Met een storinkje...

A2 gezien op Marktplaats, Autoscout, Mobile.de, etc?
Plaats reactie
Audi_gekkie

01 feb 2014, 03:14 0 x

Waarschijnlijk lastige storing, want er is ook al een nieuwe gasklep in gezet.

http://www.marktplaats.nl/a/auto-divers ... ousPage=lr
Peter_Audi_A2
Audi A2 clublid
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

01 feb 2014, 08:08 0 x

Wat is de waarde van een A2 van 13 jaar oud met 260000km op de teller die na 100m rijden uitvalt ... :?:
Volgens mij niet de prijs van de aanbieder.

In de advertentie wordt gesproken over een deuk in de linker voordeur, maar nergens kun je zien
hoe ernstig de deuk is ...

Het lijkt een nieuwe trend te worden, vroeger werden oude auto's vaak afgedankt door roestschade
op de dragende delen of door opgelopen schade die duurder uitvalt dan de dagwaarde van de auto.

Tegenwoordig zie je steeds meer auto's met onverklaarbare elektrische storingen die wegens te
hoge reparatiekosten worden opgeruimd.
Audi A2 Color Storm 2003 - afneembare trekhaak - zomer 185/50/16 op 16" Style - winter 185/60/15 op 15" Pepperpot :)
dropje

01 feb 2014, 16:19 0 x

hoge reparatiekosten? Het probleem is volgens mij vooral, het stellen van een goede diagnose. Misschien is het iets heel erg simpels, maar ja, vind maar even waar des toring precies zit ...
Peter_Audi_A2
Audi A2 clublid

01 feb 2014, 17:58 0 x

[quote="dropje"]hoge reparatiekosten? Het probleem is volgens mij vooral, het stellen van een goede diagnose. Misschien is het iets heel erg simpels, maar ja, vind maar even waar des toring precies zit ...[/quote]

Het stellen van een (goede) diagnose door de garage moet ook worden betaald.

Aangezien garages niet graag op basis van een vaste prijs diagnose stellen wordt het vaak een duur onderzoek.
Auto's met dergelijke storingen zijn eigenlijk alleen interessant als de koper kennis en kunde van diagnose
stellen heeft (lees goede automonteur).
Audi A2 Color Storm 2003 - afneembare trekhaak - zomer 185/50/16 op 16" Style - winter 185/60/15 op 15" Pepperpot :)
koop9
Motortype: (nog) geen Audi A2

01 feb 2014, 21:30 0 x

[quote="dropje"]hoge reparatiekosten? Het probleem is volgens mij vooral, het stellen van een goede diagnose. Misschien is het iets heel erg simpels, maar ja, vind maar even waar de storing precies zit ...[/quote]

laat dat nou net mijn dagelijks dingetje zijn....... en het is soms inderdaad een ¨hell¨ om het storing veroorzakende deel te vinden.
computer geeft wel eens een deel de schuld omdat hij een rare waarde daar meet maar de oorzaak kan een ander deel zijn die dit signaal beinvloed.
het meten en lokaliseren kan erg in de papieren lopen en dan komt er nog een onderdeel met montage bij....

kijk van deze auto is denk ik het duurste onderdeel het motor regelapparaat, is 2e hands nog wel te krijgen ( +/-100 euro), maar inderdaad zijn de uren die er in gaan zitten de grootste kostenpost want er kan zoveel zijn dat dit veroorzaakt.
motorregelapparaat, toerentalsensor, relais, slecht contact, brandstofpomp, contactslot, draadbreuk, zekering, sluiting enz enz.
zou leuk zijn om te weten wat hij aangeeft als storing op dit moment.....
ik zie er wel een uitdaging in! (maar nu ff niet :D )
pionok

02 feb 2014, 14:20 0 x

Ik denk toch dat hier meer mee aan de hand is dan wij denken.
Als je kijkt naar alle advertenties van deze mijnheer dan zie je dat hij veel in audi onderdelen handelt.
Het is misschien ietwat kort door de bocht, maar ik ga er dan toch wel vanuit dat er veel meer kennis aanwezig is bij deze eigenaar dan wat hij in de advertentie doet geloven.
Auto start en rijd maar valt dan na 100meter weer uit. ik denk zelf iets met sensoren. Hij geeft ook iets met sensoren aan na uitlezen..
de foutcode zal hem wel bekend zijn en de nodige kosten ook wel.

Ik denk wel een leuk project voor iemand die de juiste apparatuur heeft ,tijd en zin heeft en niet afhankelijk is van een garagebedrijf.

gr. rene
Peter_Audi_A2
Audi A2 clublid

02 feb 2014, 19:26 0 x

[quote="pionok"]Ik denk toch dat hier meer mee aan de hand is dan wij denken.
Als je kijkt naar alle advertenties van deze mijnheer dan zie je dat hij veel in audi onderdelen handelt.
Het is misschien ietwat kort door de bocht, maar ik ga er dan toch wel vanuit dat er veel meer kennis aanwezig is bij deze eigenaar dan wat hij in de advertentie doet geloven.
[/quote]

Misschien zijn dit de laatste onderdelen van vorige auto's waarvan de motor na 100m uitviel ... ;)
Audi_gekkie

03 feb 2014, 00:59 0 x

[quote="pionok"]Ik denk toch dat hier meer mee aan de hand is dan wij denken.
Het is misschien ietwat kort door de bocht, maar ik ga er dan toch wel vanuit dat er veel meer kennis aanwezig is bij deze eigenaar dan wat hij in de advertentie doet geloven. gr. rene[/quote]

Dat viel mij ook al op, maar kijk eens hoe hij om gaat met de onderdelen die hij aanbiedt.
Plaatwerk wordt gewoon op het straatwerk gezet en gefotografeerd. :roll:
Even er een stukje karton onder doen is er niet bij.
Rinus
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

03 feb 2014, 09:23 0 x

Ik denk, dat de beste man heel goed weet wat er aan de hand is met de auto, en dat hij de investering niet meer wil doen (vanwege kosten, complexitieit of iets anders). Het kilometrage helpt in deze ook niet mee. Maar wel een leuk hobby project (maar niet voor mij, voor dat jullie dat weer denken :D :D :D ).
koop9
Motortype: (nog) geen Audi A2

03 feb 2014, 20:20 0 x

de auto is niet erg dealer onderhouden geweest.
in ieder geval nooit na 2003.
wat ik kan vinden is;
1 x een nwe sleutel in 2007
1 x nwe portiervanger in 2009
1 x nwe temperatuur voeler in 2009
en de laatste keer sept 2010 op 215000km een nwe ruitenwissermotor, een bougiekabel en het inlaatspruitstuk is er af geweest.....
meer historie niet bekend.
km stand zou dan wel logisch zijn.

het blijft gissen wat er nou met hem mis is en waarom hij zo word verkocht door iemand die in onderdelen handelt en weet dat hij een goed lopende auto beter en voor meer geld kan verkopen.

misschien komen we hem nog eens tegen hier met een nieuw baasje.
Plaats reactie