Audi A2 benzine gezocht
Goedemiddag,
Net geregistreerd en dan nu al informatie vragen over mogelijke aankopen.wil gewoon vermijden dat ik een kat in de zak koop.
Eisen hebben we niet specifiek. de belangrijkste eis is onder de 5000. Daarnaast vinden de blauwe kleur wel mooi.
Zelf ook al gezocht en informatie gelezen.wij zijn zelf bij deze a2 gaan kijken.
http://www.autowereld.nl/audi/a2/1.4-16 ... tails.html
Dit omdat het lekker dichtbij was en moest kijken of de duowagen erin paste.
De verkoper zij dat de distributie riem pas met 100000 km hoefde.dit leek mij wat veel. Daarnaast zag ik iemand op het forum die redelijk recent zijn uitlaat moest vervangen. Is dit iets wat ik ook kan verwachten? Hoe kan ik dit eventueel checken.
Wat wel een plus was hij bood 1000 euro korting vanwege inruil van onze toyota carina station. Deze auto heeft diverse "aandachtspunten" en is voor ons daarom ook een reden om weg te doen. De kleur viel bij ons erg in smaak. Wat anders dan het standaard (mooie) zilver/zwart, maar niet te uitgesproken. Zoals geel oranje enz
Graag hoor ik van jullie tips en tricks en eventuele andere mogelijke kandidaat occasions
Alvast bedankt
Edo
Net geregistreerd en dan nu al informatie vragen over mogelijke aankopen.wil gewoon vermijden dat ik een kat in de zak koop.
Eisen hebben we niet specifiek. de belangrijkste eis is onder de 5000. Daarnaast vinden de blauwe kleur wel mooi.
Zelf ook al gezocht en informatie gelezen.wij zijn zelf bij deze a2 gaan kijken.
http://www.autowereld.nl/audi/a2/1.4-16 ... tails.html
Dit omdat het lekker dichtbij was en moest kijken of de duowagen erin paste.
De verkoper zij dat de distributie riem pas met 100000 km hoefde.dit leek mij wat veel. Daarnaast zag ik iemand op het forum die redelijk recent zijn uitlaat moest vervangen. Is dit iets wat ik ook kan verwachten? Hoe kan ik dit eventueel checken.
Wat wel een plus was hij bood 1000 euro korting vanwege inruil van onze toyota carina station. Deze auto heeft diverse "aandachtspunten" en is voor ons daarom ook een reden om weg te doen. De kleur viel bij ons erg in smaak. Wat anders dan het standaard (mooie) zilver/zwart, maar niet te uitgesproken. Zoals geel oranje enz
Graag hoor ik van jullie tips en tricks en eventuele andere mogelijke kandidaat occasions
Alvast bedankt
Edo
- Thck
- Berichten: 1171
- Lid geworden op: 07 jul 2009, 16:31
- Locatie: Zevenaar
- Motortype: (nog) geen Audi A2
Ik heb even a.h.v. het kenteken op de site van de RDW gekeken en constateer dat het een invoer is! (2007 naar Nederland gekomen en originele bwj. is 2000).
Op basis van jaren (10 jaar oud) moet zo rond 2006 de distributieriem vervangen zijn, dit moet je dan in het onderhoudsboekje kunnen zien (mits aanwezig).
Verder is hij dan toch binnenkort op basis van tijdsinterval (wederom 6 jaar) weer aan de beurt en moet je even niet naar die 2e honderdduizend km kijken.
Of de KM-stand (173.000) juist is zou je kunnen controleren door hem voor de aankoop even uit te lezen met het VAGCOM (VCDS), je ziet dan op het overzicht de werkelijke KM-stand (mits de boordcomputer nooit is vervangen). Deze stand moet in ieder geval overeen komen met die op de klok.
Ik krijg wel kriebels van het feit dat de verkoper € 1000,- van de prijs af doet voor die Toyota! Mij lijkt het dat hij er vanaf moet en dan maar voor wat weinig weg wil doen.
Ik zou bij deze auto toch heel voorzichtig zijn en zeker niet over één nacht ijs gaan.
Je geeft al aan dat het budget € 5000,- is, dat is indien je een betrouwbare A2 wilt kopen toch wel aan de lage kant (tenzij je er veel verstand van hebt en zaken goed kunt onderkennen enzelf kunt repareren.
Mijn advies in deze zou zijn "spaar nog heel even door""
Theo
Op basis van jaren (10 jaar oud) moet zo rond 2006 de distributieriem vervangen zijn, dit moet je dan in het onderhoudsboekje kunnen zien (mits aanwezig).
