Colorstorm zilvergrijs gezocht

Je zoekt een A2 ? Dit is het juiste forum.
Gebruikersavatar
Peter_Maathuis
Moderator
Berichten: 2538
Lid geworden op: 10 nov 2015, 20:42
Locatie: Valkenswaard
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

03 jun 2021, 22:05 1 x

Handig als je 3 kinderstoeltjes wilt gebruiken (op de passagiersstoel heb je nu ook isofix). Op de achterbank passen geen 3 stoeltjes :flushed:
Overigens komt deze optie toch wel regelmatig voor - hij zit in 100% van de A2's op mijn oprit :mrgreen:
Gebruikersavatar
Paulus
Audi A2 clublid
Berichten: 734
Lid geworden op: 14 dec 2017, 16:41
Locatie: Hillegom
Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)

04 jun 2021, 11:01 0 x

Zou het kunnen dat bij de latere bouwjaren dit als standaard werd ingebouwd?

Het zou best kunnen dat het een veiligheids verplichting is geworden.

Misschien leuk als forumleden aangeven of hun auto het heeft EN van welk bouwjaar de auto is?
Gebruikersavatar
Peter_Maathuis
Moderator
Berichten: 2538
Lid geworden op: 10 nov 2015, 20:42
Locatie: Valkenswaard
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

04 jun 2021, 11:24 1 x

Neen, optie 4UF is nooit standaard geworden.
Mijn beide huidige A2’s zijn modeljaar 2004 en mijn ATL-diesel die de optie niet had, was modeljaar 2005
Gebruikersavatar
edje13
Audi A2 clublid
Berichten: 530
Lid geworden op: 13 jan 2014, 09:52
Locatie: Sittard-Geleen
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

04 jun 2021, 11:42 0 x

Is deze optie (uitschakelen airbag) achteraf nog te realiseren??
Gebruikersavatar
Peter_Maathuis
Moderator
Berichten: 2538
Lid geworden op: 10 nov 2015, 20:42
Locatie: Valkenswaard
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

04 jun 2021, 13:14 1 x

Ja, maar niet eenvoudig:
- sleutel schakelaar en paneeltje boven binnenspiegel met extra lampje zijn lastig te vinden
- kabeltje naar airbag control unit trekken en aansluiten is niet iedereen gegeven
- schakelaar moet worden aangepast aan je contactsleutel

Ik weet niet of de isofix als apart onderdeel van de passagiersstoel te koop is, maar het zou eventueel zonder isofix kunnen (maar dan blijft duidelijk dat het niet standaard op de auto zat)
Gebruikersavatar
Peter_Maathuis
Moderator
Berichten: 2538
Lid geworden op: 10 nov 2015, 20:42
Locatie: Valkenswaard
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

06 jun 2021, 13:03 0 x

Voor de liefhebber, werkplaatshandboek 69 over het deactiveren van de passagiersairbag:
SM_69_deact pass airbag.pdf
(1.29 MiB) 96 keer gedownload
Gebruikersavatar
Paulus
Audi A2 clublid
Berichten: 734
Lid geworden op: 14 dec 2017, 16:41
Locatie: Hillegom
Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)

11 jul 2021, 09:39 7 x

Even bijpraten over het FSI avontuur.
Zoals eerder voorbij gekomen in dit draadje liet ik mijn twijfels merken of ik (nog) wel een FSI wilde. Je leest af en toe over problemen die de 1.4 niet heeft. Dat roept twijfel op. En ik merk hier op het forum dat er genoeg mensen zijn die een FSI niet aandurven.

Ik moet echter toegeven dat een FSI echt van meerwaarde is, tenminste als je auto naast vervoermiddel ook echt je hobby is. Een 1.4 voldoet prima voor dagelijks gebruik en is ook pittig genoeg qua vermogen. Maar na mijn 4e 1.4 ga je toch wat meer wensen. Dan bedoel ik meer karakter qua motor en meer vermogen. En dat is wat een FSI je geeft.
Wanneer je een FSI start begint het al. Het geluid van de motor klinkt heerlijk donker en belooft veel power.
Tijdens het rijden is er steeds genoeg trekkracht. Even inhalen is een fluitje van een cent. Je hoort de FSI motor heerlijk grommen.
Deze rij-eigenschappen hebben mijn A2 hobby echt een boost gegeven.
Mede dankzij de getunde ECU van @Pyro_loe

Dat tunen is echt een aanrader voor iedere FSI rijder. Naast het feit dat het vermogen er beter uit komt, is het ook technisch gezien een upgrade. Lees de informatie die hier over te vinden is.
De auto blijft overigens zuinig met de nieuwe tune. 1:18 haal je makkelijk, zelfs met af en toe een sprintje.

Mocht je dus al lang een 1.4 rijder zijn en je bemerkt dat de bodem van je hobby in zicht is, overweeg dan eens een FSI.
Gebruikersavatar
Peter_Audi_A2
Audi A2 clublid
Berichten: 3779
Lid geworden op: 04 feb 2012, 16:45
Locatie: Rhenen
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

11 jul 2021, 20:50 1 x

Paulus schreef:
11 jul 2021, 09:39
Even bijpraten over het FSI avontuur.
Zoals eerder voorbij gekomen in dit draadje liet ik mijn twijfels merken of ik (nog) wel een FSI wilde. Je leest af en toe over problemen die de 1.4 niet heeft. Dat roept twijfel op. En ik merk hier op het forum dat er genoeg mensen zijn die een FSI niet aandurven.

