motorolie prijs
Ik las enige tijd geleden op dit forum dat motorolie in Duitsland goedkoper is dan in Nederland.
Is dat ook het geval als je gewoon olie koopt bei einer tankstelle ? dus gewoon Shell 10W40 full syntetisch in 2 literverpakking ?
Of moet je voor lage prijzen echt op zoek in Duitsland ?
groet
audietje
Is dat ook het geval als je gewoon olie koopt bei einer tankstelle ? dus gewoon Shell 10W40 full syntetisch in 2 literverpakking ?
Of moet je voor lage prijzen echt op zoek in Duitsland ?
groet
audietje
- Rinus
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Wat ik wel weet, is dat je bij een tankstation meer kwijt bent aan een litertje (van dezelfde olie) dan bij de auto onderdelen handel. Het zijn juist die artikelen, waarin bij een tankstationshop veel winstmarge opzit. Ik denk, dat het bij onze oosterburen niet anders is.
Dan zul je toch online moeten kopen bij een van de vele aanbieders. Prijsvergelijken doe je in Duitsland met Idalo.de:
http://www.idealo.de/preisvergleich/Mai ... ynthetisch
Versturen kost geen 10 Euro, dus het loont alleen als je voor een oliewissel of liefst 2 tegelijk bestelt. Overigens is de 10w40 niet zo exotisch, dus ik denk niet dat het lonend gaat zijn.
Ter vergelijk: ik heb ook een V70 die 5w30 met bijzondere specificatie moet hebben. Daar betaal ik in NL gauw meer dan 20 Euro per liter voor, uit Duitsland koop ik Aral voor minder dan 10 Euro de liter. Dan is het gauw verdiend natuurlijk :-)
Gr. Marc
http://www.idealo.de/preisvergleich/Mai ... ynthetisch
Versturen kost geen 10 Euro, dus het loont alleen als je voor een oliewissel of liefst 2 tegelijk bestelt. Overigens is de 10w40 niet zo exotisch, dus ik denk niet dat het lonend gaat zijn.
Ter vergelijk: ik heb ook een V70 die 5w30 met bijzondere specificatie moet hebben. Daar betaal ik in NL gauw meer dan 20 Euro per liter voor, uit Duitsland koop ik Aral voor minder dan 10 Euro de liter. Dan is het gauw verdiend natuurlijk :-)
Gr. Marc