Colorstorm zilvergrijs gezocht

Je zoekt een A2 ? Dit is het juiste forum.
Gebruikersavatar
bart.de-waard
Audi A2 clublid
Berichten: 181
Lid geworden op: 17 nov 2017, 21:17
Locatie: Wormerland
Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)

26 aug 2020, 19:43 3 x

Deze is voor het bestuur. 😉
Gebruikersavatar
Paulus
Audi A2 clublid
Berichten: 734
Lid geworden op: 14 dec 2017, 16:41
Locatie: Hillegom
Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)

26 aug 2020, 23:15 1 x

Daar ben ik het helemaal mee eens!! :thumbmin:
Gebruikersavatar
Paulus
Audi A2 clublid
Berichten: 734
Lid geworden op: 14 dec 2017, 16:41
Locatie: Hillegom
Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)

26 aug 2020, 23:26 0 x

Peter_Audi_A2 schreef:
26 aug 2020, 19:41
Zou wrappen met matzwarte folie ook nog een mogelijkheid zijn?
Lijkt me goedkoper dan spuiten en/of carrosseriedelen uitwisselen.


Mag het ook een gele FSI zijn? Kost wat, maar dan heb je ook wat ...
Met het zwarte interieur en gele bekleding op de stoelen, en nog wat leuke extra's.
De glimmende serviceklep en de (niet orginele?) wielen brengen me weer aan het twijfelen ...

https://www.autobedrijftonnierasing.nl/ ... 2-1-6-fsi/
Afbeelding
Deze advertentie heb ik al meer dan eens bekeken. Inderdaad best veel geld, maar een auto uit Duitsland halen brengt extra kosten met zich mee. Een auto in Nederland kopen is daarom wel aantrekkelijk. Maar hier ga ik zeer waarschijnlijk geen grijze cs vinden.
Ik heb nu een gele cs 1.4 dus als ik deze zou kopen dan heb ik eigenlijk nog dezelfde auto, maar dan een 1.6.
Een deel van mijn motivatie, behalve een 1.6 gaan rijden, zit hem in de uitdaging van het vinden van iets wat ik nog niet eerder heb gehad. En als het zo uitkomt is een weekend Duitsland gekoppeld aan een bezichtiging ook geen straf. Een grijze cs zou mijn vierde kleur worden.
Gebruikersavatar
Paulus
Audi A2 clublid
Berichten: 734
Lid geworden op: 14 dec 2017, 16:41
Locatie: Hillegom
Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)

26 aug 2020, 23:27 1 x

Trouwens....Is er al iemand bij deze auto in Zevenaar wezen kijken?
Gebruikersavatar
eekhoorntje
Berichten: 3332
Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
Locatie: Duitsland
Motortype: A2 met motorombouw

27 aug 2020, 10:01 0 x

Met bestuursleden in Arnhem en Nijmegen die even vragen... en vooral die laatste heeft nog geen Gele!
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Gebruikersavatar
HansJan
Moderator
Berichten: 6174
Lid geworden op: 07 okt 2013, 00:42
Locatie: Arnhem
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

27 aug 2020, 10:03 0 x

Paulus schreef:
26 aug 2020, 23:26
Ik heb nu een gele cs 1.4 dus als ik deze zou kopen dan heb ik eigenlijk nog dezelfde auto, maar dan een 1.6.
Maar dan een stuk rapper, met mistlampen en OSS (als dat nog functioneert ...)! :mrgreen:

Ik woon in de buurt, maar kom er op korte termijn niet aan toe om een blik op de auto te werpen.
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
Gebruikersavatar
Peter_Maathuis
Moderator
Berichten: 2538
Lid geworden op: 10 nov 2015, 20:42
Locatie: Valkenswaard
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

28 aug 2020, 13:07 1 x

Het OSS staat open en de auto staat buiten, dus dat OSS werkt vast...

