Bij mijn Concert 2 radio (afkomstig uit een Duitse A6) zijn de bedieningsknoppen nooit verlicht (display wel), ik ging er dus vanuit dat ik ooit een can bus simulator zou moeten plaatsen om dit werkend te krijgen (bouwjaar 2000 had de A2 dit nog niet standaard). Groot was mijn verbazing toen ik vandaag er achter kwam dat er wel een simulator achter de radio hing nl. deze:
[album]487[/album]
[album]486[/album]
Deze werkt dus niet meer. Ik heb de simulator opengeschroefd en zag wel dat er een transistortje scheef (enigzins gesmolten) op de printplaat stond. Ik ben geen elektrotechniek(soldeer)expert, dus een andere can bus simulator moet er komen. Heeft iemand nog precies zo eentje liggen in goede staat of weet iemand het typenummer/fabrikant van dit type (er staat nl. niets op), dan is het plug and play voor mij.
De Audi dealer kon een can bus simulator leveren voor 79,- (niet precies dezelfde, wellicht een Kufatec?), maar misschien weet iemand van hier een goedkoper alternatief?
can bus simulator
- Rinus
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Raar, bij mijn Philips radio doet de verlichting van de knoppen gewoon mee met de rest van het dashboard (zonder dat de radio dus speelt), zodra ik de verlichting van de auto aandoe. En dat zonder zo'n kastje. Zelfs de intensiteit van de verlichting gaat mee als ik aan die helderheidsknop draai van de dashboardverlichting. En mijn A2 is ook uit 2000.