Hulp gezocht

Je zoekt een A2 ? Dit is het juiste forum.
MN-NL

24 mar 2011, 20:39 0 x

Bij de eerste valt me op dat er 2 verschillende km-standen in de advertentie staan?????

Tevens moet deze nog geimporteerd zo te zien, de bpm moet nog betaald. Bedrag dat erbij staat klopt wel ongeveer trouwens.

Bij de tweede: ik zelf zou bij zo'n garage nooit een auto kopen. KM-stand zonder NAP, niets over garantie, mmmmm.

De derde - is al verkocht zo te zien?

De vierde - ziet er netjes uit. Daar komt ook nog zo'n kleine 400 aan BPM bij plus kosten RDW (135,-). Geen uitspraak of hij dealeronderhouden is, geen uitspraak over boekjes, niets over de garantie. Hij krijgt een afleverbeurtje maar hoogstwaarschijnlijk moet de distributie ook vervangen worden vanwege de leeftijd. Dat moet aantoonbaar gedaan zijn!

Kortom, de laatste auto is wel mooi, maar m.i. kan je een betere deal vinden.......Thijs zegt terecht dat ie geen airco heeft!

Geduld dus ;)

Marc
MvdD

24 mar 2011, 20:49 0 x

Bedankt voor je reactie! Ik maak eigenlijk nooit echt gebruik van airco, maar dat is alleen als ik in iemand anders zijn auto rijd. Geen flauw idee of ik het echt als een gemis ga ervaren wanneer het niet in mijn eigen auto zit. Was het geen standaard uitrusting maar echt een optionele keus dan?

Zaterdag ga ik een proefrit maken bij de dealer dus ik hoop dat het me zodanig bevalt dat ik kan afreizen naar een mooie occasion. Is het realistisch om met een budget van €7500-€8000 toch wel graag leren bekleding en/of een panorama dak te willen?

Verder zit ik nog met het dilemma of ik voor een benzine of diesel moet gaan. Vind het een lastige keuze...

En is het met dit budget nog steeds aan te raden om te importeren, of heb ik hiervoor in NL ook genoeg moois?

Een A2 1.2 TDI op het randje van het budget:

edit: link verwijderd. Advertentie bestaat niet meer. Gebruik aub de de "link naar advertentie" optie bij linken naar marktpaats. (http://link.marktplaats.nl/xxxxxxxxx waar x het nummer van de advertentie is)
MN-NL

24 mar 2011, 20:52 0 x

Kijk eens naar deze!

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... =143051822

6000 op kenteken in NL.....

en deze:
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... =143342222
heeft dealeronderhoud, quasi 1 eigenaar (kan je checken), riem is al vervangen.

Alle twee prive en dealeronderhouden. Met je budget nog 1500 euro voor evt reparaties, kan je best prive kopen en een goede deal doen. Ze staan allebei op minder dan 200 km van utrecht....

Groet Marc
MN-NL

24 mar 2011, 20:55 0 x

die 1,2 TDI is iets heel bijzonders, daar moet je iom Jos (jmkoole) naar kijken. Techniek is mits goed onderhouden geen probleem maar kan heeeeeeeel kostbaar worden.

Marc
MvdD

24 mar 2011, 21:01 0 x

Goed gespot! Als de proefrit bevalt ga ik misschien meteen achter die eerste aan. Qua uitrusting zijn ze volgens mij vrijwel identiek right? Winterbanden en een dubbele kofferbak lijken me hierin niet echt een pré, of wel?

Man man man, wat staat die kleur blauw toch ongeloveloos strak op een A2!

Ongeacht mijn budget van €7.5k, lijkt het me een goed plan om toch meer richting €6k te zoeken zodat ik ruimte overhoud voor onvoorziene reparaties/onderhoud etc. Na die €7.5k blijft er namelijk niet heel veel meer over :)

Edit: Ik besef me opeens dat ik wellicht wat optimistisch ben over die proefrit. Ik ga er min of meer vanuit dat elke Audi dealer wel een A2 heeft staan, en dat ik daar meteen terecht kan voor een proefrit. Hoe zou dit in de praktijk te werk gaan?
MN-NL

24 mar 2011, 21:09 0 x

Of je winterbanden een pre vind moet je zelf bepalen. In ieder geval kan je veel langer rijden voordat je 500 euro in banden moet investeren dus dat is gewoon geld waard. Al verkoop je de winterbanden hier in NL door!

