A2 met driepersoons achterbank
[quote="Romulus"]Goed onderzoek gedaan! Het bevestigt wel een beetje het advies dat we impliciet kennen: leeftijd en kilometerstand zijn bij een A2 van minder belang dan de uitrusting en hoe ermee is omgegaan. De importhistorie zou ik niet zo erg vinden, maar dat moet dan wel in de prijs terugkomen.[/quote]
Thanks! Ik wist ook eigenlijk wel dat het lastig was om een knappe A2 te vinden. Ik ben er destijds voor naar Groningen gereden. Het doet ook nog steeds een beetje pijn dat we 'm gisteren weggedaan hebben.
De importhistorie was ook niet zo erg. De auto was verder helemaal dealer onderhouden. Ik kreeg sterk het gevoel dat de auto met name aan het aftakelen was bij zijn huidige eigenaar. Hij had hem zelf in april gekocht en zei ook dat ie regelmatig van auto wisselde. Had al 24 auto's op zijn naam gehad of zo.
Thanks! Ik wist ook eigenlijk wel dat het lastig was om een knappe A2 te vinden. Ik ben er destijds voor naar Groningen gereden. Het doet ook nog steeds een beetje pijn dat we 'm gisteren weggedaan hebben.

De importhistorie was ook niet zo erg. De auto was verder helemaal dealer onderhouden. Ik kreeg sterk het gevoel dat de auto met name aan het aftakelen was bij zijn huidige eigenaar. Hij had hem zelf in april gekocht en zei ook dat ie regelmatig van auto wisselde. Had al 24 auto's op zijn naam gehad of zo.
[quote="Thck"]Rens, ik denk dat je bedoelt in de omgeveing van Apeldoorn (specifiek de Sleutelbloemstraat in Apeldoorn en verder de dorpen Vaassen, Wenum en Wiesel)
Theo[/quote]
Hallo Theo,
Had ik het toch bijna goed het begint in ieder geval met een A :lol:
groet Rens
Theo[/quote]
Hallo Theo,
Had ik het toch bijna goed het begint in ieder geval met een A :lol:
groet Rens
De verkoper uit Amersfoort biedt me de bewuste A2 nu voor een 7500,- euro aan. Naast de al genoemde minpunten zijn er de volgende pluspunten.
Deze auto:
Deze auto:
- is dealer onderhouden.
- staat op zo goed als nieuwe winterbanden uit 2010.
- heeft park distance control af fabriek.
In een eerder bericht had je het over het niet al te nette interieur.,en krassen en ontzette bumper en ook de OSS was niet helemaal OK
Ook had hij al een bod van een handelaar van 7750,en nu biedt hij hem aan voor 7500 euro.
Is de handelaar failliet of overleden?
Eerst schrijf je de prijs is me te hoog en nu voor 250 euro minder is de prijs niet slecht.
Laten staan of nemen moet je natuurlijk zelf beslissen maar volgens mij kan er nog wel wat van de prijs af,volgens mij houdt de man van grootspraak.
Ook had hij al een bod van een handelaar van 7750,en nu biedt hij hem aan voor 7500 euro.
Is de handelaar failliet of overleden?
Eerst schrijf je de prijs is me te hoog en nu voor 250 euro minder is de prijs niet slecht.
Laten staan of nemen moet je natuurlijk zelf beslissen maar volgens mij kan er nog wel wat van de prijs af,volgens mij houdt de man van grootspraak.
Ik heb even je opsomming van zaterdag erbij gepakt:
[quote="mvdklip"]
en kost je dus alleen een fijne korte vakantie in Zuid-Duitsland
De genoemde schade is, mits beperkt, goed te repareren/bijwerken (roest in elk geval niet). De vlekken en krassen zijn met een grondige poetsbeurt waarschijnlijk grotendeels weg te halen. De carkit kan eruit en de radio ook.
Alleen de prijs is, als ik me goed herinner, voor jou een knock-out criterium. Daar helpt vooral geduld. Zoals Rens al suggereert ligt de bewuste handelaar vermoedelijk op het kerkhof, dus nu vooral niet te eager zijn. Spendeer een goede fles wijn aan een gesprek met je vrouw en heb geduld (of lef) in het contact met Amersfoort. Benadruk alles wat niet klopt en geef aan dat je echt niet meer budget hebt. Wij duimen mee
[quote="mvdklip"]
- Het panoramadak is (bijna) defect. Het gaat in eerste instantie een paar cm open. Na nogmaals drukken gaat het dak helemaal open, maar zodra de tweede plaat in beweging komt, hoor je een luide krak.
- De auto is geimporteerd. Heeft de eerste +/- 9 maanden in Duitsland rondgereden.
- Er is hier en daar schade aan de buitenzijde van de auto. Voorbumper wat ontzet, etc.
- Voor een 2005 auto vond ik het interieur erg gedateerd. Vlekken, krassen, een oude carkit en een Chorus met cassettedeck ipv CD.
- De verkoper zegt al een bod van 7750,- euro gehad te hebben van een handelaar. Die prijs is me te hoog als je naar bovenstaande kijkt.