Verder is hij dan toch binnenkort op basis van tijdsinterval (wederom 6 jaar) weer aan de beurt en moet je even niet naar die 2e honderdduizend km kijken.
Of de KM-stand (173.000) juist is zou je kunnen controleren door hem voor de aankoop even uit te lezen met het VAGCOM (VCDS), je ziet dan op het overzicht de werkelijke KM-stand (mits de boordcomputer nooit is vervangen). Deze stand moet in ieder geval overeen komen met die op de klok.
Ik krijg wel kriebels van het feit dat de verkoper € 1000,- van de prijs af doet voor die Toyota! Mij lijkt het dat hij er vanaf moet en dan maar voor wat weinig weg wil doen.
Ik zou bij deze auto toch heel voorzichtig zijn en zeker niet over één nacht ijs gaan.
Je geeft al aan dat het budget € 5000,- is, dat is indien je een betrouwbare A2 wilt kopen toch wel aan de lage kant (tenzij je er veel verstand van hebt en zaken goed kunt onderkennen enzelf kunt repareren.
Mijn advies in deze zou zijn "spaar nog heel even door""
Theo
[quote="Thck"]Ik heb even a.h.v. het kenteken op de site van de RDW gekeken en constateer dat het een invoer is! (2007 naar Nederland gekomen en originele bwj. is 2000).
Op basis van jaren (10 jaar oud) moet zo rond 2006 de distributieriem vervangen zijn, dit moet je dan in het onderhoudsboekje kunnen zien (mits aanwezig).
Verder is hij dan toch binnenkort op basis van tijdsinterval (wederom 6 jaar) weer aan de beurt en moet je even niet naar die 2e honderdduizend km kijken.
Of de KM-stand (173.000) juist is zou je kunnen controleren door hem voor de aankoop even uit te lezen met het VAGCOM (VCDS), je ziet dan op het overzicht de werkelijke KM-stand (mits de boordcomputer nooit is vervangen). Deze stand moet in ieder geval overeen komen met die op de klok.
Ik krijg wel kriebels van het feit dat de verkoper € 1000,- van de prijs af doet voor die Toyota! Mij lijkt het dat hij er vanaf moet en dan maar voor wat weinig weg wil doen.
Ik zou bij deze auto toch heel voorzichtig zijn en zeker niet over één nacht ijs gaan.
Je geeft al aan dat het budget € 5000,- is, dat is indien je een betrouwbare A2 wilt kopen toch wel aan de lage kant (tenzij je er veel verstand van hebt en zaken goed kunt onderkennen enzelf kunt repareren.
Mijn advies in deze zou zijn "spaar nog heel even door""
Theo[/quote]
Ik geef deze adviseur helemaal gelijk
Groet,
Sjors
Op basis van jaren (10 jaar oud) moet zo rond 2006 de distributieriem vervangen zijn, dit moet je dan in het onderhoudsboekje kunnen zien (mits aanwezig).
Verder is hij dan toch binnenkort op basis van tijdsinterval (wederom 6 jaar) weer aan de beurt en moet je even niet naar die 2e honderdduizend km kijken.
Of de KM-stand (173.000) juist is zou je kunnen controleren door hem voor de aankoop even uit te lezen met het VAGCOM (VCDS), je ziet dan op het overzicht de werkelijke KM-stand (mits de boordcomputer nooit is vervangen). Deze stand moet in ieder geval overeen komen met die op de klok.
Ik krijg wel kriebels van het feit dat de verkoper € 1000,- van de prijs af doet voor die Toyota! Mij lijkt het dat hij er vanaf moet en dan maar voor wat weinig weg wil doen.
Ik zou bij deze auto toch heel voorzichtig zijn en zeker niet over één nacht ijs gaan.
Je geeft al aan dat het budget € 5000,- is, dat is indien je een betrouwbare A2 wilt kopen toch wel aan de lage kant (tenzij je er veel verstand van hebt en zaken goed kunt onderkennen enzelf kunt repareren.
Mijn advies in deze zou zijn "spaar nog heel even door""
Theo[/quote]
Ik geef deze adviseur helemaal gelijk

Groet,
Sjors
Hoi Theo
Alvast bedankt voor de goede adviezen. Ik had zelf ook wel even het kenteken register kunnen checken. Al genoeg verkeerde verhalen hierover gelezen.
Het budget opschroeven of de aankoop verder naar achter schuiven. Is niet een mogelijkheid omdat me APK 24 aug verloopt. En ik geen extra geld in deze auto wil stoppen.
