Misfire 1.6 FSI
Vandaag is mijn A2 naar de garage. Zols ik zelf via VAGCOM ook heb kunnen vaststellen, zijn zowel de NoX sensor als de EGT sensor defect. Zoals ik al heb kunnen lezen op het Audi World Forum (http://forums.audiworld.com/showthread.php?t=2756610) is er een mogelijk verband met de misfires en het afslaan van de motor. De sensors worden morgen vervangen. Kleine beurt en apk ook maar laten uitvoeren. Ik ben benieuwd naar het resultaat.
- Thck
- Berichten: 1171
- Lid geworden op: 07 jul 2009, 16:31
- Locatie: Zevenaar
- Motortype: (nog) geen Audi A2
Ik ook! (maar indien beide sensoren worden vervangen weet je uiteindelijk nog niet voor 100% wat de oorzaak is/was tenzij ze deze één voor één vervangen, maar de werkwijze van dealers kennende zullen ze waarschijnlijk beide direct verwisseld worden)Ik ben benieuwd naar het resultaat.
Theo
Gisteren zou ik mijn auto op kunnen halen na reparatie. "Het is toch nog niet helemaal naar ons zin" zei de garagehouder. Oh nee daar gaan we weer :o Ze wilden er toch nog even verder naar kijken. Vandaag en morgen ben ik de auto toch niet nodig dus toch maar even verder laten kijken. Vandaag maar eens weer gevraagd hoe het er voor staat. "Er zitten nog te veel storingen in" Volgens de garagehouder zitten er slechte verbindingen in. Tja, maar waar? En gebaseerd waarop? Op onderbuikgevoel of op feitelijke waarneming? Ik wordt moedeloos en straatarm van die auto. Morgen wordt de auto weer opgehaald en ga ik dit weekeinde zelf nog wel weer aan de slag. Totaal al € 1800,- armer en nog niet goed! :x
Wat een bak geld,is dat alleen voor die sensoren ?
Buiten het normale onderhoud,beurten,distributie en remmen zou ik geen 1800 euro achterlaten,
bij de garage.
Ik ben zeer in mijn sas met de a2 maar dan zou ik toch omzien naar een andere audi.
Succes in ieder geval
Buiten het normale onderhoud,beurten,distributie en remmen zou ik geen 1800 euro achterlaten,
bij de garage.
Ik ben zeer in mijn sas met de a2 maar dan zou ik toch omzien naar een andere audi.
Succes in ieder geval
Het bedrag is het totaal van de kosten die ik heb gemaakt sinds de auto 2 maanden gelden begon met de problemen. EGR klep, uitlaatgastemperatuur sensor, NoX sensor. Daarbij moest de auto nog gekeurd worden en 4-tal nieuwe banden. Die laatsten hebben natuurlijk niets te maken met de storing maar kwamen er nog wel even bij. De auto is in eerste instantie bij de Audi dealer geweest. Die wilde er nog meer geld tegenaan gooien. Daardoor ben ik naar een andere Audi specialist in de buurt gegaan. Die stelde een andere diagnose. Ook ben ik zelf nog op onderzoek uitgegaan, heb bobines gewisseld, bedrading gecontroleerd, massakabel schoongemaakt, stekkers losgehaald en schoongemaakt. Ik wil nu de auto weer terug hebben uit de garage om zelf vast te stellen wat de huidige toestand is van de auto. De garagehouder denkt nu nog aan losse verbindingen. Ik ga dat checken. Ik heb zelf een elektrotechnische achtergrond dus kan al gauw verbindingen checken zolang ik er maar bij kan. (sommigen zitten achter het blok of op onmogelijke plaatsen). Verder zijn alle suggesties nog steeds welkom! In elk geval bedankt voor het medeleven.
Wow, dat is wel een hele dure grap.
Denkt aan losse verbindingen... Maw, hij weet het eigenlijk ook niet. Daar kun je ook niet veel mee.
Is het niet mogelijk om de auto rijdende uit te lezen, en gegevens te loggen? Mogelijk geeft dat iets meer info, en zet dat je op een spoor?
