Audi A2 S-line Exclusive 1.6 FSI 2003

A2 gezien op Marktplaats, Autoscout, Mobile.de, etc?
pionok

13 mar 2014, 00:07 0 x

Daar gaan we weer met het verhaal dat de 1.6 zoveel problemen heeft in tegenstelling tot de 1.4.
In een vorig topic hebben we het daar al over gehad en toen bleek toch wel dat dit behoorlijk aangepraat wordt en terug kijkend op topics hier op het forum bleek er ook geen grondslag voor te zijn.

Ik heb zelf een 1.6 gehad en als ik ooit een A2 koop wordt het gewoon weer een 1.6. Ik heb er met veel plezier in gereden.

Gr. René
Peter_Audi_A2
Audi A2 clublid
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

13 mar 2014, 19:04 0 x

Het is naar mijn mening goed om te weten wat de eventuele zwakke punten van een auto zijn,
die belangstellende koper kan daar dan extra aandacht aan geven.

Ook een 1.4 16V is niet foutloos (olieverbruik, kantelende zuigers),
dus het blijft gewoon goed opletten bij de aanschaf van een gebruikte A2.
De jongste zijn inmiddels bijna 9 jaar oud ...
Audi A2 Color Storm 2003 - afneembare trekhaak - zomer 185/50/16 op 16" Style - winter 185/60/15 op 15" Pepperpot :)
Rinus
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

14 mar 2014, 09:38 0 x

Ik vind het een mooie auto, in een erg mooie uitvoering en dito kleur. Met die 1.6 wordt het wel een erg lekker rap karretje. Ik heb er ooit eentje gereden, en je merkt het verschil met de 1.4 wel. Ik denk vooral, dat de toenmalige catalogusprijs van de 1.6 de reden was, dat deze motorvariant niet vaak verkocht werd, en al helemaal niet als S-Line.
A2again
Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)

15 mar 2014, 20:16 0 x

Gisteren even de auto gaan bekijken. Die kleur (sprintblauw) is echt geweldig. Had 'm niet eerder in het eggie gezien. Geeft de auto zeker iets extra's.

Staat van de auto viel mij tegen (valt me overigens vaker tegen, zijn mijn standaarden te hoog?). Achterbankleuningen zaten wat scheef in de auto, omklappen lukte niet. Interieur verre van schoon, lederen wangen wel heel. Dak deed het niet, motortje draaide wel maar leek het dak niet te 'pakken'.

In het dashboard de gebruikelijke witte softlackplekken. De velgen hadden serieuze stoeprandschade. Aan de buitenzijde verder één echt flink diepe kras/deuk combi op het achterscherm. Ook krassen op een spatscherm voor. Beide plekken opnieuw spuiten. Tijdens de proefrit vielen me de aandrijfassen, of beter de speling, op.

Vraagprijs zeker niet geboden. Ik zie intussen op MP hogere biedingen dan die van mij. Vreemd overigens, ik was de enige kijker tot nu toe. Je kunt je dan afvragen hoe serieus die biedingen zijn.
1.6 FSI | Avussilber | S-Line | 2003 | PDC - OSS leder - Bose - Navi - stoelverw. - EGR | 164.000 km

Lancia Delta HF LS | 1994 | zwart met. | 110.000km
Rinus
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

15 mar 2014, 21:00 0 x

Vaak zijn bieders op MP niet serieus. Alleen mensen, die persoonlijk met jou contact opnemen, zijn daadwerkelijk geïnteresseerd.
Johan 3L

15 mar 2014, 21:11 0 x

[quote="Rinus"]Vaak zijn bieders op MP niet serieus. Alleen mensen, die persoonlijk met jou contact opnemen, zijn daadwerkelijk geïnteresseerd.[/quote]
Inderdaad.
Je ziet wel eens bieders die (veel) meer bieden dan de vraagprijs.
Als ik dan rechtstreeks contact opneem, krijg ik het voor (veel) minder dan de hoogste bieder.

Ik reageer ook wel eens terug op een bieder bij mijn adv. Die reageren dan vaak niet meer terug.
Pocoloco

15 mar 2014, 21:53 0 x

[quote="A2again"]Gisteren even de auto gaan bekijken. Die kleur (sprintblauw) is echt geweldig. Had 'm niet eerder in het eggie gezien. Geeft de auto zeker iets extra's.

