1.4 met weinig km en veel opties (org. Ned. auto)

A2 gezien op Marktplaats, Autoscout, Mobile.de, etc?
HansJan
Moderator
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

28 jan 2014, 21:45 0 x

[quote="koop9"]ik heb even in mijn glazen bol gekeken en kwam tot de volgende ontdekking.....
auto had op 15-05-2009 114358 km gelopen.......met een aankoop keuring.
auto had op 20-09-2010 145618 km gelopen..... o.a. beurt, daarna niet meer bij dealer geweest.
auto heeft nu 01-2014 134014 km gelopen...... :s hock: [/quote]
Ik snap niet dat de kilometerstand op de advertentie een NAP registratie toont. Dat betekent theoretisch dat de historie klopt. Hoe is dat mogelijk als jij nu aantoont dat er toch is gerommeld? Dit is immers een onlogisch verloop, dus moeten bij NAP de alarmbellen toch gaan rinkelen en kan deze aanduiding toch niet mogelijk zijn?
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
Pocoloco

28 jan 2014, 21:49 0 x

[quote="HansJan"][quote="koop9"]ik heb even in mijn glazen bol gekeken en kwam tot de volgende ontdekking.....
auto had op 15-05-2009 114358 km gelopen.......met een aankoop keuring.
auto had op 20-09-2010 145618 km gelopen..... o.a. beurt, daarna niet meer bij dealer geweest.
auto heeft nu 01-2014 134014 km gelopen...... :s hock: [/quote]
Ik snap niet dat de kilometerstand op de advertentie een NAP registratie toont. Dat betekent theoretisch dat de historie klopt. Hoe is dat mogelijk als jij nu aantoont dat er toch is gerommeld? Dit is immers een onlogisch verloop, dus moeten bij NAP de alarmbellen toch gaan rinkelen en kan deze aanduiding toch niet mogelijk zijn?[/quote]

Alles is mogelijk.
Misschien heeft die van jou ook wel een ton meer gelopen :mrgreen:
HansJan
Moderator

28 jan 2014, 21:55 0 x

[quote="pocoloco"]Alles is mogelijk.
Misschien heeft die van jou ook wel een ton meer gelopen :mrgreen:[/quote]
Zoals ze bij de NASA zeggen: Nothing is impossible! :mrgreen:
Zolang we op 30 mei maar niet voor een lege bedrijfshal staan! :lol: :lol:
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
Pocoloco

28 jan 2014, 22:07 0 x

kunnen we altijd nog een drift middag er van maken :mrgreen:
Audi_gekkie

29 jan 2014, 09:31 0 x

[quote="HansJan"]
Ik snap niet dat de kilometerstand op de advertentie een NAP registratie toont.[/quote]

Dit kun je binnen MP aangeven of je dit wilt of niet.
Het zegt niks of het klopt of niet.
Rinus
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

29 jan 2014, 10:30 0 x

Alleen op Auto Track wordt daadwerkelijk bij het pklaatsen van een advertentie gekontroleerd, of de auto NAP heeft en of dat klopt.
koop9
Motortype: (nog) geen Audi A2

29 jan 2014, 21:40 0 x

in een ongunstig geval zou het zo kunnen zijn dat de laatste keer de km stand door de dealer verkeerd is ingevoerd....
bij de beurt word de km stand toen nog niet door gegeven aan het NAP, wel bij apk dus het kan alsnog zo zijn dat het in het NAP klopt. (bedacht ik me zojuist)

terug draaien bij benzine motoren komt bij de A2 niet zo vaak voor.
maar bij de 3L modellen..... heb er nu diverse voor (aspirant) A2 forumleden gecontroleerd maar van de 10 geimporteerde is de helft teruggedraaid !!!
laatst nog 1 die al dik 4 ton er op had staan ten tijde van de laatste beurt in D en ineens in NL, 2 jaar later, weer op 2,5 ton staat.... staat dus eigenlijk gewoon 5 ton op!!
toch vervelend als je hem al hebt gekocht...... maar het geeft wel aan, volgens mij al eerder gemeld, dat de 3L blokjes wel wat kunnen hebben!!
maar ja bij een diesel met niet te veel km´s (minder dan ong 15000 per jaar) moet je zowieso even gaan opletten, maar ze zijn er wel die kloppen met weinig km´s, al vraag je je dan af waarom er dan voor een diesel gekozen is.

mijn advies voor diegene die een diesel wil kopen is om het even te checken, nu is dat voor een particulier nogal lastig maar (nogmaals) ik wil een ieder er graag bij helpen om je evt. voor een domper te besparen.
alles wat je moet doen is mij een p.b. sturen met je mailadres en het chassisnummer (maak bij handelaar evt foto van kenteken bewijs of eerste blz van het boekje daar staat het chassisnummer in of trek het bakje achteraan de middenconsule eruit daar staat hij ingeslagen.) dan zal ik de historie van het dealer onderhoud/reparaties voor je nazien en het je toesturen.

oh ja, poco mijn km stand klopt, zoals het merendeel van de auto´s in NL wel zal kloppen.
het zijn er maar een paar die niet kloppen.
HansJan
Moderator

30 jan 2014, 09:55 0 x

[quote="Audi-gekkie"]Dit kun je binnen MP aangeven of je dit wilt of niet.
Het zegt niks of het klopt of niet.[/quote]
De laatste keer dat ik via MP een auto verkocht, heb ik de kilometerstand ingevoerd en had daarbij geen optie wel/geen NAP registratie. Die markering verscheen niet veel later na het plaatsen van de advertentie.

En waarom zou je de verkoper die keuze geven? Dat is toch een volslagen onlogische optie? Welke verkoper zou die registratie niet willen? Immers, alleen auto's met NAP registratie hebben een betrouwbare kilometerstand.
Peter

30 jan 2014, 17:57 0 x

Verbaasd over de "gecorrrigeerde" kilometerstand ? Ikke niet :)

Zoals ik al eerder schreef: onbetrouwbaar. Bij mij gaan alle alarmbellen af bij dit soort advertenties/verkopers.
koop9
Motortype: (nog) geen Audi A2

30 jan 2014, 22:00 0 x

auto kopen blijft een gok.
ik heb nieuwe auto´s meegemaakt (audi a4) waar na 50 km een drijfstang naar buiten kwam.....
een golf waarbij na 100km de drukgroep in 4 stukken lag....
extreme gevallen maar het geeft wel aan dat het gewoon lompe stukken ijzer, alu, koperdraad, glas, bekleding, plastic e.d. zijn die je genadeloos in de steek kunnen laten. gelukkig gaat het bijna altijd goed !
je hoort natuurlijk meestal alleen de slechte ervaringen hè....
met gebruikte auto´s is het uiteraard veel erger en weet je (bijna) helemaal nooit wat je koopt en je moet altijd maar de verkoper op zijn mooie ogen geloven, of hij nou particulier of handelaar is maakt totaal niet uit.
altijd binnen gestaan, van oud vrouwtje geweest....... je kent ze wel, maar het zegt feitelijk niets.
vroeger wilde niemand een oude lease auto maar nu kun je die prima hebben. maar ook daar zitten draken tussen.
voor mij is het makkelijk praten want het is mijn werk en ik kan hem zelf maken maar ik hoor wel eens van klanten en lees ze ook hier, hoe het hun vergaan is met hun auto...... ik schrik er nog steeds van en heb oprecht medelijden met ze.
de 1 heeft altijd pech en de ander heeft nooit wat.....
Plaats reactie