EDIT: van google word ook nog niet veel wijzer, zie van van 15 tot en met 50 euro beschikbaar, en dan weet ik ook nog niet hoeveel werk het is om deze er in te bouwen

Zo zie ik het exact hetzelfde, ze zijn over het algemeen( Duitse import) technisch, veel beter onderhouden dan hier. Maar jou laatste zin, houd mij ook af om een import wagen te kopen.
Oké, dat is goed om te weten.karolography schreef: ↑16 nov 2020, 10:43Ik durf het je niet te zeggen, ik hou zelf niet van de ‘ik-denk-reacties’ op een forum. Ik hou het liever bij feiten en hoop dat iemand anders meer kan vertellen op dit punt.
Wat ik wel weet is dat ik regelmatig bumpers voor € 80 à € 100 voorbij zie komen op Marktplaats. Zilver is ook nog eens erg veelvoorkomend, dus dat scheelt weer geld (meer aanbod) en spuiten (vast wel een te vinden die goed past bij die van je auto).
Maar of het lang duurt om de bumper te vervangen en of je het eventueel zelf kan doen als je een beetje handig bent weet ik niet.
Het mag best een gebruikte zijn hoor. Nieuw lijkt mij ook lastig en vind ik ook niet noodzakelijk. Het mooist zou zijn als deze al in de juiste kleur is (kobaltblau).Peter_Maathuis schreef: ↑16 nov 2020, 11:00Een nieuwe bumper (alleen de bumperhoes, kunststof) zal lastig te vinden zijn en die moet dan nog worden gespoten. Dan zit je zo op € 200.
Een gebruikte bumperhoes kost € 25..100 afhankelijk van de staat waarin ie verkeert.
Demonteren (en monteren in omgekeerde volgorde) is simpel - waarschijnlijk vind je op Youtube wel een filmpje en anders kun je het online werkplaatshandboek inzien (als je je door de advertentie heen worstelt) https://workshop-manuals.com/audi/a2/bo ... nt_bumper/
Vind ik ook zeker een mooie optie voor op een A2!Audior schreef: ↑16 nov 2020, 13:50Wel een mooie optie, zo'n parkeer sensor. Iemand een idee hoeveel het kost om zoiets erin te laten zetten? Heb wat rond gezocht op het forum maar kan er zo geen discussie over vinden
EDIT: van google word ook nog niet veel wijzer, zie van van 15 tot en met 50 euro beschikbaar, en dan weet ik ook nog niet hoeveel werk het is om deze er in te bouwen![]()
Hier sluit ik mij zeker bij aan!Peter_Maathuis schreef: ↑16 nov 2020, 15:23Mijn ervaring is dat import (Duitse) auto’s niet alleen beter werden onderhouden, maar ook beter in de opties zitten...
Alle 7 A2’s die ik kocht waren import, dat was geen vooropgezet plan overigens... Ik heb er een geheel gesloopt en 2 staan er voor de deur, dus heb ik er 4 verkocht, en daarbij is het onderwerp “import” nooit aan de orde geweest.
En... is niet elke A2 geïmporteerd![]()
Mag ik vragen waar je die APK rapporten op kunt vragen?karolography schreef: ↑16 nov 2020, 08:16En daar heb je waarschijnlijk de reden te pakken dat veel mensen afhaken. Een bumper laten vervangen kost niet zo veel. Als een eigenaar niet eens voor de verkoop die bumper even laat vervangen, wat heeft deze eigenaar dan allemaal nog meer laten staan wat onderhoud betreft in de jaren dat hij de eigenaar was?
Vervolgens kijk ik dan altijd naar de APK-rapporten. Als daar elke keer een boel gedaan moet worden om de auto gekeurd te krijgen, wacht iemand dus schijnbaar met repareren tot het laatste moment. Jammer.
Zo sta ik er ook in. De A2 dokter kijkt m’n auto altijd helemaal na, voert de beurt uit en vervangt alles keurig en rijdt ‘m dan naar het keuringsstation. Ideaal. Ik zie het als een examen na een jaar rijden, vertroetelen en bij ziekte meteen door @luukske laten behandelen.Peter_Audi_A2 schreef: ↑16 nov 2020, 21:18Ik probeer zelf de APK zoveel mogelijk te combineren met een onderhoudsbeurt.
De eventuele mankementen kunnen dan gelijk worden opgelost zonder een aantekening.