Op zoek naar een Audi A2

Je zoekt een A2 ? Dit is het juiste forum.
Plaats reactie
Ingmar

29 nov 2009, 18:24 0 x

Beste lezers,

Ik ben op zoek naar een Audi A2, maar ik zie op internet veel verschillende uitvoeringen...
Ik weet dan ook nog niet precies welke ik graag zou willen en waarom.
Hebben jullie nog tips voor mij waar ik op moet letten bij het zoeken?
Hoe denken jullie over een panoramisch dak?

graag jullie reactie,

Met vriendelijke groet,

Ingmar van der Kraan.
Peter

30 nov 2009, 10:55 0 x

Hoi en welkom op het forum !

Allereerst over het panorama-dak: google er eens op, er zijn nogal wat problemen mee (geweest) en reparatie is erg kostbaar. De motorisering hangt af van de kilometer die je maakt, een TDI is een erg fijne motor maar bij 10000km/jr is een benzine natuurlijk economischer. Tenslotte: kijk eens over de grens: mobile.de, de keuze is er ruimer en de prijzen realistischer. Wees op je hoede voor vage handelaren in de omgeving Apeldoorn/Veluwe, veel foute import zonder historie. Succes !
Thck
Motortype: (nog) geen Audi A2

30 nov 2009, 12:14 0 x

Hallo,

Qua type motor is er de 1.2 diesel (3cil), 1.4 diesel(3cil), 1.4 benzine en 1.6 FSI benzine uitvoering.
M.b.t. de benzine uitvoeringen, de 1.4 is hier de meest verkochte, deze is erg zuinig (1 op 15/16 is afhankleijk van je tijstijl haalbaar) en rijdt op euro 95. De 1.6 is wel sneller en krachtiger (alhoewel de 1.4 op zich best een krachtige motor heeft en mede gezien het lage wagengewicht heel goede prestaties levert). Nadeel van de 1.6 is dat het een FSI motor is en derhalve rijdt op euro98 en dus in de praktijk duurder is (hogere literprijs en hoger verbruik).

de 1.2 diesel is zeldzaam en daar kom je dan ook moeilijk aan (m.n. met een nog acceptabele km-stand). Hij is wel zuinig en als ik het goed heb vanaf januari vanwege zijn geringe uitstoot wegenbelastingvrij. De 1.4 diesel is ook heel zuinig en daar zijn er best wel redelijke uitvoering van te koop.

Qua opties is er niet heel veel verschil, b..v. inderdaad als extra het panoramadak (de dealer bij mij in de omgeveing ziet de A2 alleen binnen buiten de beurten om als er een probleem aan het dak is!!!). Verder hebben ze bijna allemaal de standaard opties als airbacs, centrale deurvergrendeling, electrischbedienbare ramen voor (optioneel achter), ASR, verstelbarestuurkolom, cruisecontrol is optioneel (wel interessant om hier op te letten, is een fijne optie die door veel A2 rijders anders achteraf ingebouwd wordt). Airco is standaard aanwezig. Leren bekleding is een extra optie.

Succes met de aankoop.

Theo
@lf

02 dec 2009, 09:10 0 x

Ik rijdt zelf een 1.6 FSI. Die is snel (rijdt gemakkelijk 200 km/u) en in het verbruik lukt het mij om gemiddeld 1:14 te rijden. Rijdt je sportief dan is het verbruik ook sportief. Het rijcomfoor is mede door de 17 inch lm velgen sportief te noemen. Sommige rijders ervaren dit als spartaans :lol:
Als je gaat voor zuinig dan zijn er andere A2 motoren die beter presteren. Wil je een A2 waarmee je bij de stoplichten menig BMW en Mercedes achter je laat, dan is de FSI een goede keuze 8-)
Ingmar

02 dec 2009, 18:36 0 x

Hartelijk dank voor jullie reacties!

Kunnen jullie uit ervaring ook wat vertellen over het olieverbruik?
a2luminium

11 dec 2009, 18:31 0 x

Hallo Ingmar,

Wij hebben er eentje te koop (een hele goeie 90 pk diesel), meer info zie bij de forumrubriek TE KOOP. De vraagprijs is momenteel 11900 euro.
maar je mag ook altijd een bod doen.

groeten Michel
Plaats reactie