Mijn gok is dat die eerste ook een dubbele bodem in de kofferbak heeft, zou me verbazen als dat niet zo was.

Geen panoramadaken trouwens....

Marc
MvdD

24 mar 2011, 21:22 0 x

Goed punt, bedankt voor je snelle reacties. Appreciated!

Is er een manier om binnen een straal van 350km vanaf Utrecht te zoeken op mobile.de? Ik ben een beetje aan het kloten met die zipcode en radius, maar dat is geen succes :(

Panoramadak en/of leren bekleding zou wel fijn zijn, maar voor de prijzen van de occasions die jij aanwees, kan ik me daar wel overheen zetten denk ik.
mx-man
Motortype: ANY (1.2 TDI 61pk)

24 mar 2011, 21:26 0 x

leer gaat het denk ik niet worden, dan word het gezien het buget een sjonnie bak. afgeracht enzo.
pannoramadak misschien, ik heb er in der tijd 6500 voor die van mij betaald. al was het dak wel defeckt.

Thijs
MvdD

24 mar 2011, 21:31 0 x

Duidelijk. Panorama dakje heeft toch de voorkeur boven een leren bekleding. Ik ben een beetje bang dat ik spijt ga krijgen als ik nu niet voor een A2 ga met zo'n dak, maar het is ook niet zo dat ik veel te kiezen heb met mijn eisen.

Ik zou het niet eens een probleem vinden als het dak mechanisch defect is overigens. Dat kan ik altijd nog laten repareren verderop in het jaar.
Romulus

25 mar 2011, 12:44 0 x

T.a.v. zoeken op mobile.de: zoek een Duitse postcode dichtbij de plek waar jij de grens over gaat (A12?) en stel die in. Utrecht als basis instellen lukt volgens mij niet.

Winterbanden en dubbele bodem in kofferbak zijn gemakkelijk achteraf te regelen, lijkt mij geen criterium. Dubbele bodem hebben wij overigens niet en mis ik (i.t.t. verwachting) ook niet. Zelfs leren bekleding kan achteraf, er staat regelmatig een setje op Ebay (1300 euro :s hock: als ik me niet vergis). Open Sky is wel een criterium, dit kun je niet achteraf inbouwen. Let er wel op dat je alleen voor coulance in aanmerking komt tot de auto 10 jaar oud is, en dit gaat tot op de dag nauwkeurig!

Jmkoole = Hans, kan aan huis diagnose en instelling van de 3L-versnellingsbak doen. (zie ook http://www.drieliterforum.nl/)
Jos = Jos Bruyninckx uit Dieverbrug (http://www.jbautoservice.nl/)

Airco had ik voorheen ook nooit en nooit echt gemist, maar zeker met vochtig weer is het fijn (ontwaseming). Kan ook de wederverkoopwaarde beïnvloeden dus rekent mogelijk ook door in je afschrijving.

T.a.v. benzine/diesel: van de 55 kW diesels voldoet alleen de BHC(vanaf MJ2004) aan Euro4 (groene sticker in Duitsland). De AMF(t/m MJ2003) krijgt een gele sticker. Mogelijk knock-out argument binnen jouw budget als je weleens in de Duitse milieuzones moet zijn. De ANY(3L) kan een groene sticker krijgen.

Proefrit: zoek een advertentie van de dichtstbijzijnde A2 die een beetje aan je profiel voldoet (m.u.v. prijs wellicht) en ga daar op af. Als een dealer geen advertentie van een A2 heeft lopen, zal hij er vermoedelijk ook geen hebben staan.

Succes weer!
Plaats reactie