te koop gevraagd A2 1.6

Je zoekt een A2 ? Dit is het juiste forum.
Gebruikersavatar
karolography
Audi A2 clublid
Berichten: 356
Lid geworden op: 07 aug 2018, 11:18
Locatie: Arnhem
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

10 jan 2022, 09:57 1 x

eekhoorntje schreef:
10 jan 2022, 08:21
Wel is na langer te koop staan vaak de prijs onderhandelbaar en stilstand is slecht voor de accu....
Ook voor bijvoorbeeld de banden, die platgeslagen zullen zijn en waarschijnlijk niet meer bruikbaar zijn.

Daarnaast getuigd het niet van goed ondernemerschap en ook niet van zorg voor wat wordt aangeboden. Anders zou je de prijs al hebben laten zakken en/of een deal hebben gesloten.
:heart: Audi A2 1.4 benzine 2003 75pk colour.storm imolagelb
:heart: BMW i4 eDrive40 2023 340pk M-Sport Sunset Orange
Gebruikersavatar
Ger964
Berichten: 238
Lid geworden op: 26 mar 2014, 01:10
Locatie: Arnhem
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

10 jan 2022, 11:49 2 x

Ik ben de verkoper vd Blauwe CS op Autoscout.

Menig koper van een A2 is vaak een koper die voor zo weinig mogelijk geld een goedkoop rijdende auto zoekt. (althans dat is mijn huidige ervaring) Vaak blijkt er na aanschaf een A4tje vol achterstallig onderhoud te zijn en zijn ze ook een berg geld kwijt. Met import uit DLD is het vaak maar de vraag of de kilometerstand kloppend is.
Een liefhebber die een mooie A2 met onderbouwd verhaal op waarde weet in te schatten betaald uiteindelijk wel voor kwaliteit. Dat er kleine puntjes van aandacht zijn is onvermijdelijk gezien de leeftijd van de A2.

Het is natuurlijk grote onzin dat banden weggegooid kunnen worden na een paar maanden stilstand of dat er sprake zou zijn van slecht ondernemerschap. Je hebt als commentaar leveraar geen idee onder welke condities de A2 wordt gehuisvest en wat mijn verhaal als verkoper is.

Mensen betalen liever + 4000,- bij een handelaar voor een A2 met + 2 ton op de teller dan dat ze zelf op onderzoek gaan of iemand meenemen met kennis van zaken.
Kijk gewoon wat er te koop staat en vergelijk het met elkaar. Zo koop ik auto's en zo verkoop ik ze ook weer. Ik hoef er niet van te leven en verkopen doe ik hem toch wel voor een nette prijs.
Gebruikersavatar
karolography
Audi A2 clublid
Berichten: 356
Lid geworden op: 07 aug 2018, 11:18
Locatie: Arnhem
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

10 jan 2022, 14:33 1 x

Ger964 schreef:
10 jan 2022, 11:49
Ik ben de verkoper vd Blauwe CS op Autoscout.
Leuk! Je had 'm ongeveer tegelijk met die van mij (een gele) te koop staan. Dus ik zag 'm zodoende wel eens voorbij komen.
Ger964 schreef:
10 jan 2022, 11:49
Menig koper van een A2 is vaak een koper die voor zo weinig mogelijk geld een goedkoop rijdende auto zoekt. (althans dat is mijn huidige ervaring) Vaak blijkt er na aanschaf een A4tje vol achterstallig onderhoud te zijn en zijn ze ook een berg geld kwijt. Met import uit DLD is het vaak maar de vraag of de kilometerstand kloppend is.
Een liefhebber die een mooie A2 met onderbouwd verhaal op waarde weet in te schatten betaald uiteindelijk wel voor kwaliteit. Dat er kleine puntjes van aandacht zijn is onvermijdelijk gezien de leeftijd van de A2.
Eens. Daarom noemde ik die blauwe CS juist, omdat ik het idee had dat die er goed bij staat en die juist wel verzorgd is. Ik ga niet een auto aanraden waar ik geen goed gevoel bij heb. De meeste kopers zoeken inderdaad een krot voor weinig geld. Had ik met die gele ook, af en toe reageerden mensen met vage verhalen en dat ze korting wilden. Ik verkocht 'm uiteindelijk voor een goed bedrag aan iemand die zag en waardeerde dat er veel tijd, geld en liefde in was gestoken.
Ger964 schreef:
10 jan 2022, 11:49
Het is natuurlijk grote onzin dat banden weggegooid kunnen worden na een paar maanden stilstand of dat er sprake zou zijn van slecht ondernemerschap. Je hebt als commentaar leveraar geen idee onder welke condities de A2 wordt gehuisvest en wat mijn verhaal als verkoper is.
Ik reageerde op Eekhoorntje en dat ging over een andere auto. Een auto die al twee jaar te koop staat en dus minstens al twee jaar stilstaat. Had niets met jouw auto te maken.
:heart: Audi A2 1.4 benzine 2003 75pk colour.storm imolagelb
:heart: BMW i4 eDrive40 2023 340pk M-Sport Sunset Orange
Gebruikersavatar
Peter_Audi_A2
Audi A2 clublid
Berichten: 3779
Lid geworden op: 04 feb 2012, 16:45
Locatie: Rhenen
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

10 jan 2022, 19:48 2 x

Bij een A2, en vooral bij een 1.6 FSI is de onderhoudstoestand heel belangrijk.
Ik heb (bijna 10 jaar geleden) ook een FSI overwogen, maar de directe benzine-inspuiting hield mij tegen.