Heb ook de auto van mvdb gezien hier op het forum die geeft in zijn eigen post min 5000 afhankelijk van de duur van de verkoop. Maar dan zit ik nog steeds met met eigen auto. Zal mij verbazen als ik meer dan 300 krijg daarvoor.
Is het dan niet zo dat ik met die 1000 euro verschil eventuele extra kosten kan opvangen.
Alvast weer bedankt voor de verdere input
Alvast bedankt voor de goede adviezen. Ik had zelf ook wel even het kenteken register kunnen checken. Al genoeg verkeerde verhalen hierover gelezen.
Het budget opschroeven of de aankoop verder naar achter schuiven. Is niet een mogelijkheid omdat me APK 24 aug verloopt. En ik geen extra geld in deze auto wil stoppen.
Heb ook de auto van mvdb gezien hier op het forum die geeft in zijn eigen post min 5000 afhankelijk van de duur van de verkoop. Maar dan zit ik nog steeds met met eigen auto. Zal mij verbazen als ik meer dan 300 krijg daarvoor.
Is het dan niet zo dat ik met die 1000 euro verschil eventuele extra kosten kan opvangen.
Alvast weer bedankt voor de verdere input
- Rinus
- Berichten: 1661
- Lid geworden op: 20 feb 2012, 10:56
- Locatie: Alblasserdam
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Ik ben van mening, dat je wel een goede A2 voor rond de 5000 Euries moet kunnen scoren, zeker van de eerste 2 bouwjaren (2000 en 2001). Misschien niet bij een handelaar, maar dan toch echt wel bij een particulier. Garantie stelt bij handelaren ook niks voor (ik neem altijd al mijn auto's zonder garantie mee).Ik vertrouw op mijn eigen "inzicht". Maar het is ook ons gelukt, en zelfs eentje met een kilometrage onder de ton. Alleen....je moet er wel tijd in steken, geduld hebben, en vaak genoeg even een teleurstelling wegwerken, als je er weer naar eentje bent gaan kijken. Ik heb plm. 3 maanden echt effectief gezocht, en plm 25 A2's gezien in die tijd, in alle hoeken van het land.
Wij hadden wel 1 voordeel, en dat was: geen inruil.
Wij hadden ook zo onze eisen (niet zo hoog, daar niet van), maar we wilden eigenlijk geen zilveren, maar die kleur is het toch geworden. Ik zou alleen uitkijken voor het Open Sky System. Dat soort auto's zou ik laten staan, want heel veel prioblemen met dat open dak, en hele dure reparaties. Vaak worden A2's ook aangeboden met een niet of gedeeltelijk functionerend dak.
Mijn hele verhaal over onze zoektocht kun je ook lezen bij het topic "even voorstellen"..
Verder gewoon leten op alle dingen, die je bij de aankooptips hier op het forum kan lezen. En...geen goed gevoel bij de auto (en / of verkoper), dan laten staan.
Wij hadden wel 1 voordeel, en dat was: geen inruil.
Wij hadden ook zo onze eisen (niet zo hoog, daar niet van), maar we wilden eigenlijk geen zilveren, maar die kleur is het toch geworden. Ik zou alleen uitkijken voor het Open Sky System. Dat soort auto's zou ik laten staan, want heel veel prioblemen met dat open dak, en hele dure reparaties. Vaak worden A2's ook aangeboden met een niet of gedeeltelijk functionerend dak.
Mijn hele verhaal over onze zoektocht kun je ook lezen bij het topic "even voorstellen"..
Verder gewoon leten op alle dingen, die je bij de aankooptips hier op het forum kan lezen. En...geen goed gevoel bij de auto (en / of verkoper), dan laten staan.
Dat dak zijn de meningen over verdeeld. ;-) Niet zozeer dat er problemen mee zouden zijn (die zijn er zeker!), maar meer of dat nou zo erg is. Zelfs als je een auto koopt met een niet-functionerend (maar dicht!) open sky system, heb je nog altijd een mooi glazen panoramadak met zonnescherm. Zeker met jouw budget zou je dan juist wel eens een verder heel nette auto kunnen vinden!
Reparatie moet je dan verder niet aan beginnen. Tenzij de auto minder dan 10 jaar oud is, dan kun je eventueel nog voor coulance in Duitsland gaan.
Controleren van het dak doe je heel eenvoudig door het een aantal keer open en dicht te doen. Dat moet zonder al te veel moeite gaan en geen kraken/haperingen/etc halverwege. Ik zou zelf echt geen A2 zonder panoramadak willen. Ik vindt het ding echt fantastisch ondanks de technische gebreken.
Reparatie moet je dan verder niet aan beginnen. Tenzij de auto minder dan 10 jaar oud is, dan kun je eventueel nog voor coulance in Duitsland gaan.
