Audi A1 Velgen

A2 gezien op Marktplaats, Autoscout, Mobile.de, etc?
AudiFanSedert1971
Audi A2 clublid
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

12 nov 2014, 16:45 0 x

vraag van Eekastar   L-)  :aan mij @<a class="Username" style="background-position: 0px 0px; outline: 0px; transition:0.2s; color: rgb(102, 102, 102); box-sizing: border-box; background-color: rgb(245, 245, 245); -webkit-transition: all 0.2s;" href="http://www.audi-a2.nl/profile/3426/AudiFanSedert1971" rel="nofollow">AudiFanSedert1971</a> :
Dat valt me mee. de 195 Vredesteins op 7J zien er amper getrokken uit maar zorgt er bij ET31 waarschijnlijk wel voor dat de band de wielkast niet zo snel raakt.Merk je iets van grotere spoorgevoeligheid bij deze set-up? "
mijn antwoord:Met sturen wel iets zwaarder maar niet dat je spierballen achter het stuur moet zitten, maar dat is vast  afhankelijk de type keuze banden en met de  rolweerstand banden .
De keuze  van sportrac 3 vredesteins was bewust op prijs en  type profiel en wang mooi zit op de velg, anders had ik dunlop genomen als ik meer ruimte had met spatbord randen vooral  achter.

Niet zweverig over de weg ondanks mijn dempers en veren wel zijn km ters hebben gehad nu 209500km en tztaan vervanging toe zijn..
Neen hij gaat geen eigen  weg ofwel spoor  :-S   zoeken ook niet op slecht wegdek met kuilen  ,denk dat dat te maken heeft met erg versleten  dempers , veren of in combi  versleten draagarmen ,stabilisator stangen. of wellicht stuurhuis speling, uitlijnen  misschien ?
Ik gebruik de originele  standaard "Audi" (sachs)  dempers en veren.

Als hij ging zoeken hadden anderen zoals diverse Audi monteurs  incl. chef werkplaats bij GB en kl Beurt van A point Amsterdam  die met mijn auto reden het allang opgemerkt en medegedeeld..... [-X
Maar wat voor mijn auto geldt wil niet zeggen dat mijn wielen in combinatie andere dempers, veren onderstel problemen gaat opleveren.
Vraag van Hans Jan L-) of ik de 17 S line's zo nu en dan gebruik is neen nog niet.
Maar kon de 16 inch vergelijken met nemen van dezelfde  bochten met  eens een  A2 van mijn zus een fsi 1.6 met S line's  17 inch  eronder. 
En was vergelijkbaar naar mijn bevindingen ik vindt eigenlijk de 16 inch  met 195 voldoende en eigenlijk  beter bij regenweer in de bocht en rechte stuk aquaplanning minder met hogere snelheden minder zich voortdoet.
Dit kan ook te maken hebben met de merk banden te maken hebben en profiel diepte.
grt,
Rolf

:-h 
"Stilstand is achteruitgang"
A2 1.4 BBY '02, :blush: 522.300.km, juli '13 161.600.km
A2 1e 1.6 FSI '04, 294.000.km ,mrt'20 238.300.km
A2 2e 1.6 FSI '04, 301.375km ,dec '21 261.100.km lid Audiclub.nl
Plaats reactie