Audi A2 RNS-E HD navigation DVD GPS

A2 gezien op Marktplaats, Autoscout, Mobile.de, etc?
YellowFellow

02 apr 2012, 19:56 0 x

Interessante info hoor, bedankt!

Het filmpje geeft veel informatie en ik moet zeggen dat het er niet eens zo beroerd uit ziet. De response van het touchscreen is ook best aardig.

Maar wat ik me nou afvraag: Als je zo'n unit bestelt, krijg je dan wel of geen navigatiesysteem bijgeleverd? Zo ja, welke dan? Kan je 'm bestellen met TomTom erop? En welke kaarten krijg je? NL, Europa?

Op 7:53 in het eerste filmpje zie je het menu. Als je goed kijkt staat rechts, tweede van onder iets van 'infocar'. Ik vraag me af wat dat is. Toch niet een OBD interface via de canbus oid? Dat zou namelijk wel heel erg cool zijn als dat zou werken!

Is er overigens ook een mogelijkheid om muziek via A2DP (bluetooth) vanaf een gepairde telefoon af te spelen?

En dan blijft nog over het allerbelangrijkste... Hoe is het geluid.. Maarja, dat wordt een gok ben ik bang.

Afgezien daarvan is het verder toch wel een aardig apparaat voor het geld. Zeker als je meerekent dat je geen extra geld meer hoeft uit te geven aan een MP3 speler + interface voor je Concert en geen extra geld voor een carkitsysteem.

Heb je al iets meer info over de prijs?
mchaiba

02 apr 2012, 20:32 0 x

cathy xu (3:57:26):
you can buy 568$ without DHL shipping ,we will give you free newest map.
62012-04-02
cathy xu (14:23:44):
hi
are you there?
i have receive your email.
so you want to cheap?
cathy xu (14:24:47):
as sample
you know we are the only one who has audi A2 navigation in the world .
cathy xu (14:26:37):
if we sent it by ems.it will no customs .
so the price is not high.

er valt weinig af te snoepen bij deze mevrouw :cry: voor een bestelling van 1 stuk!!!

ik kan je vragen allemaal met ja beantwoorden.

behalve of je een kaart krijgt van nederland of europa
ik denk wel dat ik dat kan afdwingen Europa map.

wel herkenbaar in het filmpje is de navigatie is namelijk exact hetzelfde als mijn vorige klapscherm,
volgens mij kan ik daar een kopie van sd kaart maken deze is voor heel europa, (3 jaar oud dus niet up to date)
btw er zijn enkele verkopers hier in nederland die zo'n sd kaart leveren voor heel europa ongeveer 50 euro.

Hoeveel geintesserden hebben we eigenlijk?
of zal ik de hoofdstuk afsluiten????
YellowFellow

02 apr 2012, 23:48 0 x

[quote="mchaiba"]ik kan je vragen allemaal met ja beantwoorden.[/quote]
Dus je hebt een confirmed 'yes it can' op A2DP hifi audio vanaf een telefoon?
En een confirmed 'yes it can' op de OBD interface? (wat kan-ie dan?)
En ook een confirmed 'yes it has' op de vraag of er standaard (gratis) TomTom bij zit?

Ik lees het namelijk niet terug in het transcript van je chat.

$568 exclusief verzendkosten is toch wat meer dan gedacht. Ongeacht wat deze dame over EMS zegt; al het goederenverkeer gaat langs douane. Dus ook pakketjes van EMS. De kans is wellicht klein dat je pakketje onder de aandacht van een inspecteur komt en een waardebepaling doet, maar je kan nooit uitsluiten dat je geen import-heffing of zelfs een boete krijgt. Dat betekent 19% BTW + inklaringskosten bovenop de $586 + verzendkosten. Als je uitgaat van $25 verzending, dan komt heel die unit met mazzel op ongeveer €450 en met pech op €550 of nog meer.

Ik moet zeggen het is very tempting, maar de prijs die je nu noemt is wel wat anders dan de 375 met verzendkosten die je eerder aangaf. Af en toe staan er ook RNS-E's voor 2 a 300 euro op Ebay en Marktplaats. Plus, ik zit echt met die geluidskwaliteit in mijn maag. Ik vind het één van de-, zo niet DE belangrijkste parameters in een audioset.

Heb je al nagedacht hoe je dit vraagstuk voor jezelf gaat oplossen? Of neem je de gok?
YellowFellow

03 apr 2012, 02:34 0 x

Goed nieuws, mijn vrouw is Chinese.