Controleren van het dak doe je heel eenvoudig door het een aantal keer open en dicht te doen. Dat moet zonder al te veel moeite gaan en geen kraken/haperingen/etc halverwege. Ik zou zelf echt geen A2 zonder panoramadak willen. Ik vindt het ding echt fantastisch ondanks de technische gebreken.
- Thck
- Berichten: 1171
- Lid geworden op: 07 jul 2009, 16:31
- Locatie: Zevenaar
- Motortype: (nog) geen Audi A2
Wat dacht je van deze?
http://link.marktplaats.nl/575337228
Is van Fien (ook een forumlid), kun je eventueel opzoekn en een PBtje naar toe sturen.
Hij is wel iets boven je budget maar mogelijk is de vraagprijs bespreekbaar gezien het feit dat ze er vanaf moet omdat ze hem niet meer gebruikt.
Ook de KM-stand is beduidend lager.(NAP)
Kleur moet je natuurlijk van houden.
Ook bij Welling in Doetinchem (verkoopt meerdere A2n met regelmaat) staat er een net iets boven de € 5000,- te koop met niet al te veel kilometers, hij claimt dat deze van de 1e eigenaar is (dit is natuurlijk te controleren)
Ps: Ik lees zojuist dat forumlid Floris schouten er daar gister een van bwj. 2000 heeft gekocht!
http://link.marktplaats.nl/573129530
Hieronder de laatste, deze is vandaag (19-07) op Marktplaats gekomen en zit net onder de
€ 5000. bwj. 2001. Moet er wel bij zeggen dat de nummerplaat niet in overeenstemming is met het bouwjaar dus een invoer maar dan al wel een paar jaar geleden (dec 2004)
http://link.marktplaats.nl/579075513
Staat in Zwanenburg Noord-Holland
Theo
http://link.marktplaats.nl/575337228
Is van Fien (ook een forumlid), kun je eventueel opzoekn en een PBtje naar toe sturen.
Hij is wel iets boven je budget maar mogelijk is de vraagprijs bespreekbaar gezien het feit dat ze er vanaf moet omdat ze hem niet meer gebruikt.
Ook de KM-stand is beduidend lager.(NAP)
Kleur moet je natuurlijk van houden.
Ook bij Welling in Doetinchem (verkoopt meerdere A2n met regelmaat) staat er een net iets boven de € 5000,- te koop met niet al te veel kilometers, hij claimt dat deze van de 1e eigenaar is (dit is natuurlijk te controleren)
Ps: Ik lees zojuist dat forumlid Floris schouten er daar gister een van bwj. 2000 heeft gekocht!
http://link.marktplaats.nl/573129530
Hieronder de laatste, deze is vandaag (19-07) op Marktplaats gekomen en zit net onder de
€ 5000. bwj. 2001. Moet er wel bij zeggen dat de nummerplaat niet in overeenstemming is met het bouwjaar dus een invoer maar dan al wel een paar jaar geleden (dec 2004)
http://link.marktplaats.nl/579075513
Staat in Zwanenburg Noord-Holland
Theo
Het is ook allemaal behoorlijk moeilijk
Ik wil er gewoon zeker van zijn dat ik geen auto koop waarvan ik 1 jaar later tegen allemaal verborgen kosten loop. Ik morgen wel een proefrit maken in de auto in leiden.
Op aflevering een APK + grote beurt + 3 mnd garantie. Wat mag ik hiervan verwachten dat wordt meegenomen? En als ik de auto laat nakijken door mijn eigen garagist kan ik dan nog iets claimen dat iets niet is meegenomen?
Naar aanleiding van de tips. Checken in welk jaar de Distrubtie riem is vervangen. Hij is vervangen door Uwe krusekamp
-EGR gescheurd (geur uitlaatgassen in motorruimte)
Checken na 10 min rijden?
-Ruimte op koppelstangen voorwielophanging ("klonk" op oneffenheden met ingestuurde wielen)
-Stabilisatorstangrubbers gescheurd/verschoven (nakijken achter het voorwiel)
Volgens mij heb ik hiervan meerdere foto's gezien op het forum dus dit moet te zien hoop ik
-Gebroken veren - stuur draaien bij stilstaande auto. Pas op bij metalige geluiden.
-Uitvoerig alle electronica checken !
-Kunststof dorpels beschadigd door onkundig plaatsen van krik of hefbrug
Hoe te checken
Expansievaatje koelvloeistof lek (denk na 10 min rijden even kijken naar het expansievaatje)
Vocht in koplampen
Water onder klep in kofferruimte door kapotte ontluchtingskleppen achter achterbumper
Is dit erg?
