Op zoek naar een A2
- autoliefhebber
Beste clubleden,
Enorm bedankt voor al jullie reacties. De adviezen zijn zeer bruikbaar.
Een aantal praktische vragen:
Wat mag een goede Audi a2 van 2005, met rond de 70.000 km of minder kosten?
Waar vind ik een betrouwbare garage? (Momenteel woon ik in het buitenland, maar
in juli ga ik in de buurt van Leiden wonen en heb dan weer een auto en dus ook een goede betrouwbare garage nodig)
Heeft iemand van de club ervaring met het invoeren van een auto uit Duitsland?
Bijvoorbeeld een A2 van een Duitse Audi-garage of een Audi-fabrieksmedewerker?
Op internet zag ik het volgende bedrijf: "carimport" Kent iemand dat?
http://www.carimportservice.nl/duitslandimport.php
Ook zag ik de volgende test op internet. Het bevestigt wat jullie me gemailed hebben.
http://www.maengelreport.com/index.php?id=11
Volgens deze test is de A2 een bovengemiddeld goede auto.
Met vriendelijke groeten,
Jos
Enorm bedankt voor al jullie reacties. De adviezen zijn zeer bruikbaar.
Een aantal praktische vragen:
Wat mag een goede Audi a2 van 2005, met rond de 70.000 km of minder kosten?
Waar vind ik een betrouwbare garage? (Momenteel woon ik in het buitenland, maar
in juli ga ik in de buurt van Leiden wonen en heb dan weer een auto en dus ook een goede betrouwbare garage nodig)
Heeft iemand van de club ervaring met het invoeren van een auto uit Duitsland?
Bijvoorbeeld een A2 van een Duitse Audi-garage of een Audi-fabrieksmedewerker?
Op internet zag ik het volgende bedrijf: "carimport" Kent iemand dat?
http://www.carimportservice.nl/duitslandimport.php
Ook zag ik de volgende test op internet. Het bevestigt wat jullie me gemailed hebben.
http://www.maengelreport.com/index.php?id=11
Volgens deze test is de A2 een bovengemiddeld goede auto.
Met vriendelijke groeten,
Jos
- Marc
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Je vraagt naar wat wij nog meer overwogen hebben voor de aanschaf van de A2. Dat is natuurlijk heel persoonlijk omdat iedereen (net) iets anders zoekt in een auto. Mijn overwegingen waren bv. praktisch, goedkoop maar toch ook wel mooi en een stukje status. De auto's die ik zelf op een rijtje heb gezet zijn bv.:
Tot nu toe ben ik echter zeer tevreden over mijn keuze! Een mooie auto die praktisch en goedkoop is en waarvan er (zeker van mijn zwarte S-line) er niet teveel rondrijden. Technisch gezien heb ik geen problemen mee gehad die niet bij een inmiddels 6 jaar oude auto horen. Alles is prima verholpen door Lexpoint Hoofddorp en misschien dat het Audi Centre in A'dam nog een meer ervaren dealer is puur vanwege het aantal A2's dat zij onderhouden. Hier had ik ook goede ervaringen mee.
Qua aanschafprijs zit je ws. nog steeds rond de 10 mille als je tenminste een gaaf exemplaar wilt hebben van niet al te oud. Maar daar schrijf je dan ook niet zoveel meer op af. Overigens vind ik persoonlijk dat veel aanbieders op internet er 2 tot 3 duizend euro teveel voor vragen, dus ik zou gewoon laag beginnen. Ze raken hem voor hun vraagprijs toch niet kwijt. :lol:
- * Seat Altea (prachtig, maar toen nog te duur)
* V50 (wel mooi en ruim, maar toch iets te duur en te algemeen)
* A3 Sportback (toch nog te duur en te klein)
* Renault Modus (na een ritje en een bezichtiging was ik meteen klaar...)
* Lancia Musa (een beetje erg apart en ik was hier toch niet zo dol op)
Tot nu toe ben ik echter zeer tevreden over mijn keuze! Een mooie auto die praktisch en goedkoop is en waarvan er (zeker van mijn zwarte S-line) er niet teveel rondrijden. Technisch gezien heb ik geen problemen mee gehad die niet bij een inmiddels 6 jaar oude auto horen. Alles is prima verholpen door Lexpoint Hoofddorp en misschien dat het Audi Centre in A'dam nog een meer ervaren dealer is puur vanwege het aantal A2's dat zij onderhouden. Hier had ik ook goede ervaringen mee.
Qua aanschafprijs zit je ws. nog steeds rond de 10 mille als je tenminste een gaaf exemplaar wilt hebben van niet al te oud. Maar daar schrijf je dan ook niet zoveel meer op af. Overigens vind ik persoonlijk dat veel aanbieders op internet er 2 tot 3 duizend euro teveel voor vragen, dus ik zou gewoon laag beginnen. Ze raken hem voor hun vraagprijs toch niet kwijt. :lol:
A2 Kristallblau; 1.4 benzine; 16" Style velgen; Open Sky System (werkt!); Concert 2 Radio/CD...
