winterbanden op stalen velg
[quote="Woco"]zijn dus de 5J's, krijgen we dan veel tellerafwijking?[/quote]Proficiat!
De velgbreedte doet niet ter zake, alleen de afrolomtrek, dus de bandenmaat. Welke bandenmaat heb je nu? Deze zijn 1,44% kleiner dan de 175/60R15. Je teller zal dus iets meer gaan aangeven bij gelijke snelheid (t.o.v. de 175/60R15). Vermoedelijk geeft-ie nu al iets teveel aan en wordt de afwijking dus iets groter.
Je kunt het zelf narekenen, bijv. op deze vergelijker die ook meteen laat zien hoe de maten van nieuwe en oude band/velg er naast elkaar uitzien.
De velgbreedte doet niet ter zake, alleen de afrolomtrek, dus de bandenmaat. Welke bandenmaat heb je nu? Deze zijn 1,44% kleiner dan de 175/60R15. Je teller zal dus iets meer gaan aangeven bij gelijke snelheid (t.o.v. de 175/60R15). Vermoedelijk geeft-ie nu al iets teveel aan en wordt de afwijking dus iets groter.
Je kunt het zelf narekenen, bijv. op deze vergelijker die ook meteen laat zien hoe de maten van nieuwe en oude band/velg er naast elkaar uitzien.
[quote="Woco"]dus nu weer op zoek naar een nieuwe set[/quote]Geen banden met de verkoper of wat ook, toevallig gespot: http://link.marktplaats.nl/496889588
Wat een prijs, zitten zeker gouden ventielen bij. Ik kocht afgelopen augustus tijdens onze vakantie in Duitsland 4 nieuwe Dunlop SP winterbanden voor minder! Hiervoor zocht ik stalen velgen maar ik heb ze nu maar op de originele aluvelgen laten leggen.
groet, ruud
groet, ruud
- chipsoer
- Audi A2 clublid
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Ik heb sinds vandaag ook andere winterbanden op de stalen velgen. Fulda Montero 3 in de maat 165/65 15.
Ik weet niet of ik er nog iemand blij mee kan maken, maar ik heb hier nog 4 st Semperit 175/60 15 winterbanden, dus zonder velg liggen profiel 4 a 5 mm. Mogen voor prikkie weg
Ik weet niet of ik er nog iemand blij mee kan maken, maar ik heb hier nog 4 st Semperit 175/60 15 winterbanden, dus zonder velg liggen profiel 4 a 5 mm. Mogen voor prikkie weg