Thanks!
Het dak ga ik aanpakken door de auto eerst in NL voor de grote beurt te sturen en als aandachtspunt het dak op te geven. Daar staat op dit moment een vaste prijs van 299,- inclusief (waardebon voor) APK voor. Vervolgens ga ik aangeven dat ik in Duitsland coulance op het dak kan krijgen. Ben benieuwd of de lokale dealer daar nog iets mee kan/wil. Zo niet, dan maak ik een afspraak met Rinner. Dat zou dan nog een stukje makkelijker moeten zijn aangezien de auto dan in de mobiliteitsgarantie zit.
Verder loopt het op zo'n dorp allemaal net iets anders dan je gewend bent. Bij aankomst was de eigenaar van de zaak bijvoorbeeld lunchen en moest ik maar om 14:00 terug komen. Vervolgens bleek dat er maar 1 set groene platen was en dat de volgende proefrit om 14:30 stond. Last but not least bleek het serviceboekje spoorloos.

Nou is de boel daar allemaal heel goed te vertrouwen, maar elders had ik hem onder die condities natuurlijk nooit gekocht. Nu heb ik de complete onderhoudshistorie in de computer mogen bekijken en wordt het serviceboekje opgevraagd bij de vorige eigenaar. Hopen dat die het nog heeft. Zo niet, sja dan maar een blanco boekje. Ik verwacht toch geen (Toyota) stempels in het originele boekje. ;-)
Oh ja, ik heb me trouwens ook niet hoeven te legitimeren voor de proefrit. Ik kreeg hem zo mee.

Enneh de auto is contant betaald, maar ik had het ook achteraf mogen overmaken.