Op zoek naar onze 3e A2

Je zoekt een A2 ? Dit is het juiste forum.
Gebruikersavatar
Marc
Audi A2 clublid
Berichten: 153
Lid geworden op: 25 jun 2009, 00:33
Locatie: Lisse
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

25 jul 2018, 22:47 2 x

Beste leden van Audi-A2.nl!

Ik ben al een tijdje actief geweest op dit forum toen ik nog in het bezit was van mijn zwarte Audi A2 1.6 fsi S-line. Een werkelijk schitterende A2 die ik in 2014 heb verkocht. Had ik dat maar nooit gedaan.... Die auto had ik nooit weg moeten doen. Zie bijgevoegde foto.

Anyway, tijden veranderen en nu ik verander van baan, mijn auto vd zaak in ga leveren moet ik op zoek naar een 2e privé auto. En in de optiek van mijzelf en mijn vrouw zou een A2 perfect zijn.

We zijn liefhebbers en zoeken dus een mooie A2 die rijkelijk in de opties zit en liefst weer (bijna) net zo uniek is als onze vorige. Sportstoelen zijn een pre, net als cruise control. Hoge km stand geen bezwaar als het onderhoud maar goed gedaan is en de gebruikssporen niet de boventoon voeren, of anderszins niet op te lossen zijn. Originele staat heeft ook de voorkeur, dus liefst geen 'aftermarket gadgets'.

Het liefst zou ik weer een 1.6 fsi willen hebben, maar een net lopende 1.4 moet ook te doen zijn. TDI weet ik nog niet... Ik zag dat deze toch wel erg prijzig zijn in de MRB. Ik heb al wel in een 3L gereden, maar ik vrees dat dat hem niet wordt. Ondanks dat ik er ca 15.000 km/jaar mee zal gaan rijden. Vermogen is toch echt te weinig en het schakelen en het geluid viel ons toch erg tegen.

Wie o wie weet er 1 voor ons? Ben je misschien zelf van plan je A2 weg te doen? Of ken je iemand?

Leuk om hier weer terug te zijn!
Groeten,
Marc
Bijlagen
IMG_6528.jpg
IMG_6528.jpg (384.37 KiB) 5162 keer bekeken
Gebruikersavatar
DED@2
Berichten: 1547
Lid geworden op: 05 dec 2016, 23:06
Locatie: Zoetermeer
Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)

25 jul 2018, 23:02 0 x

Beste Marc,

Fijn om te horen dat je weer terugkeert naar de uitzonderlijke A2 !
Wensenlijst is geen verrassing, dar zijn gewilde opties. Er is best een divers aanbod maar veel 13 in een dozijn en de krenten in de pap zijn vaak zo weg. Dar weet je misschien nog wel van eerdere zoektochten.
Aan de andere kant er komen zo nu en dan zeer mooie exemplaren langs. Ook in Duitsland , kijk je daar ook?
Heb je een specifieke kleur in gedachten?
Verdere opties?
We zijn benieuwd en waarderen als je ons een beetje op de hoogte houdt van de zoektocht en zeker de aanschaf👍
Tot snel !
Gebruikersavatar
Marc
Audi A2 clublid
Berichten: 153
Lid geworden op: 25 jun 2009, 00:33
Locatie: Lisse
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

25 jul 2018, 23:11 0 x

Dank je DED!
Tsja, ik zal wellicht wat water bij de wijn moeten doen, maar dat zien we dan wel weer. Kleur maakt niet zo veel uit, maar de colourstorm kleuren zijn niet mijn ding. Ik ben veel opties vergeten om eerlijk te zijn, maar een Concert radio zou mooi zijn, maar Chorus kan ook.En stoelverwarming is wat mijn vrouw graag zou willen. Maar dat is erg zeldzaam volgens mij.
Hoe zoek je het beste in Duitsland? Gewoon bij dealers of op Autoscout? Tips hiervoor zijn welkom.
Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
DED@2
Berichten: 1547
Lid geworden op: 05 dec 2016, 23:06
Locatie: Zoetermeer
Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)

25 jul 2018, 23:41 0 x

Hi Marc,

In Duitsland kan idd via dealers of handelaren, maar inde particuliere markt is ook zeker mooi aanbod. Ja kan dan kijken op ebay kleinanzeige , soort marktplaats van Duitsland .
Stoelverwarming is okk prima achteraf in te bouwen. Concert 2 is zeker de moeite waard. Wat is het budget als ik vragen mag?
Maakt het (mee-) zoeken een stukje makkelijker.
Grt
Gebruikersavatar
DED@2
Berichten: 1547
Lid geworden op: 05 dec 2016, 23:06
Locatie: Zoetermeer
Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)

25 jul 2018, 23:48 0 x

Gebruikersavatar
Marc
Audi A2 clublid
Berichten: 153
Lid geworden op: 25 jun 2009, 00:33
Locatie: Lisse
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