Scheurtjes in de deuren boven de bovenste deurschanieren.
Knakkende deurvangers.
Defekte volumeknop origineel Audi Concert I radio
Klapperende leuningen van gedeelde achterbank door uitgesleten rubbers
Zwaar bewegend ruitenwissermechanisme (roest)
Kentekenverlichting lek of defect (schroeven roesten, glaasjes worden bros)
Sorry voor de vele vragen maar wij zijn een behoorlijk novice met een auto kopen. De vorige twee die kwamen toevallig voorbij en die deden opdat moment aan ons zeer beperkte eisen lijstje. Ik heb een aantal dingen onder Is dit erg stan. Ik snap dat voor dit geld ik niet een auto hoef te verwachten die in tiptop shape is
Alvast weer bedankt
Ik wil er gewoon zeker van zijn dat ik geen auto koop waarvan ik 1 jaar later tegen allemaal verborgen kosten loop. Ik morgen wel een proefrit maken in de auto in leiden.
Op aflevering een APK + grote beurt + 3 mnd garantie. Wat mag ik hiervan verwachten dat wordt meegenomen? En als ik de auto laat nakijken door mijn eigen garagist kan ik dan nog iets claimen dat iets niet is meegenomen?
Naar aanleiding van de tips. Checken in welk jaar de Distrubtie riem is vervangen. Hij is vervangen door Uwe krusekamp
-EGR gescheurd (geur uitlaatgassen in motorruimte)
Checken na 10 min rijden?
-Ruimte op koppelstangen voorwielophanging ("klonk" op oneffenheden met ingestuurde wielen)
-Stabilisatorstangrubbers gescheurd/verschoven (nakijken achter het voorwiel)
Volgens mij heb ik hiervan meerdere foto's gezien op het forum dus dit moet te zien hoop ik
-Gebroken veren - stuur draaien bij stilstaande auto. Pas op bij metalige geluiden.
-Uitvoerig alle electronica checken !
-Kunststof dorpels beschadigd door onkundig plaatsen van krik of hefbrug
Hoe te checken
Expansievaatje koelvloeistof lek (denk na 10 min rijden even kijken naar het expansievaatje)
Vocht in koplampen
Water onder klep in kofferruimte door kapotte ontluchtingskleppen achter achterbumper
Is dit erg?
Scheurtjes in de deuren boven de bovenste deurschanieren.
Knakkende deurvangers.
Defekte volumeknop origineel Audi Concert I radio
Klapperende leuningen van gedeelde achterbank door uitgesleten rubbers
Zwaar bewegend ruitenwissermechanisme (roest)
Kentekenverlichting lek of defect (schroeven roesten, glaasjes worden bros)
Sorry voor de vele vragen maar wij zijn een behoorlijk novice met een auto kopen. De vorige twee die kwamen toevallig voorbij en die deden opdat moment aan ons zeer beperkte eisen lijstje. Ik heb een aantal dingen onder Is dit erg stan. Ik snap dat voor dit geld ik niet een auto hoef te verwachten die in tiptop shape is
Alvast weer bedankt
Als de auto jou bevalt en een eerlijke, solide indruk maakt is dat vaak al een goede indicatie.
Maak anders een afspraak bij het ANWB Technocenter in Den Haag en laat een aankoopkeuring doen. De 200 euro die dat kost, lijken mij goed besteed wanneer het gevoel verder goed is bij een auto. Of probeer iemand mee te krijgen die verstand heeft van auto's.
Maak anders een afspraak bij het ANWB Technocenter in Den Haag en laat een aankoopkeuring doen. De 200 euro die dat kost, lijken mij goed besteed wanneer het gevoel verder goed is bij een auto. Of probeer iemand mee te krijgen die verstand heeft van auto's.
Om het allemaal spannend te houden
We gaan niet kijken naar de audi. Me vrouw is op pad geweest en heeft nu ook een Mazda Demoor en een chrevolet colt gezien. Dus die gaan we nu bekijken. Minder kilometers en evenveel centjes
Naar mijn mening is een Audi solider en zuiniger. Enige nadeel is dat het onderhoud duurder is vanwege de kwaliteit
Keep you posted
We gaan niet kijken naar de audi. Me vrouw is op pad geweest en heeft nu ook een Mazda Demoor en een chrevolet colt gezien. Dus die gaan we nu bekijken. Minder kilometers en evenveel centjes
Naar mijn mening is een Audi solider en zuiniger. Enige nadeel is dat het onderhoud duurder is vanwege de kwaliteit
Keep you posted