Staat van de auto viel mij tegen (valt me overigens vaker tegen, zijn mijn standaarden te hoog?). Achterbankleuningen zaten wat scheef in de auto, omklappen lukte niet. Interieur verre van schoon, lederen wangen wel heel. Dak deed het niet, motortje draaide wel maar leek het dak niet te 'pakken'.

In het dashboard de gebruikelijke witte softlackplekken. De velgen hadden serieuze stoeprandschade. Aan de buitenzijde verder één echt flink diepe kras/deuk combi op het achterscherm. Ook krassen op een spatscherm voor. Beide plekken opnieuw spuiten. Tijdens de proefrit vielen me de aandrijfassen, of beter de speling, op.

Vraagprijs zeker niet geboden. Ik zie intussen op MP hogere biedingen dan die van mij. Vreemd overigens, ik was de enige kijker tot nu toe. Je kunt je dan afvragen hoe serieus die biedingen zijn.[/quote]

De achterbank is een kwestie van terug zetten in goede stand ,dit kan lastig zijn hebben meer rijders last van gehad .
Softlackplekken daar zou ik ook moeite mee hebben, maar daar zijn speciale setjes voor .
Velgen met stoeprand schade dat hebben ze allemaal , heb al zoveel pbjes gehad over spuiten beschadigde velgen .
Krassen en deuk moet ook geen probleem zijn, daar heb je forum leden voor :mrgreen:

Ik zelf vind dat de binnenzijde spik en span moet zijn ,daar kan je aan zien hoe een gebruiker met de auto is om gegaan.
Het dak en aandrijfassen en de boven genoemde problemen is iets om de prijs te laten zakken omdat het best hoge onkosten zijn.
Of je standaarden te hoog zijn ? Nee hoor ,maar bedenk wel dat het een auto is van 11 jaar .
Als je de kleur geweldig vind en de uitvoering ook dan zou je toch over de prijs kunnen praten of is dat niet mogelijk?
A2again
Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)

15 mar 2014, 22:01 0 x

@ pocoloco

De onderhandelruimte is bij de verkoper niet echt groot. Hij wil er minimaal toch € 6.000,00 voor hebben.

En ik ben met je eens dat ie intussen toch 11 jaar oud is. Ik heb intussen al meer vieze interieurs weer spic en span gemaakt. Desnoods gaat ie naar een professionele reiniger. De bekleding van de stoelen had grote vlekken, leek wel op watervlekken. De soft lack ontbreekt met name op de lichtschakelaar (bijna helemaal wit :D ). Die schakelaar is hetzelfde als in oudere Golf's en Polo's, is te vervangen.

Het dak vind ik zelf iets minder belangrijk. Heb 'm nu zelf ook, vind het prettig licht en prachtig om buiten te zien. Open is ie echter zelden.

En ja ik geef toe, ik ging eigenlijk plat voor de kleur en de S-line uitvoering. Zoals ie nu te koop staat, stond ie ooit als S-line in de folder. Ik ben dan zo'n type die 'm precies zo wil hebben (nooit opgegroeid, ik beken het).
1.6 FSI | Avussilber | S-Line | 2003 | PDC - OSS leder - Bose - Navi - stoelverw. - EGR | 164.000 km

Lancia Delta HF LS | 1994 | zwart met. | 110.000km
Pocoloco

15 mar 2014, 22:33 0 x

[quote="A2again"]@ pocoloco

En ja ik geef toe, ik ging eigenlijk plat voor de kleur en de S-line uitvoering. Zoals ie nu te koop staat, stond ie ooit als S-line in de folder. Ik ben dan zo'n type die 'm precies zo wil hebben (nooit opgegroeid, ik beken het).[/quote]

:lol: :lol: :lol: Je hoef je niet te schamen hoor !!
Er zitten er meer op dit forum, er word zelfs bij mij thuis gezegd dat ik altijd een kind blijft. :mrgreen:
Audi_gekkie

16 mar 2014, 03:50 0 x

Volgens mijn vrouw zijn alle mannen kinderen :o
Plaats reactie