Wat dat betreft sta ik er wat anders in.
Breng mijn auto al een paar jaar naar van Abeelen APK keurstation (vestiging Breda)
Deze doen alleen maar APK keuringen, niet de goedkoopste met 48 euro maar zo weet je iig zeker dat je een eerlijke keuring krijgt.
Aangezien ze zelf niks repareren hebben ze geen belang bij het opblazen van normale slijtagepuntjes, of het verzinnen van een probleem om extra omzet te genereren.
Paar dagen geleden is de wagen weer goedgekeurd, met geen enkel advies/ reparatiepunt, en dat voelt goed aangezien ik de laatste jaren het onderhoud en reparaties zo veel mogelijk zelf doe.
Betaalbare, zeer complete A2 1.4
-
- Audi A2 clublid
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Over parkeersensoren
Mijn vader heeft lang geleden een keer een doe-het-zelf setje in zijn Toyota ingebouwd. Dat was vrij simpel.
Ik heb overwogen om ze door Jan Eenink in te laten bouwen. Uiteindelijk heb ik dat niet gedaan, maar hij heeft er wel ervaring mee. De kosten weet ik niet meer precies, maar ik meen iets van 300 euro, inclusief spuiten in de juiste kleur.
Mijn vader heeft lang geleden een keer een doe-het-zelf setje in zijn Toyota ingebouwd. Dat was vrij simpel.
- Audior
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Thanks voor de info!
Ik zit nu namenlijk het internet af te spuren, en ik zie dat er bijvoorbeeld RNS-E ook samen kan werken met parkeer sensoren. Hoe gaaf zou het zijn ala je een A2 kan modden zodat je een audio en visuele parking hulp hebt met een 20 jaar oude auto!
Ik meende te lezen dat @Peter_Maathuis RNS-E in zijn A2 had gemod, misschien weet hij hier meer over? God ik heb de A2 nu net maar ik begrijp waar de hype vandaan komt!
Ik zit nu namenlijk het internet af te spuren, en ik zie dat er bijvoorbeeld RNS-E ook samen kan werken met parkeer sensoren. Hoe gaaf zou het zijn ala je een A2 kan modden zodat je een audio en visuele parking hulp hebt met een 20 jaar oude auto!
Ik meende te lezen dat @Peter_Maathuis RNS-E in zijn A2 had gemod, misschien weet hij hier meer over? God ik heb de A2 nu net maar ik begrijp waar de hype vandaan komt!
- Peter_Maathuis
- Moderator
Ja, RNS-E in een A2 is (als je al 2-DiN inbouwframe hebt) vrij simpel. Achteruitrijcamera is ook niet ingewikkeld, maar het beeld van de camera op de RNS-E is wat gecompliceerder: de camera biedt composite video (alles over één draadje) en de RNS-E verwacht RGB en sync gescheiden (dus 4 draden)... Dus voorlopig doen we het nog met één schermpje te veel.
- Peter_Maathuis
- Moderator
Uiteraard, maar zo'n camera heb ik nog nooit gezien in de maat 2x2x2 cm en dan moet er nieuwe bekabeling van boven de kentekenplaat naar de RNS-E worden getrokken.
De simpele oplossing is een convertor die composite video uitsplitst naar RGBS. Die bestaan, maar zijn vrij groot en duur...
Eerst maar eens proberen het RGBS-signaal van een digitale videorecorder op het RNS-E-scherm te krijgen.
De simpele oplossing is een convertor die composite video uitsplitst naar RGBS. Die bestaan, maar zijn vrij groot en duur...
Eerst maar eens proberen het RGBS-signaal van een digitale videorecorder op het RNS-E-scherm te krijgen.
- Veertienmeizeventien
- Audi A2 clublid
Het verzinnen van reparatie's das is een aanname dat kan je nooit zo zeggen. trouwens zoals je al bekend is weet je dat je altijd een herkeuring mag aanvragen.stefan74 schreef: ↑17 nov 2020, 03:57Wat dat betreft sta ik er wat anders in.
Breng mijn auto al een paar jaar naar van Abeelen APK keurstation (vestiging Breda)
Deze doen alleen maar APK keuringen, niet de goedkoopste met 48 euro maar zo weet je iig zeker dat je een eerlijke keuring krijgt.
Aangezien ze zelf niks repareren hebben ze geen belang bij het opblazen van normale slijtagepuntjes, of het verzinnen van een probleem om extra omzet te genereren.
Paar dagen geleden is de wagen weer goedgekeurd, met geen enkel advies/ reparatiepunt, en dat voelt goed aangezien ik de laatste jaren het onderhoud en reparaties zo veel mogelijk zelf doe.