- winnieandbuzz
Ik ben me al enige tijd aan het orienteren en zie redelijk veel A2's te koop staan in omgeving Apeldoorn. Waarom is deze regio "berucht"?Mijdt inderdaad Apeldoorn en omgeving (Vaassen,Almelo) want daar zijn de handelaren echt niet pluis!!!!(m.n. de Sleutelbloemstraat in Apeldoorn uit je navi halen!!!)
Heeft iemand ervaring met J. Descendre (jd-a.nl) en zo ja, goede of slechte?
- Thck
- Motortype: (nog) geen Audi A2
Hallo,
Hier beslist geen auto kopen!!!!! Ben hier ook al eens wezen kijken, veel import met onduidelijke herkomst!!!
Apeldoorn staat hierom bekend, deze streek meiden indien je een goede A2 wilt kopen!!!
Theo
Hier beslist geen auto kopen!!!!! Ben hier ook al eens wezen kijken, veel import met onduidelijke herkomst!!!
Apeldoorn staat hierom bekend, deze streek meiden indien je een goede A2 wilt kopen!!!
Theo
Trap er niet in. Boekjes ontbreken, nep-garantie, teruggedraaide tellers, adverteren met modeljaar ipv bouwjaar etc. etc.winnieandbuzz schreef:Ik ben me al enige tijd aan het orienteren en zie redelijk veel A2's te koop staan in omgeving Apeldoorn. Waarom is deze regio "berucht"?Mijdt inderdaad Apeldoorn en omgeving (Vaassen,Almelo) want daar zijn de handelaren echt niet pluis!!!!(m.n. de Sleutelbloemstraat in Apeldoorn uit je navi halen!!!)
Heeft iemand ervaring met J. Descendre (jd-a.nl) en zo ja, goede of slechte?
Ga er eens langs, maak een praatje en vraag naar het onderhoudsboekje. Dan is het direct einde verhaal.
Ze gaan zelfs zover dat ze zelf positieve verhalen plaatsen op fora. Lees hier eens verder.
Deze handelaren gaan zelfs zover dat ze aangeven dat de boekjes aanwezig zijn. Als er boekjes zijn, zijn deze met zekerheid vervalst! Koop geen A2 (of welke andere auto dan ook) in de genoemde regio's. Kilometerstanden zijn dubieus, genoemde opties zitten niet altijd op de auto's (een digitaal klokje noemt men een boordcomputer, getint glas noemt met zonwerend glas, etc, etc.)
- winnieandbuzz
Bedankt voor de reacties en het forum op Radar is een eyeopener geweest.
Ik ben nu in het bezit van een VW Lupo 3L (1e eigenaar) van begin 2000 en houd van een niet standaard auto's. De Audi A2 valt in deze categorie en ik heb de intentie om, als ik er eenmaal een heb, deze zeer lang rijdende te houden. Het is ook met een beetje pijn in het hart dat ik afscheid moet nemen van mijn Lupo 3L...
Enfin, waar o waar kan ik volgens jullie het beste een mooie Audi A2 vandaan halen? Bij de dealer zijn ze nogal aan de prijs maar langs de straat kopen zie ik niet zo zitten...
Heeft iemand van jullie niet een mooie te koop, bijvoorkeur met volledige historie?
Ik ben nu in het bezit van een VW Lupo 3L (1e eigenaar) van begin 2000 en houd van een niet standaard auto's. De Audi A2 valt in deze categorie en ik heb de intentie om, als ik er eenmaal een heb, deze zeer lang rijdende te houden. Het is ook met een beetje pijn in het hart dat ik afscheid moet nemen van mijn Lupo 3L...
Enfin, waar o waar kan ik volgens jullie het beste een mooie Audi A2 vandaan halen? Bij de dealer zijn ze nogal aan de prijs maar langs de straat kopen zie ik niet zo zitten...
Heeft iemand van jullie niet een mooie te koop, bijvoorkeur met volledige historie?
- winnieandbuzz
Ben een beetje huiverig om er 1 in Duitsland te halen. Heb nog nooit een auto ingevoerd en dus ook geen ervaring met de invoerkosten, kenteken keuring etc... Heeft iemand ervaring met importeren?mobile.de ? Aanbod is veel groter, prijzen redelijker, kilometerstanden lager.
- Donckerwolke
Auto's in ongeveer dezelfde prijsklasse die ik overwogen heb en eveneens met kleine dieselmotor, vergelijkbaar gewicht;
-Audi A2 1.4 TDI (90 pk)
[aan de prijs]
-Mini One D, 2006 met 1,4 D-4D Toyota turbodieselmotor (88 pk)
[toch wel aan de prijs bij import uit Dtsld/Belgie, minder praktisch, vrouwenauto?]
-Mitsubishi Colt CZ3 1.5Di-D (95! pk)
[niet echt premium, made in Holland :-)]
-Lancia Ypsilon Multijet 1.3 (90 pk)
[damesautotje]
-Audi A2 1.4 TDI (90 pk)
[aan de prijs]
-Mini One D, 2006 met 1,4 D-4D Toyota turbodieselmotor (88 pk)
[toch wel aan de prijs bij import uit Dtsld/Belgie, minder praktisch, vrouwenauto?]
-Mitsubishi Colt CZ3 1.5Di-D (95! pk)
[niet echt premium, made in Holland :-)]
-Lancia Ypsilon Multijet 1.3 (90 pk)
[damesautotje]