Sterkte in ieder geval.
Denkt aan losse verbindingen... Maw, hij weet het eigenlijk ook niet. Daar kun je ook niet veel mee.
Is het niet mogelijk om de auto rijdende uit te lezen, en gegevens te loggen? Mogelijk geeft dat iets meer info, en zet dat je op een spoor?
Sterkte in ieder geval.
- Rinus
- Berichten: 1661
- Lid geworden op: 20 feb 2012, 10:56
- Locatie: Alblasserdam
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Je hebt al veel gedaan. Maar het is alles bij elkaar nog een boel geld. Alhoewel, als ik nu alles bij elkaar optel, van wat ik nu ondertussen aan de A2 verspijkert heb (deels door de garage, deels door mijzelf en het airco onderhoud er nog bij) sinds dat wij hem hebben... dan kom ik toch ook wel dicht bij de 1000 Euries.
Maar ik heb nu het gevoel, dat ik nu met het karretje weer een rondje wereldbol kan maken. Dat is bij jou nog niet zo, heb ik de indruk.
In ieder geval veel wijsheid en sterkte toegewenst van mijn kant. Het zal echt wel goed komen.
Maar ik heb nu het gevoel, dat ik nu met het karretje weer een rondje wereldbol kan maken. Dat is bij jou nog niet zo, heb ik de indruk.
In ieder geval veel wijsheid en sterkte toegewenst van mijn kant. Het zal echt wel goed komen.
Vandaag heb ik eindelijk mijn A2 weer terug gekregen. Op het laatste moment heeft de garagehouder de vermoedelijke oorzaak van het afslaan van de motor gevonden. Hij heeft vastgesteld dat de lagedrukbrandstofpomp in de tank defect is. Deze is vandaag vervangen.
Ik heb zelf de indruk dat dit het uiteindelijk geweest is. Het staat naar mijn idee los van de misfires. Die zitten er dan ook nog wel in. Toch is naar mijn idee het aanvankelijke probleem waarmee de hele ellende begon nu mogelijk verholpen. De komende tijd zal dit uit moeten wijzen. Morgen moet ik van Meppel naar Utrecht vv. Een leuke testrit denk ik zo. De rekening volgt nog. Die zal ik ook op dit forum plaatsen in de daarvoor bestemde thread. In elk geval tot zover bedankt voor het meedenken en meeleven.
Ik heb zelf de indruk dat dit het uiteindelijk geweest is. Het staat naar mijn idee los van de misfires. Die zitten er dan ook nog wel in. Toch is naar mijn idee het aanvankelijke probleem waarmee de hele ellende begon nu mogelijk verholpen. De komende tijd zal dit uit moeten wijzen. Morgen moet ik van Meppel naar Utrecht vv. Een leuke testrit denk ik zo. De rekening volgt nog. Die zal ik ook op dit forum plaatsen in de daarvoor bestemde thread. In elk geval tot zover bedankt voor het meedenken en meeleven.
De testrit heeft uitgewezen dat het probleem nog steeds niet verholpen is
De heenweg van Meppel - Utrecht verliep vlekkeloos. Vier uur later wilde ik starten. Zonder succes. Hulpdienst gebeld en samen hebben wij moeten constateren dat de brandstofpomp in de tank niet liep. Op dat moment kun je niets, geen nieuwe pomp, geen apparatuur etc. Ik wordt er moedeloos van. Wat moet je met zo'n auto waar je al zoveel geld tegenaan gegooid hebt maar toch nog steeds problemen vertoond? Waar houd het op?

De heenweg van Meppel - Utrecht verliep vlekkeloos. Vier uur later wilde ik starten. Zonder succes. Hulpdienst gebeld en samen hebben wij moeten constateren dat de brandstofpomp in de tank niet liep. Op dat moment kun je niets, geen nieuwe pomp, geen apparatuur etc. Ik wordt er moedeloos van. Wat moet je met zo'n auto waar je al zoveel geld tegenaan gegooid hebt maar toch nog steeds problemen vertoond? Waar houd het op?