..niet dat ik me dat nu ineens realiseerde :lol:, maar toen ik haar de video liet zien (kijk, ook mooi voor jouw A2) bleek ineens dat zowat de helft van alle schoenen hier in huis via Taobao zijn besteld. Taobao is de Chinese Ebay en Aliexpress is de westerse outlet van Taobao. Ze heeft een account op Taobao en praat geregeld met mensen van Taobao en Aliexpress hoor ik net :s hock:

Anyway, ze gaat 's informeren naar de Chinese binnenlandse prijzen (in Yuans dus, en niet in Dollars) en verzendopties, en ik maak ook even een vragenlijstje voor haar om achter wat meer specs te komen. In oktober gaan we zoals elk jaar een week naar Shanghai, dus mogelijk dat ik daar 'live' een unit kan zien en beluisteren. Dat duurt me eigenlijk wat te lang, maar misschien dat we op een andere manier aan beter beeldmateriaal kunnen komen.

Keep u posted..
mchaiba

03 apr 2012, 03:05 0 x

een beetje kort door de bocht van mij :oops:

500 dollar dacht ik omdat op hun site bij min 4 order.
deze prijs word vermeld incl verzend kosten
http://www.aliexpress.com/fm-store/5093 ... layer.html

daarnaast
Steering wheel control function: original Double Can-bus system can show information on MFD

dacht dat je dit bedoelde??

kaarten worden er niet standaard bij geleverd, dit heeft ze bij de prijs aangeboden en weet niet of het om nederland of europa gaat.
was en ben teleurgesteld dat ze in de prijs geen ruimte heeft, opmerkelijk is wel dat zij de enige aanbieders zijn van alike RNS-E voor audi A2, ik zie ook andere maar dan is de software minder.

ik twijfel nu ook omdat de prijs te hoog is, want daarvoor ga ik liever toch weer terug naar een originele van A4 zoals smarty laatst heeft gedaan. ik twijfel nog heb er eigenlijk nu zoveel tijd ingestoken dat beter een nieuwe had kunnen kopen efin zo lopen sommige projecten :lol:

Taobao kan ik zeker, ben zelf ook lid van een tussenpersoon TBA en heb via hun weleens gekocht, je hebt dan de garantie dat je niet bedonderd wordt, maar daar betaal je ze dan ook voor.

mijn volgende post zal zijn ik heb hem gekocht of dit zal waarschijnlijke mijn laatste bericht hierover zijn :?:

tzt lees ik graag je bevindingen :D
YellowFellow

13 apr 2012, 23:33 0 x

[quote="mchaiba"]tzt lees ik graag je bevindingen :D [/quote]
We hebben inmiddels zelf ook kontakt gehad met de Chinese supplier, maar zelfs als je Chinees spreekt is er niet veel met de prijs te doen. Lokaal kopen scheelt een paar tientjes, maar dan moet het naar een Chinees postadres verzonden worden en vanaf dat adres weer naar NL. Dus dat schiet niet echt op. Daarbij blijf je met de moeilijkheid zitten dat de geluidskwaliteit kan tegenvallen. Uiteraard werd ons verteld dat de units net zo goed als de originele klinken..

Anyway, wij hebben inmiddels besloten om voor originele RNS-E's te gaan. Die zijn 2e-hands inmiddels -legaal- ook al voor rond de 350-400 euro te krijgen, dus minimaal 100 euro meer betalen voor Chinese unit met dan nog het risico van mindere kwaliteit is eigenlijk ook gewoon niet slim, want het enige dat écht mist is de bluetooth-carkit. MP3's afspelen kan je met een originele RNS-E ook, en als ik heel eerlijk ben ga ik echt geen TV of DVD's kijken in de A2. Na enige bezinning zijn de features van die Chinese units gewoon overkill.

Al met al geen interesse meer dus :)
mchaiba

15 apr 2012, 23:04 0 x

De betreffende speler heb ik gisteren besteld....

Zoals ik eerder aan heb gegeven was ik met een andere persoon bezig geweest. Deze heeft deze club ook benaderd in de hoop dat deze player goedkoper geleverd kon worden. De inkoopprijs voor hem bij 1 stuk is een stuk lager zeker bij een grotere afname. Ik heb hem ook verteld over deze forum en de audi a2 liefhebbers, en ja zoals een ondernemer is, ging hij oppad met het idee meer te kunnen vekopen naar nederland. Ik krijg hem nu voor rond de 450 euro incl. verzending.

Wie hem wil zien kan tzt gerust contact met me opnemen.
foto's zal ik ook dan plaatsen.

wie de persoon zelf wil benaderen dit zijn

http://car-dvd.en.alibaba.com/
Mr. Oliver Ho
<!-- e -->[url=mailto:yzh1123@qq.com]yzh1123@qq.com[/url]<!-- e -->

ps: zou leuk zijn als je hem ook verteld hoe je zijn gegevens hebt gekregen ;)
Plaats reactie