Gezocht: Audi A2, hulp met zoeken

Je zoekt een A2 ? Dit is het juiste forum.
Joostbo
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

24 dec 2022, 20:31 2 x

Vandaag bij zonlicht voor het eerst eens heel grondig het exterieur kunnen beoordelen. Veel ingebrande vogelpoep, veel mos, vies. Word er allemaal uitgepolijst en als nieuw

Ruitenveger is faal, wist ik al bij aankoop. bekende A2 kwaal. Goed schoonmaken primer en goede matzwart er op. Nog ervaringen welk merk wel/niet?

Afbeelding

Achterspoiler idem; weet niet waar het van gemaakt is maar het bladert iets af. Heel goed schoonmaken en opnieuw spuiten?
Afbeelding
las ook iets over water in de spoiler, zal dat ook eens controleren

Enige echte verassing tot nu toe is dit plekje op de A stijl. verwacht niet dat het veel kwaad kan, maar hebben jullie dit eerder gezien? En is het net zoals bij gewoon staal een kwestie van opschuren en laten herspuiten?
Afbeelding

Los van wat smoezeligheid ziet het interieur er als nieuw uit. en ziet er zelfs naar huidige maatstaven heel mooi uit voor een auto in dit segment :)
Afbeelding

Ben er echt blij mee. De garage onder het huis staat nu nog vol. maar word de 30e leeg gehaald. Dan de auto goed wassen en dan kan hij naar binnen voor de eerste werkzaamheden. zin in
Audi A2 - 2000 - 1.4 16V 75PK
ovaal55
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

25 dec 2022, 11:08 0 x

En……..met een sportiever stuurwiel erin ligt hij veul beter op de weg en hangt ie beter aan het gas is mijn ervaring
😗
Bijlagen
AD70C1C6-7D9C-47CC-A46D-56EDFE5673E5.jpeg
AD70C1C6-7D9C-47CC-A46D-56EDFE5673E5.jpeg (396.92 KiB) 939 keer bekeken
aarmarman

25 dec 2022, 15:28 0 x

Die plek op je a-stijl is corrosie onder de lak dat is zeldzaam.
Ingebrande vogelpoep kun je niet weg polijsten helaas. dat blijf je altijd zien.
Vogels-LPG | Wählscheiben velgen | CC | Audi symphony | Hypercolor LED binnenverlichting | Bilstein B4 | 2e licht kofferbak | Verwarmde spiegels, | Komfortblinker | Nebelscheinwerfer | Lordose | Multibox
epki

26 dec 2022, 17:50 0 x

Idd die plek op de stijl is corrosie oftewel gewoon roest, want aluminium roest mischien niet maar oxideert wel degelijk.
Word idd op dezelfde manier geschuurd als staal.
De ruitenwisser kun je gewoon met een action spuitbus spuiten , idd wel eerst goed schuren en primer gebruiken.
Blauwbaard
Audi A2 clublid

27 dec 2022, 20:21 0 x

Heren moderatoren: Doe uw ding :thumbmin:
bjmeengs
Audi A2 clublid

27 dec 2022, 20:40 1 x

Hij / zij is lid geworden. Paar foto’s erbij zou leuk zijn.
Peter_Maathuis
Moderator

27 dec 2022, 20:46 0 x

Ik neem aan dat je Joost bedoelt... die heeft diverse foto's gepubliceerd.
Joostbo

28 dec 2022, 09:28 3 x

Blauwbaard schreef:
27 dec 2022, 20:21
Heren moderatoren: Doe uw ding :thumbmin:
Als er iets is wat van mijn verwacht word mag je het mij ook gewoon rechtstreeks vragen. Ik heb ook geen idee waar je op doelt, anders hoor ik het graag.

Meeste delen zijn besteld , soort plan van aanpak gemaakt:

Nu staat de A2 al dagen troosteloos voor de deur maar vrijdag gaat hij eerst in de foam. en grotendeel afspoelen zodat het losse vuil er af is. dan in de Iron X, en vervolgens heel uitgebreid gewassen worden (dus ook met sponningen en andere hoekjes. Vervolgen kleidoek er over en alles heel goed na spoelen met water en drogen.

Dan de garage in (theoretisch gezien moet hij over de hellingbaan kunnen, we hebben een garage onder het huis met een belachelijk stijle hellling waar de meeste wat grotere auto's niet over kunnen :rolleyes: , fingers crossed). Dan even geen tijd maar volgende week maandag ben ik een weekje soort van vrij. maar ook vol met allerlei verplichtingen maar ook genoeg tijd voor de A2 die dan inmiddels verder is opgedroogd in de (verwarmde) garage. Ik zal tegen die tijd wel wat meer foto's maken.

