84-ZDS-9

A2 gezien op Marktplaats, Autoscout, Mobile.de, etc?
Gebruikersavatar
davevogel0
Berichten: 49
Lid geworden op: 27 feb 2014, 13:27
Locatie: Almelo
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

27 feb 2014, 17:52 0 x

Deze auto geziet op mp. Zit er over na te denken om deze te gaan bekijken, maar aangezien het toch wel een eind weg is. Is het een goede deal en betrouwbaar?
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/audi ... ousPage=lr
Gebruikersavatar
Audi_gekkie
Berichten: 5880
Lid geworden op: 26 jul 2012, 20:35

27 feb 2014, 18:59 0 x

De auto is bijna te goedkoop, mits de auto correct is.
De kans op een teruggedraaide kilometerstand bij een geïmporteerde 3L is een stuk groter.
Ook kun je bij een 3L vervelende onkosten verwachten. Heb je je daarin verdiept?

Het is bij zo'n A2 verstandig om de auto voor de aankoop te laten keuren bij een 3L-specialist.

Je mag je wel even voorstellen op het forum,
audi-a2-even-voorstellen.html
Gebruikersavatar
chipsoer
Audi A2 clublid
Berichten: 1587
Lid geworden op: 15 mei 2009, 19:15
Locatie: Roermond
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

27 feb 2014, 19:01 0 x

Ik ken de wagen niet, zie echter dat het rechter voorspatbord en vermoedelijk ook de complete bumper zijn gespoten !!
Let dus GOED op. !!!
Gebruikersavatar
Paladore
Berichten: 111
Lid geworden op: 03 jul 2013, 15:41

27 feb 2014, 20:15 0 x

Ik zie heel wat wijkende lijnen op de foto's.
Duidelijk een schade auto geweest dus het is maar de vraag wat je allemaal tegenkomt.
Vraagprijs is netjes maar er kan zo maar eenzelfde bedrag bijkomen aan kosten.
Ik zou 'm lekker laten staan of je moet een knutselaar zijn.
Gebruikersavatar
Johan 3L
Berichten: 1222
Lid geworden op: 21 aug 2011, 23:26

27 feb 2014, 20:41 0 x

Een overgespoten spatboard is nog geen reden een auto per sé te moeten laten staan.
Wel inderdaad info natrekken. Prijs is vrij laag voor een 3L

Giga waslijst aan opties, bestaan ze wel allemaal? Achter wisser en elektrisch verstelbare stoelen?

Exterieur

•Achterspoiler
•Bumpers in carrosseriekleur
•Centrale deurvergrendeling
•Centrale deurvergrendeling afstandbediend
•Elektrisch bedienbare ramen achter
•Elektrisch bedienbare ramen voor
•Elektrisch verstelbare buitenspiegels
•Lichtmetalen wielen
•Mistlampen voor
Ruitenwisser achter

Infotainment

Audiobediening op het stuurwiel
•Radio/Cassette speler

Interieur

•Boordcomputer
•Climate control
•Cruise control
•Deelbare achterbank (ongelijke delen)
Elektrisch verstelbare voorstoelen
•Middenarmsteun voor

Veiligheid

•3e remlicht
•ABS
•Airbag bestuurder
•Airbag passagier
•Hoofdsteunen achter
•Startonderbreking

Overige

•5 Zit plaatsen
•afleverkosten+ a.p.k 149 Euro
•Airbags
•ASR
•Audio installatie
•Auto is in prima staat !
•Automaat
•Automatische daglichtschakeling
•Bekerhouders
•Bekleding stof
•Boekjes aanwezig
•Buitenspiegels elektrisch verstelbaar
•Dashboard met aluminium inleg
•Dealer onderhouden auto
•EBD
•EDS
•Elektrisch verstelbare koplampen
•ESP
•Glas getint met warmtewerende functie
•Glas met warmtewerende functie
•Groene baan in voorruit
•Hoofdsteunen voor
•Interval ruitenwisser
•Lichtmetalen velgen 14"
•Metallic lak
•N.A.P Certificaat
•Nationale auto pas
•Ramen voor elektrisch bedienbaar
•Rook en huisdier vrij
•Side-airbags voor
•Startonderbreker
•Stuur bekleed met leder
•stuurbekrachtiging
•Stuurkolom in hoogte verstelbaar
Verstralers
•Voorstoelen met verstelbare zithoogte
[/size]
Gebruikersavatar
chipsoer
Audi A2 clublid
Berichten: 1587
Lid geworden op: 15 mei 2009, 19:15
Locatie: Roermond
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

