ZGAN Audi A2
[quote="Paladore"]Ik moet even mijn ei kwijt.....
Waarom zit er in de meeste aangeboden A2'tjes zo'n vreselijke schijt radio ingebouwd?
Je zou toch op z'n minst verwachten dat er een symphony in zit, bij voorkeur een concert?
Ik snap niet dat je op deze manier je middenconsole wil verkloten.[/quote]
Ben bezig, ik had het ook al lang op mijn verlanglijstje staan!
Concert 2 is binnen, reparatieset voor de knoppen ook.
Waarom zit er in de meeste aangeboden A2'tjes zo'n vreselijke schijt radio ingebouwd?
Je zou toch op z'n minst verwachten dat er een symphony in zit, bij voorkeur een concert?
Ik snap niet dat je op deze manier je middenconsole wil verkloten.[/quote]
Ben bezig, ik had het ook al lang op mijn verlanglijstje staan!
Concert 2 is binnen, reparatieset voor de knoppen ook.
- koop9
- Motortype: (nog) geen Audi A2
ik ben ook van het originele spul.
een originele audi radio heeft alles wat je wilt en makkelijk te bedienen ipv die priegel knopjes op een sony, pioneer, kenwood ect ect.
het enige is..... dat je of aan cassete (huh wat hoor ik de mensen onder de 25 nu denken) of aan cd gebonden bent en telefoon er niet in zit dus dan snap ik de keuze soms wel maar ik geef de voorkeur aan de audi radio icm een mp3 kastje erop en evt blue tooth. origineel en toch modern!
en dus kocht ik 2 weken geleden een andere A2 en daar zit ook een sony in........ :cry:
:cry:
ben dus op zoek naar een concert. (wie heeft er nog 1 over)
een originele audi radio heeft alles wat je wilt en makkelijk te bedienen ipv die priegel knopjes op een sony, pioneer, kenwood ect ect.
het enige is..... dat je of aan cassete (huh wat hoor ik de mensen onder de 25 nu denken) of aan cd gebonden bent en telefoon er niet in zit dus dan snap ik de keuze soms wel maar ik geef de voorkeur aan de audi radio icm een mp3 kastje erop en evt blue tooth. origineel en toch modern!
en dus kocht ik 2 weken geleden een andere A2 en daar zit ook een sony in........ :cry:

ben dus op zoek naar een concert. (wie heeft er nog 1 over)
- koop9
- Motortype: (nog) geen Audi A2
dat ligt er aan wat er nu in zit
en je hebt A2´s met voor speakers en A2´s met voor en achter speakers.
voor de achter speakers heb je de originele versterker nodig, het hoeft niet maar je mist dan echt wel een stuk geluid.
de audi radio heef maar 2 speaker uitgangen en de achter speakers worden via een line aansluiting naar de versterker bediend.
maar het ligt er ook b.v. aan wat er nog van de originele bedrading over is, haal de radio er is uit en maak een foto van de stekkers en draden.
antenne versterker van een evt ander merk radio kan er ook tussen uit, die heeft een audi radio niet nodig.
en je hebt waarschijnlijk de code nodig van de audi radio, als je die niet hebt kan ik je er aan helpen
en je hebt A2´s met voor speakers en A2´s met voor en achter speakers.
voor de achter speakers heb je de originele versterker nodig, het hoeft niet maar je mist dan echt wel een stuk geluid.
de audi radio heef maar 2 speaker uitgangen en de achter speakers worden via een line aansluiting naar de versterker bediend.
maar het ligt er ook b.v. aan wat er nog van de originele bedrading over is, haal de radio er is uit en maak een foto van de stekkers en draden.
antenne versterker van een evt ander merk radio kan er ook tussen uit, die heeft een audi radio niet nodig.
en je hebt waarschijnlijk de code nodig van de audi radio, als je die niet hebt kan ik je er aan helpen
Ik heb februari dit jaar mijn dubbeldin radio gekocht bij FHU Raber in Polen via Ebay voor 89 euro !
http://www.benl.ebay.be/usr/fhu_raber
Hier wordt enorm veel Audi materiaal verkocht voor diverse modellen.
Je krijgt keurig antwoordt per mail, de zending was uitstekend verpakt.
Ik was een beetje huiverig maar het blijkt een net bedrijf.
Koopt veel overstock van Audi en Votex (helaas geen spoilerset)
Gewoon af en toe eens snuffelen of er weer A2 spul tussen zit.
Anders een radio voor een A3 kopen en dit aanpassen naar A2.
Aansluitingen zijn over het algemeen identiek.
Aansluitingen zijn over het algemeen identiek.
- Rinus
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
[quote="Paladore"]Ik moet even mijn ei kwijt.....
[/quote]
Zo'n beetje het enige after-market merk dat mooi in een A2 (en Audi in het algemeen) past qua vormgeving is Alpine (en dan nog geen eens alle modellen).
Voor de oudere Audi's is Blaupunkt, Alpine of sommige Philips en Grundig de aangewezen merken. Die communiceren meestal ook mooi mee met de dashboardverlichting, zelfs al staat de radio uit.
[/quote]
Zo'n beetje het enige after-market merk dat mooi in een A2 (en Audi in het algemeen) past qua vormgeving is Alpine (en dan nog geen eens alle modellen).
Voor de oudere Audi's is Blaupunkt, Alpine of sommige Philips en Grundig de aangewezen merken. Die communiceren meestal ook mooi mee met de dashboardverlichting, zelfs al staat de radio uit.
[quote="Paladore"]Ik heb februari dit jaar mijn dubbeldin radio gekocht bij FHU Raber in Polen via Ebay voor 89 euro !
Aansluitingen zijn over het algemeen identiek.[/quote]
Ik heb ooit eens een VAG Navigatie systeem gekocht van een Pool op ebay, bij mijn eerste bezoek aan de VAG dealer bleek het om een gestolen apparaat te gaan. Vraag altijd eerst het serienummer en laat dit controleren bij een dealer.
Aansluitingen zijn over het algemeen identiek.[/quote]
Ik heb ooit eens een VAG Navigatie systeem gekocht van een Pool op ebay, bij mijn eerste bezoek aan de VAG dealer bleek het om een gestolen apparaat te gaan. Vraag altijd eerst het serienummer en laat dit controleren bij een dealer.
- HansJan
- Moderator
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
En bij deze weer on-topic:
Deze auto is van een ouder echtpaar geweest, altijd in de garage gestaan en in uitmuntende staat. Afgezien van de radio een zeer mooie auto.
Hoe die beperkte kilometers tot uiting zullen komen is inderdaad de vraag, maar anders kan een behandeling met Forté zeker geen kwaad. :mrgreen:
Deze auto is van een ouder echtpaar geweest, altijd in de garage gestaan en in uitmuntende staat. Afgezien van de radio een zeer mooie auto.
Hoe die beperkte kilometers tot uiting zullen komen is inderdaad de vraag, maar anders kan een behandeling met Forté zeker geen kwaad. :mrgreen:
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16