Op zoek naar betaalbare A2

Je zoekt een A2 ? Dit is het juiste forum.
Gebruikersavatar
Peter_Audi_A2
Audi A2 clublid
Berichten: 3779
Lid geworden op: 04 feb 2012, 16:45
Locatie: Rhenen
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

06 dec 2018, 20:45 0 x

Rookie schreef:
06 dec 2018, 20:29
Ik zie veel fijne opties op de A2, zeker ook qua veiligheid;
elektronische stabilteitscontrole, tractiecontrole, Automatisch Sper Differentieel en die oude airbags dan nog he.
Ook zit je lekker hoog en zo heb je mooi overzicht.
Maak eens een proefrit in een A2 die dicht in de buurt staat en kijk dan of je
(of jouw vriendin) met de auto uit de voeten kan.
Door de dikke voorruitstijlen laat het uitzicht schuin naar linksvoor wat te wensen over.
Je moet hier vooral bij het naderen van een rotonde goed rekening mee houden.

Is trouwens een eigenschap waar meer MPV-achtigen last van hebben.
Laatst gewijzigd door Peter_Audi_A2 op 06 dec 2018, 21:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
FrankDercks
Audi A2 clublid
Berichten: 210
Lid geworden op: 25 jul 2017, 21:56
Locatie: Westervoort
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

06 dec 2018, 20:45 0 x

Rookie, hopelijk lukt het nu wel...

http://https://www.speurders.nl/overzic ... 42651.html
Gebruikersavatar
FrankDercks
Audi A2 clublid
Berichten: 210
Lid geworden op: 25 jul 2017, 21:56
Locatie: Westervoort
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

06 dec 2018, 20:50 0 x

Vreemd, het lukt mij nu ook weer niet.
Het is een advertentie op speurders.nl
Een zwarte A2, aangeboden in Meerkerk (ZH), vraagprijs euro 2499,-
Gebruikersavatar
AudiFanSedert1971
Berichten: 2314
Lid geworden op: 04 okt 2013, 12:09
Locatie: Almere
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

06 dec 2018, 21:06 0 x

Bijlagen
speurdersA2.jpg
speurdersA2.jpg (351.97 KiB) 3853 keer bekeken
Laatst gewijzigd door AudiFanSedert1971 op 06 dec 2018, 21:11, 2 keer totaal gewijzigd.
"Stilstand is achteruitgang"
A2 1.4 BBY '02, :mrgreen: 496.230.km, juli '13 161.500.km
A2 1e 1.6 FSI '04, 287.625.km ,mrt'20 238.200.km
A2 2e 1.6 FSI '04, 290.550.km ,dec '21 261.100.km lid Audiclub.nl
Gebruikersavatar
Rookie
Berichten: 14
Lid geworden op: 06 dec 2018, 14:28
Locatie: Amsterdam
Motortype: (nog) geen Audi A2

06 dec 2018, 21:08 0 x

@FrankDercks
Bedankt, ik heb m gevonden.
Lijkt erg netjes idd hoewel de foto's van het interieur wel erg blauw zijn, misschien geeft dit een vertekend beeld?
M'n vriendin schrikt wel van de kilometers..
Gebruikersavatar
eekhoorntje
Berichten: 3332
Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
Locatie: Duitsland
Motortype: A2 met motorombouw

06 dec 2018, 21:10 0 x

Zorg dat je nog iets over hield aan geld voor reparaties, je weet nooit wat er bij een 14 tot 19 jaren oude stuk gaat, bij €2500,- op de bank zou ik tot €2000,- gaan.

En A2, mijn zoon is nu al 4½ in A2 en heeft alleen maar wel eens mijn Daihatsu geleend....
Dus eerste auto een A2, niets mis mee.

Het is een loterij en je moet geluk hebben en als je roest zoekt, dan kijk je naar de remtrommels of uitlaat....!

Ook kun je kijken hoelang een voertuig te koop staat, een vraagprijs van €2500,- is na enkele maanden makkelijker naar €2000, of minder te krijgen dan een die net online staat.

Veel succes en goed kijken want er zijn voldoende goede onder de €2000,- en ik heb er al meerdere zo gekocht.


