Admin mogen in dit onderwerp ook geen A2 aanbiedingen?
Is mij niet duidelijk.
Voor wie van een ander Duits product houdt. :roll:
Ik zeg, waarom heeft die eigenaar ooit deze auto gekocht?
Een taxi was vele malen goedkoper geweest. :lol:
[quote="Rinus"]Ik had hem al gespot. Zeldzaam mooie Omega A. Zo kom je ze niet vaak meer tegen, en zeker niet met deze kilometrage. :o[/quote]
Ik vind het oerlelijke auto's. :!:
Het tijdperk na de C-kadett en na de B-Ascona ben ik afgehaakt.
Lelijk, minder betrouwbaar en roestgevoeliger. Dat heeft zich doorgezet tot ongeveer midden jaren 0 (21e eeuw )
Nu maken ze weer leukere auto's, maar de kwaliteit moet zich nog bewijzen.
Kan iemand me uitleggen waarom er een nieuwe Bosal onder de auto zit? Na 11k is de originele pijp toch niet rot????
(Heb nix met Opel maar denk dat deze auto nog heel wat stilstand-ellende oplevert voordat je er behoorlijk mee kunt rijden. De uitlaat is pas het begin....).
[quote="MN-NL"]Kan iemand me uitleggen waarom er een nieuwe Bosal onder de auto zit? Na 11k is de originele pijp toch niet rot????
(Heb nix met Opel maar denk dat deze auto nog heel wat stilstand-ellende oplevert voordat je er behoorlijk mee kunt rijden. De uitlaat is pas het begin....).[/quote]
Ik zou deze auto ook niet snel kopen, juist vanwege zijn lage kilometerstand tezamen met het bouwjaar.
Liever een auto die bijv. 50.000 of meer per jaar heeft gereden en dan een jaar of 4 oud.
De uitlaat is rot geworden, doordat deze hoogstwaarschijnlijk van binnenuit is gaan roesten.
Dit kan weer komen door veelvuldig kleine stukjes rijden (< 20km), waardoor de motor nooit goed warm is geworden.
Gezien de staat van de auto denk ik eerder dat hij jaren in een verwarmde garage en/of showroom heeft gestaan.
11.000 km in 25 jaar is amper een halve tank benzine per jaar ...
Vaak zit er een (niet zo leuk) verhaal achter een auto met een dergelijke km-stand/leeftijd ...
Audi A2 Color Storm 2003 - afneembare trekhaak - zomer 185/50/16 op 16" Style - winter 185/60/15 op 15" Pepperpot
Ik snap niet waarom iemand deze auto voor deze prijs zal kopen, het zal immers niet een begerenswaardige classic worden[/quote]
Dit is gewoon de basis van de Omega. En daar hoorde geen rechterbuitenspiegel bij. Ook het 1.8 blokje (zat ook in de Ascona C, Vectra A en Kadett E) is de basis motorisatie voor de Omega. Als enige "luxe"kan ik alleen de lichtmetalen velgen opmerken. Dat zou eigenlijk gewoon staal met doppen moeten zijn.
Ik vind zo'n basis auto wel wat hebben. Zit niets in, kan ook niet kapot. Jammer genoeg is inderdaad deze periode van Opel die niet de beste qua roestpreventie, dus des te opmerkelijker de staat van de auto. Hij zal wel inderdaad altijd binnen gestaan hebben, en er zal ook wel een verhaal achter zitten. Zo'n verhaal zit er ook achter mijn Monza en Kadettje. Voor de rest is de techniek best betrouwbaar. Is een mix van de Rekord E2, Senator A2 en Vectra A1 techniek. Veel delen, zoals remmen enz. zijn uitwisselbaar.
Blokjes kunnen best, mits dat het geval is, een lange stilstand hebben. Daar gebeurt niets mee. Deze blokjes zijn zo simpel geconstrueerd. Er zit geen ingewikkelde randapparatuur aan, en de elektronica stelt ook niets voor. Heeft ook gewoon een simpel elektronisch geregelde carburateur. Dat noemde met injectie, maar is het natuurlijk niet. De wortels van dit blok lagen toen al 30 jaar terug in de tijd.