- auto gaat op de assteunen, wielen rondom er af
- remklauwen gaan uit elkaar aan de voorzijde en de remtrommel achter gaat er af en word geinspecteerd
- die worden heel goed ontroest en schoongemaakt, net als de ruitenwisser arm
- remklauwen worden mat zwart 2K gespoten, net als de remtrommels en ruitenwisserarm
- alles goed smeren waar nodig en weer in elkaar zetten. 2k is maar 24 uur geopend houdbaar dus laagjes volgen elkaar snel op
- zwart kunstofdelen inclusief spoiler afplakken, ontvetten en word bijgespoten in de juiste kleur. Is nu op wat plekken iets faal en de spoiler bladderd af. Dit gaat in veel dunne laagjes
- velgen binnen en buiten heel gronden wassen met speciale velgen reiniger en Iron X. Collonite wax er op en het komt weer op de auto
- Na diverse kleine laagjes is het kunstof ook weer mooi en kan het afplakmateriaal er weer af en kan de binnenkant aangepakt worden
- Binnenkan grondig stofzuigen. bekleding inclusief tapijt diepte reiniger met schoonmaakmiddel. Het blijft daarna nog wel vochtig dus ik doe dit vrij op tijd zodat het mooi kan droger gedurende de ander werkzaamheden
- daarna buitenkant polijsten en vervolgens wax aanbrengen. beide machinaal. Moet nog even kijken welke middelen ik ga gebruiken. In de garage staat hij mooi onder vals wit licht dus dan beter beoordelen welke compounds gebruikt gaan worden. Uiteraard even testen van te voren.

En omdat ik nog meer dingen moet doen is het bovenstaande het doel voor de eerste week januari. Daarna is de tijd wat minder en is het name hier en da een uurtje 's avonds of een zaterdag/zondag middag. ;

- rest interieur schoonmaken
- cruise control inbouwen
- bluetooth + DAB radio inbouwen
- gasklephuis reinigen
- vocht koplamp onderzoeken/herstellen
- diverse kleine zaken herstellen

eind januari gaat hij naar de garage van een familielid voor uitgebreide beurt met alle filters (incl brandstoffilter), olie en word hij verder nagekeken

Geraamde kosten;

radio 120 euro
alle filters + olie (casstrol) , injectorcleaner, kentekenplaathouder en klein mateiraal 100 euro (geen arbeidskosten voor mij)
cruise control hendel 25 euro
2K coating + bumper coating 50 euro
Alle schoonmaakmiddelen , foam, wax, polijst, bekledingreiniger, glas reiniger, etc. +/- 50 euro
Kleinmateriaal zoals remreiniger, remmenvet, PTFE spay, kit, etc. 10 euro
Pakkingen voor gasklephuis 10 euro

al met al zo'n 365 euro (en veel tijd)

zal vast nog wel wat bij komen. :)

februari ga ik nog de airco verder onderzoeken. mogelijk is het een sensor maar daarvoor moet hij uitgelezen worden, gebeurd ook bij de garage.

Gedurende de werkzaamheden zal ik wel foto's plaatsen als da het 'commentaar' is. Kan dat hier? Of is daar een ander topic/forumgedeelte voor :)
Audi A2 - 2000 - 1.4 16V 75PK
Blauwbaard
Audi A2 clublid

28 dec 2022, 09:59 3 x

@Joostbo Iemand die zich 10 minuten eerder geregistreerd had brak gisteravond in op je feed met een advertentie van een auto die hij wilde verkopen. Het was zijn/haar eerste en enige post hier. Ik neem aan dat hij niet de moeite nam je feed te lezen want je hebt er al een. Behoorlijk onbehoorlijk dus, en de post was snel verwijderd door de moderator van dienst. We hebben regels over het plaatsen van advertenties (viewtopic.php?f=16&t=3267) omdat we een forum zijn, en geen gratis advertentiewebsite. Jammer want het leek best een mooie te zijn, hoewel er geen foto's bij waren. Ik kan de door hem/haar aangeboden auto ook niet op autoscout of MP vinden.

Mijn opmerking had ook verwijderd mogen worden, was bedoeld om jouw feed zuiver te houden en zeker niet bedoeld om je te triggeren. Ik heb je feed met plezier gelezen en ben nieusgierig naar het vervolg. Wellicht treffen we elkaar nog op een meeting.

:thumbmin:
Lucske
Audi A2 clublid
Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)

28 dec 2022, 10:00 3 x

Geen zorgen Joost,
Als ik het goed heb meegekregen, dan heeft een andere verkoper je topic tijdelijk gekaapt om zijn bolide aan te prijzen voor de verkoop. Die post is verwijderd, ik ga ervan uit dat blauwbaard de moderator(en) die richting op wees ;)
1.6 BAD | kastellrot
Plaats reactie