27 feb 2014, 21:01 0 x

[quote="Johan 3L"]Een overgespoten spatboard is nog geen reden een auto per sé te moeten laten staan.
[/size][/quote]

Voor mij wel, zeer zeker als ik op de foto al kleurverschil zie. Zo zie je maar dat voor de ene koper andere criteria bestaan dan de andere.
Gebruikersavatar
Johan 3L
Berichten: 1222
Lid geworden op: 21 aug 2011, 23:26

27 feb 2014, 21:04 0 x

Precies.
Maar hoe zeker weet jij dat jouw A2 nooit is bijgewerkt, of deels overgespoten?
Gebruikersavatar
Rinus
Berichten: 1661
Lid geworden op: 20 feb 2012, 10:56
Locatie: Alblasserdam
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

27 feb 2014, 21:07 0 x

Wisser achter heeft geen enkele A2 :D

Misschien is het voorscherm gespoten, misschien ook niet. Ik zie, dat bij veel auto's de kunststof delen een iets andere tint hebben dan de metalen delen. Ook bij net nieuwe Audi's (of andere merken). Bij een bepaalde lichtval zie je dat heel goed, en op foto's dan ook. En bij bepaalde kleuren valt het meer op dan bij andere kleuren. Zwart (of andere heel donkere kleuren) gaat meestal goed, maar bij lichte metallic kleuren zie ik het haast altijd.

Maar bij een 3L is het altijd zaak om de auto goed te controleren, om alle redenen hierboven al reeds genoemd.

Wel een mooie kleur combi.
Pocoloco
Berichten: 2976
Lid geworden op: 23 aug 2013, 00:01

27 feb 2014, 21:43 0 x

Klopt Rinus , plastic delen verschillen altijd van kleur en vooral de bumpers .
In vaktaal Metemarie.
De meeste mensen die een nieuwe auto kopen kijken niet naar de kleur die ze uitgezocht hebben ,komt uit de fabriek!
Als ze een keer schade hebben gaan ze met een loep naar de schade kijken en zien dan wel het verschil .
Probeer ze dan eens te vertellen dat het standaard is ,wij laten de klanten eerst zien voor schade herstel dat de auto een afwijkende kleur heeft dat dit komt door plastic delen.
Alle merken hebben hier last van ook onze audi,s ,licht wel aan de kleur ( zwart niet en nog een paar variante )rood wit geel een de metallic kleuren allemaal .Kijk eens naar de benzine klep .
hier wat info over metamarie

Van metamerie is sprake wanneer twee voorwerpen onder bepaalde omstandigheden dezelfde kleur lijken te hebben, terwijl er onder andere omstandigheden een kleurverschil te zien is. Men noemt de spectra van twee verschillende lichtbronnen metameer als de kleur van die bronnen voor het menselijk oog hetzelfde is.

Zichtbaar licht van bijvoorbeeld een gloeilamp of de zon is samengesteld uit elektromagnetische straling van een continu spectrum van golflengtes. Om de samenstelling van dat licht goed te kunnen meten zou het oog in staat moeten zijn al die frequenties van elkaar te onderscheiden. In werkelijkheid bevat het oog voor het onderscheiden van kleuren echter slechts drie verschillende soorten lichtgevoelige cellen.





De golflengte-afhankelijke gevoeligheid van drie typen lichtgevoelige cellen in het oog.
Om de indruk van wit licht te krijgen moeten de drie soorten kegeltjes in gelijke mate worden geprikkeld. Dat kan met echt wit licht (met een vlak spectrum), maar ook met allerlei combinaties van gekleurd licht, zolang de kegeltjes maar in gelijke mate worden geprikkeld. Al deze verschillende samenstellingen heten metameer.