Het inlaatgedeelte is (vooral bij veel korte ritjes) gevoelig voor vervuiling, omdat deze niet wordt schoongehouden door de benzinedamp in de inlaatlucht.
Het brandstofsysteem is (op den duur) niet bestand tegen de ethanol in de benzine en reparatie is kostbaar.
De inlaatwervelkleppen willen op den duur stuk gaan, reparatie is lastig.

Vergeet niet dat de jongste A2 al 15 jaar oud is, er is vaak niet veel motivatie (lees geld voor over) om dit soort problemen op te lossen.
De auto wordt dan vaak weggedaan met een brandend motorlampje en/of de opmerking dat hij "af en toe" onregelmatig loopt ...
Gebruikersavatar
bart.de-waard
Audi A2 clublid
Berichten: 181
Lid geworden op: 17 nov 2017, 21:17
Locatie: Wormerland
Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)

10 jan 2022, 21:00 3 x

Een 1.6 FSI kan inderdaad een hoop geld kosten.
Onlangs had de mijne een koprevisie, zuigerveren, nieuwe injectoren en penbobines nodig.

Aan de andere kant, als het een mooie uitvoering is met leuke opties, is het een ook een prima hobby auto die na revisie weer erg lang mee kan.

ik ben het met Peter eens dat de motor een raspaardje is. Tank dus altijd Euro 98 E5 zonder ethanol.

Succes met zoeken.
1.6 FSI 2003 Ebony black | Nappa Lederen stoelen | werkend OSS | Mistlampen | geperforeerd Sportstuur | Elektrische ramen achter | Climate Control | Cruisecontrol | Gordijnairbag | Concert II | Dubbele vloer | Alarm | Dimmende binnenspiegel | Multibox.
jacktiets
Audi A2 clublid
Berichten: 32
Lid geworden op: 06 mei 2017, 00:27

12 jan 2022, 15:50 2 x

Ik ben de verkoper van de S line.
Voor de eigenaren van een FSI raad ik aan om te kijken naar wat er over deze motoren is geschreven bij de Duitse en Engelse A2 club’s. Er is een oplossing gevonden bij de Duitse tuner Pro Boost die voor € 300,- de Ecu van je auto aanpast. Dit tot grote tevredenheid bij al die eigenaren. In ons land doet Otecsolution.nl ongeveer het zelfde.
Gebruikersavatar
kobus1978
Audi A2 cluborganisatie
Berichten: 1135
Lid geworden op: 17 jan 2018, 08:57
Locatie: Almere
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

12 jan 2022, 16:22 1 x

jacktiets schreef:
12 jan 2022, 15:50
Er is een oplossing gevonden bij de Duitse tuner Pro Boost die voor € 300,- de Ecu van je auto aanpast. Dit tot grote tevredenheid bij al die eigenaren. In ons land doet Otecsolution.nl ongeveer het zelfde.
Heb dan wel geen 1.6 maar waar is de oplossing voor?
De definitie van een auto of automobiel ('zelfbewegend', namelijk rijtuig zonder trekdier) (automobiel uit Grieks auto- 'zelf' en Latijn mobile 'bewegend') is een zelfstandig voortbewegend, rijdend vervoermiddel.
Gebruikersavatar
Frirs
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 dec 2021, 11:16
Locatie: Alkmaar
Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)

12 jan 2022, 17:42 0 x

Hoop reactie,s, veel info en nog meer meningen.
Bedankt allemaal.

Schrik eigenlijk van de lijst met aandachts punten, deze is best lang lees ik.

Gaat het er om dat het een 1.6 is?
Heeft een 1.4 een kortere lijst met aandachtspunten?

Hoor graag wat jullie mening is.

En natuurlijk ben ik op zo3k naar een 1.6 maar mag ook een 1.4 A2 zijn nu 🙂
jacktiets
Audi A2 clublid
Berichten: 32
Lid geworden op: 06 mei 2017, 00:27

12 jan 2022, 18:04 1 x

Frirs kom naar IJmuiden en maak een proefrit in dat ding het verplicht je tot niets.
Gebruikersavatar
ovaal55
Berichten: 86
Lid geworden op: 22 nov 2021, 21:35
Locatie: Spijkenisse
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

12 jan 2022, 19:12 0 x

Misschien omdat ik hem zelf wel zou willen hebben maarre……..Is dit geen alternatief voor een 1.6?

Gerade bei #eBayKleinanzeigen gefunden. Wie findest du das?
https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-anz ... nt=app_ios
Gesloten