Op zoek naar een A2 met panoramadak

Je zoekt een A2 ? Dit is het juiste forum.
Gebruikersavatar
Hansel
Berichten: 30
Lid geworden op: 26 mei 2021, 12:57
Locatie: Druten
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

03 jun 2021, 21:41 1 x

Vandaag even met de radio zitten spelen, die ik van Klaas erbij had gekregen. Een concert 1. Volgens Klaas heeft hij het beruchte volume probleem.
Mijn voeding ingesteld op 12V en aangesloten tussen massa en B+. Twee luidsprekers aangesloten.
Het display gaat aan, hij vraagt niet eens om een code. Ik kan een zender opzoeken en een cassettebandje draaien, maar ik hoor geen geluid. Ongeacht hoe ik aan de volumeknop draai.
Wanneer ik de radio aan zet, hoor ik wel even de 'plop', dus Ik neem aan dat de versterker dan ingeschakeld wordt. Maar verder niks dus.
Ik had begrepen dat een radio met het volume probleem tussen heel zacht en heel hard springt en allerlei andere volumes. Kan het ook zijn dat hij op heel zacht blijft hangen? Balans, treble en bass zijn wel normaal te regelen.
De reparatie module is onderweg uit Polen, dus ik zal hem wel monteren.

Eekhoorntje, wat de kevers betreft een beetje off-topic, maar het is inderdaad niet normaal wat oldtimers van een bepaald merk of type waard zijn geworden. Als je 20 jaar geleden een schuur had gekocht en vol had gezet met T1's, was je nu rijk geweest.
Gebruikersavatar
Peter_Maathuis
Moderator
Berichten: 2538
Lid geworden op: 10 nov 2015, 20:42
Locatie: Valkenswaard
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

03 jun 2021, 22:19 2 x

Dat is niet normaal - de radio hoort SAFE op het display te zetten en dan moet je met een toetscombinatie (even opzoeken welke twee, SCAN en RDS denk ik) de radio laten vragen om de code. Code invoeren met de zenderkeuze-knoppen. Daarna weer die twee toetsen tegelijk indrukken en hij moet spelen.
Gebruikersavatar
TJT
Berichten: 732
Lid geworden op: 18 jun 2019, 15:11
Locatie: Utrechtse Heuvelrug
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

03 jun 2021, 22:39 2 x

Mijn mening: Een Audi Concert 2 of Audi Chorus 2 vind ik toch wel wat mooier in de A2 dan een Concert 1 of Chorus 1.
Maar dit is slechts mijn mening en sowieso staat een Concert 1 al vele male mooier dan een willekeurige aftermarket radio.
Ook dit is slechts mijn mening. ;)

Hopelijk krijg je de radio nog aan de praat!
Gebruikersavatar
Hansel
Berichten: 30
Lid geworden op: 26 mei 2021, 12:57
Locatie: Druten
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

04 jun 2021, 11:00 1 x

Bedankt Peter,

Vanochtend nog even geprobeerd de code in te voeren. Bijna zoals jij dacht: RDS en TP indrukken. Toen kreeg ik CODE en heb ik de code ingevoerd. Daarna weer RDS en TP. Toen kwam er SAFE.
Helaas nog steeds geen geluid.
Met het oor tegen de luidspreker hoor ik bij inschakelen de 'Plop', dan 1 seconde de achtergrondruis en daarna niets meer. Het klinkt alsof er een Muting aan gaat. Moet ik nog één van de Muting ingangen aansluiten? Wanneer ik de Muting ingang van de power stekker tegen massa houd, komt er TELEPHONE op het display en pauzeert de cassette, maar geen geluid.
Ik durf niet overal zomaar 12V op te zetten..
Wanneer ik hem in de auto inplug precies hetzelfde verhaal.
Gebruikersavatar
Peter_Maathuis
Moderator
Berichten: 2538
Lid geworden op: 10 nov 2015, 20:42
Locatie: Valkenswaard
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

04 jun 2021, 11:52 1 x

Klinkt alsof je niet de juiste code hebt. Voor een paar euro kun je de juiste code “kopen” op eBay.
Gebruikersavatar
eekhoorntje
Berichten: 3332
Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
Locatie: Duitsland
Motortype: A2 met motorombouw

04 jun 2021, 18:24 1 x

De storing Volume knop is vaak 1 stand en nauwelijks of zeer moeilijk regelbare...

Wel dus op 1 stand.
Er is zonder Chip ook een truck voor.... open schroeven en met de kabels er nog aan resetten.
Die geheugen chip is programmeerbaar...

Polen is vrij prijzige... mijn zoon heeft vele al gedaan.
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Gebruikersavatar
Hansel
Berichten: 30
Lid geworden op: 26 mei 2021, 12:57
Locatie: Druten
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

04 jun 2021, 19:00 1 x

Zojuist nog een keer getest.
Het grappige is dat hij nu wel SAFE zegt zo gauw ik de spanning erop zet.
Met RDS en TP kan ik de code invoeren. Als ik dan weer RDS en TP indruk, komt er BOSE te staan en kan ik weer zenders zoeken en een bandje draaien. Wel zonder geluid natuurlijk.
Ik denk dat hij vast staat op één volume zoals Eekhoorntje zegt, maar dat het volume 0 is.

Ik ga gewoon vol goede moed aan het solderen zodra ik het printje heb ontvangen.
Gesloten