De genoemde schade is, mits beperkt, goed te repareren/bijwerken (roest in elk geval niet). De vlekken en krassen zijn met een grondige poetsbeurt waarschijnlijk grotendeels weg te halen. De carkit kan eruit en de radio ook.
Alleen de prijs is, als ik me goed herinner, voor jou een knock-out criterium. Daar helpt vooral geduld. Zoals Rens al suggereert ligt de bewuste handelaar vermoedelijk op het kerkhof, dus nu vooral niet te eager zijn. Spendeer een goede fles wijn aan een gesprek met je vrouw en heb geduld (of lef) in het contact met Amersfoort. Benadruk alles wat niet klopt en geef aan dat je echt niet meer budget hebt. Wij duimen mee

Sja, wat ik schreef over de prijs is inderdaad een beetje krom. Ik had in eerste instantie 7500,- tot 8000,- euro in m'n hoofd afhankelijk van de staat van de auto. Zonder rekening te houden met een defect dak natuurlijk. Het bod van 7750,- van de handelaar betekende voor mij dat ik er dan 8000,- euro voor zou moeten betalen en dat vond ik echt te veel als je naar de staat keek. Nu komt ie 500,- euro lager uit wat toch weer genoeg is om een reisje naar Duitsland te maken. Ik heb Rinner al gemailt maar nog geen reactie gekregen.
Wat betreft het interieur denk ik dat een flinke poetsbeurt inderdaad wonderen doet. Het is donkere bekleding, dus vlekken gaan er waarschijnlijk vrij makkelijk uit. Ik denk dat ik maar bij mijn eerder gedane bod blijf en niet meega in zijn 7500,- euro. Ik heb immers ook nog steeds een A3 te verkopen wat niet echt storm loopt.
Wat betreft het interieur denk ik dat een flinke poetsbeurt inderdaad wonderen doet. Het is donkere bekleding, dus vlekken gaan er waarschijnlijk vrij makkelijk uit. Ik denk dat ik maar bij mijn eerder gedane bod blijf en niet meega in zijn 7500,- euro. Ik heb immers ook nog steeds een A3 te verkopen wat niet echt storm loopt.

- mx-man
- Motortype: ANY (1.2 TDI 61pk)
[quote="mvdklip"]Sja, wat ik schreef over de prijs is inderdaad een beetje krom. Ik had in eerste instantie 7500,- tot 8000,- euro in m'n hoofd afhankelijk van de staat van de auto. Zonder rekening te houden met een defect dak natuurlijk. Het bod van 7750,- van de handelaar betekende voor mij dat ik er dan 8000,- euro voor zou moeten betalen en dat vond ik echt te veel als je naar de staat keek. Nu komt ie 500,- euro lager uit wat toch weer genoeg is om een reisje naar Duitsland te maken. Ik heb Rinner al gemailt maar nog geen reactie gekregen.
[/quote]
Rinner moet je bellen niet mailen, mailen reageren ze niet op...
Thijs

Rinner moet je bellen niet mailen, mailen reageren ze niet op...
Thijs