25 jul 2018, 23:53 0 x

Alle waar is naar z'n geld natuurlijk, maar ik zit zelf aan EUR 5.000 max te denken. Wetende dat er ongetwijfeld ook wat kosten achteraf gaan komen.
Ik zie nu net de advertentie die je hebt doorgestuurd. Dat is inderdaad best een mooie! Die zal ik morgen eens gaan bekijken. Thanks! :thumbmin:
Gebruikersavatar
Peter_Maathuis
Moderator
Berichten: 2538
Lid geworden op: 10 nov 2015, 20:42
Locatie: Valkenswaard
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

26 jul 2018, 09:01 1 x

Je zou eens een 90pk TDI kunnen proberen. Die is praktisch net zo snel als de 1.6 FSI (en als je 'm chipt zeker sneller). Deze versie is vaak ook rijker uitgerust dan de 75pk. Overigens is cruise control een optie die achteraf voor € 150 gemakkelijk in te bouwen is en hetzelfde geldt voor mistlampen.

Het motorgeluid van een diesel is natuurlijk wel anders dan een benzinemotor, maar op snelheid valt dat alleszins mee en de techniek van de TDI is minder kwetsbaar dan die van de 1.6 FSI.

Bij 15.000 km/jr maakt het qua wegenbelasting + brandstof niet veel uit: diesel € 145..155 en benzine € 150..160 per maand (de hogere bedragen voor de sterkere motor). LPG-G3 is voordeliger maar zeldzaam.

De 1.2 TDI, die het voordeligst in het gebruik is (lichter en zuiniger dan de andere diesels), zou je kunnen chippen om het vermogen op te peppen, maar de techniek (schakelrobot) blijft onderhoudsgevoelig. En ze zijn zelden rijk uitgerust.
Gebruikersavatar
AudiFanSedert1971
Berichten: 2314
Lid geworden op: 04 okt 2013, 12:09
Locatie: Almere
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

26 jul 2018, 10:10 0 x

Hallo Marc,

Welkom dat je weer op het forum bent en zoekende naar een geschikte A2 .

Let wel bij tweede handse A2 's na vele jaren later rekening te houden wel onvoorziene " verborgen mankementen aan de motor " behoorlijk kosten met zich meebrengen ...en vaak helaas nadat je hem recent aankocht zich melden .

Jij als A2 rijder type fsi in bezit gehad te hebben ben ik benieuwd hoeveel km ters je jaarlijks ermee gereden had in die periode .

Welke mankementen je ermee had en waren deze snel verholpen en wat was de oorzaak ?

Gezien op het a2 forum voorbij kwamen bjj vele A2 fsi's na aanschaf 2e handse vaak met de motor wat mis mee is en niet zo snel of geheel niet opgelost zijn....weer snel doorverkocht worden....

De kosten vaak tegenvalt en er garages ook Audi dealers het niet lukten het te verhelpen ,enkelen grote of ervaren audi dealers of goede universele garages wel het kunnen oplossen .

De reden vaak niet opgelost krijgen door te weinig ervaring diagnose stellen met de fsi en of een A2 met ander motor type.

Was dat bij jou toen ook voorgekomen ,jij als ervaringsdeskundige een fsi in bezit gehad t hebben die redelijk top was in die periode...

Dit ik het idee heb er sommige A2 's vaak door zeer extreem lage km standen in combi helaas koude en korte ritten relatief meer motor problemen ondervinden dan A2 veel rijders vaak het dubbele afstand afleggen in een jaar ...ongeacht het soort motor type .

Groeten
Rolf
"Stilstand is achteruitgang"
A2 1.4 BBY '02, :mrgreen: 496.230.km, juli '13 161.500.km
A2 1e 1.6 FSI '04, 287.625.km ,mrt'20 238.200.km
A2 2e 1.6 FSI '04, 290.550.km ,dec '21 261.100.km lid Audiclub.nl
Gebruikersavatar
Peter_Maathuis
Moderator
Berichten: 2538
Lid geworden op: 10 nov 2015, 20:42
Locatie: Valkenswaard
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

26 jul 2018, 11:14 0 x

Een mooie S-line uit Duitsland halen? Van juni 2005 dus een van de laatste A2's...

https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-anz ... 18-216-316
Gebruikersavatar
Marc
Audi A2 clublid
Berichten: 153
Lid geworden op: 25 jun 2009, 00:33
Locatie: Lisse
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

26 jul 2018, 11:34 0 x

Dank jullie wel voor het meekijken! Mooie suggesties en er staat best veel te koop in Dtsl. Het is alleen zo ver weg en het is voor ons de 1e keer dat we hem daar halen. En de prijzen zijn daar aan de hoge kant. Wel lagere km-standen en wat meer opties lijkt het.

Na lang kijken op internet en vooral in NL gaan we ons focussen op een 1.4 benzine, misschien diesel. De fsi geeft mogelijk problemen en ik heb het vermogen eigenlijk niet nodig tijdens de hoofdzakelijk woon-werk verkeer wat grotendeels via 80 km weg gaat.

Mijn vrouw en ik zijn het er ook over eens dat we geen volledig leren bekleding willen.

Een nette en originele auto is waar we naar gaan kijken. Vandaag gaan we er 1 of 2 bekijken en rijden.

Tot later!
Gr. Marc
Plaats reactie