A2 Color Storm 2003 125.478km

A2 gezien op Marktplaats, Autoscout, Mobile.de, etc?
Plaats reactie
Peter_Audi_A2
Audi A2 clublid
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

28 jul 2014, 12:37 0 x

http://www.alexhooghordel.nl/cms/conten ... ivid=41622

Een echte, dus met de stoelbekleding in de wagenkleur ... ;)

Waarom noemen ze dit een S-line :?:

Knopjes van de bediening van de airco zijn kaal en er zit een aftermarket radio in. Ziet er
verder wel goed uit op de foto's.
Audi A2 Color Storm 2003 - afneembare trekhaak - zomer 185/50/16 op 16" Style - winter 185/60/15 op 15" Pepperpot :)
HansJan
Moderator

28 jul 2014, 13:01 0 x

Klopt geen hout van die advertentie :s hock:

Wat kan ik mij ergeren aan advertenties die niet met zorg worden samengesteld. Dat is bij voorbaat al een veeg teken. Zien is kopen? Zien is €100 afdingen op elke optie die niet overeenkomt met de beschrijving!

Het enige 'S-Line' aan deze auto zijn stuur en pookknop. En wat bedoelen ze met Winterset? Banden of winterpakket? Want dat laatste zit er ook niet op.

Dit klopt er niet:

Bekleding: Stof (Donker grijs)

- Sportonderstel: of denken ze dat vanwege het bekende comfort?
- Elektrisch bedienbare ramen achter (niet zichtbaar, maar erg zeldzaam)
- Cruise control (niet zichtbaar, maar vaak geen optie)
- Airbags achter
- Bekleding half leder/stof
- En even verderop: bekleding stof -> Wat is het nou?
- Lendesteun verstelbaar
- Metallic lak
- Buitenspiegels in carrosseriekleur
- Lichtmetalen velgen 17 inch
- Sportstoelen voor
- Voorstoelen met verstelbare zithoogte (twijfelachtig)
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
Peter_Audi_A2
Audi A2 clublid

28 jul 2014, 13:18 0 x

Ik heb eenzelfde stuur en pookknop in mijn Color Storm zitten, is naar mijn idee geen S-line ...

Bij opmerkingen onderaan: staat dat er een set winterwielen met bijna nieuwe banden bij zit.

Altijd verstandig om het hele lijstje aan extra's even na te lopen, niet elke handelaar neemt de
moeite om zich in het modellen/leveringsprogramma te verdiepen ...

Heb zelf het idee dat de term S-line wordt gebruikt om aandacht te trekken voor de auto.
Je kunt nergens in de advertentie lezen dat het feitelijk een Color Storm is ...
Audi A2 Color Storm 2003 - afneembare trekhaak - zomer 185/50/16 op 16" Style - winter 185/60/15 op 15" Pepperpot :)
HansJan
Moderator

28 jul 2014, 13:25 0 x

[quote="Peter_Audi_A2"]Ik heb eenzelfde stuur en pookknop in mijn Color Storm zitten, is naar mijn idee geen S-line ...

Bij opmerkingen onderaan: staat dat er een set winterwielen met bijna nieuwe banden bij zit.[/quote]
Nee, daarom zet ik het ook tussen quotes. Want het zijn opties die je wel in een S-Line versie vindt. Hetzelfde stuur is dan echter voorzien van geperforeerd leer. In Dld waren de stuur en pookknop van deze auto een optie op het Style pakket, maar ook los verkrijgbaar.

Het is in inderdaad jammer dat er niet wordt gesproken over Colour.Storm, maar het feit dat er nadruk wordt gelegd op Clima is voor veel mensen ook al een reden om de auto interessant te vinden. Leken op het gebied van de A2 zegt de term CS immers weinig.

Ik had de opmerking over de winterbanden over het hoofd gezien, mij viel in VET alleen de tekst ZIEN IS KOPEN op. Nou, weer een voordeel voor de toekomstige bezitter :lol:

En niet geheel onbelangrijk: het is een Nederlandse auto. Maar staat wel weer te ver weg voor @Aad ;)
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
Peter_Audi_A2
Audi A2 clublid

28 jul 2014, 13:43 0 x

De gemiddelde koper zal dit soort onvolkomenheden niet eens opvallen. Zeker als je naar een
auto op zoek bent, niet naar een A2.

Ik zag bij de aankoop van mijn A2 wel dat er elektrisch bedienbare ramen achter in zaten. Vond ik niet zo
vreemd, was dit al gewend van mijn Golf 3 Cabrio.

Hetzelfde geldt voor de dubbele bodem achterin de kofferruimte.
Ik kwam pas later achter dat niet zoveel voorkomende extra's waren.

Feit is wel dat de jongste A2'tjes inmiddels al 9 jaar oud zijn.
Het wordt lastig om er een bij de Audi-dealer te vinden en
je betaalt er doordat men garantie moet geven een relatief hoge prijs voor.
Audi_gekkie

28 jul 2014, 14:47 0 x

Een voordeel is wel dat je er je scootertje voor kunt inruilen :lol:
Kogelman

28 jul 2014, 19:42 0 x

Deze A2 CS stond medio juni al te koop bij deze handelaar, ik was er toen voor in de markt (inmiddels niet meer) en belde voor een bezichtiging. De auto was net 1o minuten daarvoor verkocht, dus ik ben niet gegaan.
Deze verkoper heeft of zijn web-site niet actueel, of heeft deze auto weer teruggenomen in de afgelopen maand.
Ik heb de dealer onderhoudshistorie nog laten natrekken door Koop9, hij is dealer onderhouden geweest in Ned.
Waarschijnlijk heeft Ronald hem zelf nog onder handen gehad. Er is dealerhistorie bij vanaf 2003 tot eind 2013 (3 blz.)
Prettig om te weten dat de auto (waarschijnlijk grotendeels) onderhouden is bij de dealer.
Nergens zag ik zaken als: distributiewissel incl spanrollen en waterpomp, vering/schokbrekers, koppeling vervangen.
Dit kan betekenen dat de distributie nog niet vervangen is en er nog aan zit te komen. Dit zou rond de 70.000 km gebeurd moeten zijn. Voor de rest weinig grote zaken vervangen, veel remvloeistof, oliebeurt etc., dus die grote zaken zitten er waarschijnlijk nog aan te komen.
Wel zitten er twee gaten in de onderhoudshistorie van zo’n 40.000 km in 2008-2011 en 2011-2013.
In mijn ogen wel een A2 met potentie, voor wie een CS zoekt.
Plaats reactie