Zelf uit Duitsland halen kost echt niet de hoofdprijs: € 100 om hem op te halen (huur autoambulance en brandstof) en € 150 invoer (RDW en kentekenplaten) - deze handelaar vraagt er € 2.000 voor... Dat verschil houd ik liever in mijn zak of steek ik in mooiere auto (al of niet uit Duitsland).
Gebruikersavatar
HansJan
Moderator
Berichten: 6174
Lid geworden op: 07 okt 2013, 00:42
Locatie: Arnhem
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

28 aug 2020, 13:22 0 x

Peter_Maathuis schreef:
28 aug 2020, 13:07
Het OSS staat open en de auto staat buiten, dus dat OSS werkt vast...
Verhip, dat was me niet eens opgevallen :joy:
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
Gebruikersavatar
karolography
Audi A2 clublid
Berichten: 356
Lid geworden op: 07 aug 2018, 11:18
Locatie: Arnhem
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

29 aug 2020, 12:40 2 x

Paulus schreef:
26 aug 2020, 23:27
Trouwens....Is er al iemand bij deze auto in Zevenaar wezen kijken?
Ik heb de auto bekeken en er een stukje mee gereden.

Helaas viel al direct op dat het een auto is die schade heeft gehad linksvoor. Omdat het allemaal lelijk is weggewerkt stelt het teleur. Zo zijn de koplamp en mistlamp links nieuwer dan rechts, maar passen ze niet goed (en mist ook van alles zoals bevestigingsmaterialen en het kapje van de koplamp), ook het verschil tussen links en rechts is niet mooi.

De bumper is slecht gespoten (randen lelijk), onderaan de bumper zat een lelijke bult. De grill (serviceklep) is niet alleen niet origineel, maar is nog van het oude model en glimmend en ook de grill zit gewoon niet goed. Alles past net niet, zo ook de motorkap die zeker een centimeter afstand heeft tot de koplampen op sommige plekken en slecht sluit überhaupt. In de motorruimte zijn alle nieuwe onderdelen voorin slecht of helemaal niet bevestigd.

Het OSS werkt, maar sluit niet goed.

Van binnen is het wel een beauty. Heel mooi. Alleen de stoelen niet, maar dat kun je met een paar uur werk wel weer mooi krijgen verwacht ik. Geen krasjes, loslatende lak of wat dan ook. Met een beetje aandacht weer als nieuw.

Technisch heb ik weinig kennis, dus wat ik zeg is puur mijn simpele ervaring. Starten ging moeizaam, er rammelt van alles en de remweg is extreem lang. Als hij eenmaal rijdt, is het heerlijk. Optrekken gaat lekker, schakelen voelt heerlijk, het is echt een heerlijk botsautootje wat dat alles betreft.

Leuk autootje. Als het geen schade had gehad en de prijs was een stuk lager zou het interessant zijn.

Verkoper deed vaag over de schade. Ik gaf in m’n eerste zin al aan dat het een schade auto is, eerst was het dat hij daar niks van wist. Toen ik een lijst opnoemde met dingen die mis waren was het ineens: oh ja deze, ja dat is een schade auto geweest ja klopt... Maar alleen de bumper was beschadigd volgens meneer. Dus weer m’n lijstje herhaald. En toen was het: ja klopt maar ik bedoel geen vitale onderdelen...
:heart: Audi A2 1.4 benzine 2003 75pk colour.storm imolagelb
:heart: BMW i4 eDrive40 2023 340pk M-Sport Sunset Orange
Gebruikersavatar
Peter_Audi_A2
Audi A2 clublid
Berichten: 3779
Lid geworden op: 04 feb 2012, 16:45
Locatie: Rhenen
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

29 aug 2020, 14:00 2 x

Peter_Audi_A2 schreef:
26 aug 2020, 19:41
De glimmende serviceklep en de (niet orginele?) wielen brengen me weer aan het twijfelen ...
Dank voor de uitgebreide beschrijving @karolography , zo zie je maar weer dat niet alles is wat het lijkt.
Bedoel je met links de bestuurderszijde?
Er is maar 1 schuine voorzijde foto gemaakt. Je kunt links- en rechtsvoor dus niet vergelijken. Zie ook geen foto van de voorzijde .
Nu begrijp ik beter, dat deze al een tijdje te koop staat.
Gesloten