En verder, beter een eerlijke hoge stand dan terug gedraaide teller....
Mijn dochter heeft met een 1.4 benzine motor op LPG ruim 530.000 km gereden voordat er een nieuw blok in kwam.
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Gebruikersavatar
Rookie
Berichten: 14
Lid geworden op: 06 dec 2018, 14:28
Locatie: Amsterdam
Motortype: (nog) geen Audi A2

06 dec 2018, 21:13 1 x

@@Peter_Audi_A2
Ja dat verhaal van de zij voorstijlen heb ik eerder gelezen idd. Ik hoop dat het meevalt en niet naar een ander merk hoef uit te wijken.. Zaterdag zijn we van plan wat proefritjes te doen, ik ben benieuwd en zal hier extra op letten.
Gebruikersavatar
Rookie
Berichten: 14
Lid geworden op: 06 dec 2018, 14:28
Locatie: Amsterdam
Motortype: (nog) geen Audi A2

06 dec 2018, 21:26 1 x

@eekhoorntje
Bedankt voor de tips en bemoedigende woorden!
Ik zal mn best doen bij t onderhandelen.
De uitlaat weet ik te vinden maar hoe kom ik bij de remtrommels?
:confounded:
Gebruikersavatar
eekhoorntje
Berichten: 3332
Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
Locatie: Duitsland
Motortype: A2 met motorombouw

06 dec 2018, 21:45 0 x

Sorry, die trommels achter zijn gewoon beetje roestig aan de buitenkant en bij erg open velgen zie je die zitten, roestvrije A2 van Aluminium en met de 17" velgen zie je dat helaas erg goed.
Daarom heb ik andere 15"gemonteerd....

Maar remmen is niet het probleem, wel storingslampje en niet overhaast beslissen, er staan er genoeg.
De genoemde link van garage stond; Inruil mogelijk.... en voor mijn is dat meestal zonder inruil korting mogelijk.....

Helaas heb ik zelf alleen een Diesel met Euro 3 in aanbieding en voor Amsterdam, er komt in 2019 een andere milieu zone en dan is het vrijwel zeker gelijk naar Euro 4....
Benzine heb je dat probleem niet en daarom zal ik hem niet aanbieden.

Verder kun je vlak voor aankoop even melden welke je wilt, bepaalde garages zijn hier helaas bekend of sommige voertuigen, zoals enkele die binnen 3 maanden 4 eigenaren had is niet bepaald goed.

We horen het wel of je iets vond, en wij kunnen mee kijken en ook soms proefrijden en dan jou adviseren, gelijk betalen of hard weglopen!

Zo heeft Jet Cars in Rotterdam prima Koffie, schone toiletten en verder, wegwezen!
Alleen ik durf daar te kopen maar 99% puinzooi, voor export Afrika.

En lees nog even het onderste stukje van Audifan... 1971, iets meer KM... en niets mis mee!
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Gebruikersavatar
Rookie
Berichten: 14
Lid geworden op: 06 dec 2018, 14:28
Locatie: Amsterdam
Motortype: (nog) geen Audi A2

06 dec 2018, 22:26 0 x

eekhoorntje schreef:
06 dec 2018, 21:45
Sorry, die trommels achter zijn gewoon beetje roestig aan de buitenkant en bij erg open velgen zie je die zitten, roestvrije A2 van Aluminium en met de 17" velgen zie je dat helaas erg goed.
Daarom heb ik andere 15"gemonteerd....

Maar remmen is niet het probleem, wel storingslampje en niet overhaast beslissen, er staan er genoeg.
De genoemde link van garage stond; Inruil mogelijk.... en voor mijn is dat meestal zonder inruil korting mogelijk.....

Helaas heb ik zelf alleen een Diesel met Euro 3 in aanbieding en voor Amsterdam, er komt in 2019 een andere milieu zone en dan is het vrijwel zeker gelijk naar Euro 4....
Benzine heb je dat probleem niet en daarom zal ik hem niet aanbieden.

Verder kun je vlak voor aankoop even melden welke je wilt, bepaalde garages zijn hier helaas bekend of sommige voertuigen, zoals enkele die binnen 3 maanden 4 eigenaren had is niet bepaald goed.

We horen het wel of je iets vond, en wij kunnen mee kijken en ook soms proefrijden en dan jou adviseren, gelijk betalen of hard weglopen!

Zo heeft Jet Cars in Rotterdam prima Koffie, schone toiletten en verder, wegwezen!
Alleen ik durf daar te kopen maar 99% puinzooi, voor export Afrika.

En lees nog even het onderste stukje van Audifan... 1971, iets meer KM... en niets mis mee!
Gelukkig hoef ik dus niet onder die auto te kruipen voor de test. Hoe erg is een probleem met een storingslampje dan? Bijvoorbeeld als deze aangeeft dat niet alle deuren dicht zijn terwijl ze dat wel zijn?

Het zou wel te gek zijn als een A2 kenner mee kan voor een proefrit.
Mijn meissie wil al voor donderdag een auto hebben vanwege slaapdienst en geen ov. Maar ik laat me niet opjagen en heb liever genoeg opties en tijd om een goede te kiezen.
Ik denk ook dat iets meer km niet zoveel uitmaakt, hangt van het onderhoud af en ik zie ook genoeg met zo'n 4 ton op de teller die nog rap verkopen.

Jet Cars heb ik inderdaad enorm veel horrorverhalen van gelezen. Zelfs iemand beweerde dat de wielen van z'n eigen geparkeerde auto waren uitgewisseld tijdens een proefrit op hun terrein!
Gesloten