Audi A2 1.4 Colourstorm navigatie 2004 - 95.854km

A2 gezien op Marktplaats, Autoscout, Mobile.de, etc?
Peter_Audi_A2
Audi A2 clublid
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

03 jul 2014, 19:57 0 x

[quote="CvP"]

Allereerst trek je nu de conclusie dat een auto met lage km stand gebruikt is voor korte ritjes. Het kan ook dat ze er weinig lange ritten mee gemaakt hebben.

Daarnaast heb ik mijn A2 gekocht met 9 jaar en 79000 op de teller. Mijn olieverbruik is slechts een halve liter per 20.000 km.
Wel is het zo dat de de motor steeds mooier gaat lopen. Ik gebruik 'm voor woon -werk en rij zo'n 30.000 per jaar.
ben 'm dus aan het inrijden :)
Zou ook kunnen dat ik gewoon mazzel heb.....[/quote]

De vraag is waarschijnlijk hoe er met de auto is gereden. Na de koude start netjes warmrijden (= rustig aan doen), of
gelijk na de koude start met loden voet vertrekken ....
Tegen dat laatste gedrag is mijns inziens geen enkele automotor bestand op de lange termijn. Bij veel korte ritjes
kan het dan snel gaan met de slijtage.

Wat de CS betreft, misschien is deze lang blijven staan in de showroom en pas een jaar later op kenteken gezet.
Kwam in die tijd wel eens vaker voor, de A2 verkocht immers toendertijd niet als warme broodjes ...
Audi A2 Color Storm 2003 - afneembare trekhaak - zomer 185/50/16 op 16" Style - winter 185/60/15 op 15" Pepperpot :)
Audi_gekkie

03 jul 2014, 21:36 0 x

[quote="HansJan"][quote="Audi-gekkie"]Serviceklep CS is altijd mat.
Zelf heb ik ook nooit een CS af fabriek met een ribbel-serviceklep gezien.[/quote]
Wees niet zo zeker van je zaak ;)

Zie de resultaten van deze autoscout zoektocht:

http://fahrzeuge.autoscout24.de/?atype= ... sort=price

Allemaal CS-sen vanaf 2004 inclusief ribbelgrille. Het lijkt me sterk dat deze allemaal (achteraf) zijn aangepast ...

Off-topic: dit is in het rijtje op autoscout wel een geinig bommetje (op de achterlichten na):

http://www.autoscout24.de/Details.aspx? ... c=st|sr,as[/quote]

Je hebt gelijk! Lijkt mij inderdaad raar dat e allemaal vervangen zijn :oops:

Wat betreft dat bommetje, die heb ik vaker gezien.
Volgens mij op het Duitse A2-forum. Honderddertig pk!
Dan moet je zeker een aangepaste schakelbak hebben.
HansJan
Moderator
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

03 jul 2014, 21:43 0 x

[quote="Audi-gekkie"]Je hebt gelijk! Lijkt mij inderdaad raar dat e allemaal vervangen zijn :oops: [/quote]
Was niet mijn intentie, maar ik ben blij dat je het met mij eens bent :lol:

[quote="Audi-gekkie"]Wat betreft dat bommetje, die heb ik vaker gezien.
Volgens mij op het Duitse A2-forum. Honderddertig pk!
Dan moet je zeker een aangepaste schakelbak hebben.[/quote]
Let op de extra turbodrukmeter op de linkerstijl, die zit er niet voor niets :mrgreen:
Ik denk dat er nog wel meer aan verbouwd is, de volledig RVS uitlaten zijn erg fraai!
En setje nieuwe Eibach stabilisatiestangen zou het geheel mooi kunnen completeren ;-)
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
Plaats reactie