Ik moet echter toegeven dat een FSI echt van meerwaarde is, tenminste als je auto naast vervoermiddel ook echt je hobby is. Een 1.4 voldoet prima voor dagelijks gebruik en is ook pittig genoeg qua vermogen. Maar na mijn 4e 1.4 ga je toch wat meer wensen. Dan bedoel ik meer karakter qua motor en meer vermogen. En dat is wat een FSI je geeft.
Wanneer je een FSI start begint het al. Het geluid van de motor klinkt heerlijk donker en belooft veel power.
Tijdens het rijden is er steeds genoeg trekkracht. Even inhalen is een fluitje van een cent. Je hoort de FSI motor heerlijk grommen.
Deze rij-eigenschappen hebben mijn A2 hobby echt een boost gegeven.
Mede dankzij de getunde ECU van @Pyro_loe

Dat tunen is echt een aanrader voor iedere FSI rijder. Naast het feit dat het vermogen er beter uit komt, is het ook technisch gezien een upgrade. Lees de informatie die hier over te vinden is.
De auto blijft overigens zuinig met de nieuwe tune. 1:18 haal je makkelijk, zelfs met af en toe een sprintje.

Mocht je dus al lang een 1.4 rijder zijn en je bemerkt dat de bodem van je hobby in zicht is, overweeg dan eens een FSI.
Ik heb mijn huidige A2 (1.4 16V BBY) al meer dan 9 jaar in bezit, en de bodem van mijn hobby is nog lang niet in zicht.
In het begin had ik wel het probleempje van het wat moeilijker optrekken bij lage toerentallen, maar dit is door een software update van het motormanagement en het bescheiden opstellen wat betreft de wielgrootte (=gewicht) voor een groot deel opgelost.
Bij het dagelijkse gebruik komt de auto goed mee met het verkeer, en het verbruik is ook niet zo schrikbarend hoog (tussen 1 op 14 en 1 op 16) dat het daarvoor de moeite waard zou zijn.
De FSI is en blijft leuk, maar naar mijn smaak hangt er (te) veel vanaf hoe de vorige eigenaar er mee is omgesprongen en/of het onderhoud serieus heeft genomen.
In mijn ogen is de BAD een motor waarvan je goed moet weten waaraan je begint, en (voor)bereid moet zijn op mogelijke hoge onkostenposten.

Voor het sprintjes trekken hebt ik een oldtimer golf 2 gti 16v. Even leuk, maar na een paar keer heb ik dat ook wel weer gezien ... ;)
Gebruikersavatar
Ger964
Berichten: 238
Lid geworden op: 26 mar 2014, 01:10
Locatie: Arnhem
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

11 jul 2021, 22:35 0 x

Ik heb inmiddels mijn 2e FSI.
De 1e FSI rijdt nog steeds probleemloos rond in het hoge noorden.
Wel was het zo dat ik in het begin wat problemen heb gehad.
Deze zijn door de toenmalige dorpsgarage van Jan Eenink opgelost.
Daarna heb ik er vele probleemloze kilometers plezier van gehad.

Mijn 2e heb ik nu een klein half jaar en rijdt ook nog steeds probleemloos rond. Heb bij de auto een redelijk complete onderhoudshistorie gekregen inclusief de papieren rekeningen.

Heel erg snel en zuinig in vergelijking met moderne kleine auto’s is hij natuurlijk niet. 110 pk op 970 kilo maakt veel goed gelukkig.
Qua brandstofverbruik kom ik niet veel verder dan 1 op 15.
Voor mij prima.

Ik denk dat het voordeel van een FSI is dat deze zijn waarde beter behoudt tov 1.4 gewoonweg omdat er minder geproduceerd zijn en ze vaak om een andere reden zijn gekocht. In combinatie met een lage kilometerstand en de onderhoudshistorie weet ik haast wel zeker dat je de FSI altijd voor goed geld kunt verkopen. Iets wat ik bij de 1.4 niet terug zie.
Gebruikersavatar
Peter_Audi_A2
Audi A2 clublid
Berichten: 3779
Lid geworden op: 04 feb 2012, 16:45
Locatie: Rhenen
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

13 jul 2021, 11:24 0 x

Ger964 schreef:
11 jul 2021, 22:35
Ik denk dat het voordeel van een FSI is dat deze zijn waarde beter behoudt tov 1.4 gewoonweg omdat er minder geproduceerd zijn en ze vaak om een andere reden zijn gekocht. In combinatie met een lage kilometerstand en de onderhoudshistorie weet ik haast wel zeker dat je de FSI altijd voor goed geld kunt verkopen. Iets wat ik bij de 1.4 niet terug zie.
Wat ik zo zie zijn het de bijzondere uitvoeringen van de A2 (Color Storm, af fabriek S-line) die voor een groot deel de (liefhebbers)waarde bepalen.
De motor maakt daarbij niet zoveel uit, zolang het maar geen diesel is ... ;)

Het is niet voor niets dat je zo nu en dan wanna be Color Storms of S-lines voorbij ziet komen op marktplaats ...
Gesloten