De kleurindruk van een voorwerp wordt bepaald door de straling van de lichtbron en de weerkaatsing van dit opgestraalde licht door het onderwerp en uiteindelijk de gevoeligheid van het oog voor de verschillende golflengtes.
kleur = belichting × voorwerp × oog

Toepassing en beperkingen[bewerken]

In feite is metamerie de basis van de verf-, foto- en beeldschermindustrie: door het mengen van een klein aantal kleuren, bijvoorbeeld rood, groen en blauw, kan een groot deel van de waarneembare kleuren worden benaderd. Die benaderingen pakken onder verschillende omstandigheden echter verschillend uit, een situatie die we metamerie-fout zouden kunnen noemen. Twee gekleurde oppervlakken met verschillend (reflectie-)spectrum die in de ene situatie dezelfde kleur schijnen te hebben, zien er dan onder andere omstandigheden verschillend uit:

Belichting: twee oppervlakken die onder daglicht dezelfde kleur lijken te hebben, kunnen er onder gekleurd licht verschillend uitzien. Omgekeerd hebben alle oppervlakken onder natriumlicht dezelfde kleur (geel), maar bij daglicht zijn er natuurlijk grote verschillen.

Waarnemer: bepaalde kleuren die voor iemand met normaal functionerende ogen verschillend zijn, kunnen voor sommige kleurenblinden hetzelfde zijn.

Blikveld: de verdeling van kegeltjes over het netvlies is niet overal gelijk, zodat een punt in het midden van het blikveld een andere kleur schijnt te hebben dan een punt daarnaast.

In de automobielindustrie is het verkrijgen van metamerie een groot probleem. De kleur van de auto wordt afgestemd met de kleur van het plastic interieur en de stoffen. Onder de voorgeschreven condities met standaard daglicht wordt de kleur van alle componenten voorgeschreven. Echter bij bijvoorbeeld lantaarnlicht ziet men dan drie verschillende kleuren. De oorzaak daarvan is dat de kleuren van de verschillende componenten niet spectraal (dat wil zeggen over de gehele breedte van het reflectiespectrum) hetzelfde zijn. Wanneer van deze componenten de reflectiecurves dezelfde waren geweest, was de kleur onafhankelijk van de lichtbron hetzelfde geweest.
Gebruikersavatar
Rinus
Berichten: 1661
Lid geworden op: 20 feb 2012, 10:56
Locatie: Alblasserdam
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

28 feb 2014, 09:57 0 x

Hele mooie uitleg !!

Ik heb het er ook vaak met mijn plaatwerker/spuiter over dit onderwerp gehad. Hij corrigeert dit fenomeen vaak bij schades (hij heeft zijn eigen mengmachine). Daarnaast schijnen de watergedragen lakken er gevoeliger voor te zijn dan de oude lakken, die nog niet watergedragen waren. Bovendien spuiten veel fabrikanten (vooral de orientaalse merken) zo ernorm dun, dat de achtergrond door kan schijnen. Je ziet bijvoorbeeld bij zilverkleurige auto's vaak "wolkenvorming" op de vlakke delen. Dus donkerder en lichtere stukken. Ook de blanke laklaag is bij deze fabrikanten soms zo dun, dat het nog een wonder is, dat deze lak kan glanzen. Dat kun je soms als de zon er op een bepaalde manier opstaat, erg goed zien. Als dan zo'n auto schade heeft gehad, en deze wordt weer gespoten, is de laklaag vaak een stuk dikker dan de laag vanaf fabriek. Omdat de laag dikker is, dekt deze beter, en is deze egaler qua kleur (dus eigenlijk mooier). Ook zullen de metaal deeltjes in de lak een andere richting hebben dan de originele lak. Dat kan namelijk een spuiter (want dat is handmatig, in de fabriek door een robot) nooit helemaal voor de volle 100 % reproduceren. En dan valt het gespoten stuk op. Daarom worden bij auto's met deze lichte kleuren niet alleen het beschadige paneel gespoten, maar doet men ook aan uitwaaieren of zelfs de gehele zijkant, om dus scherpe lijnen te voorkomen.

Mijn spuiter zegt altijd dat vooral zilveren auto's (maar er zijn nog vele andere kleuren) een crime zijn om te spuiten. Hij heeft daarom ook onze A2 aan de zijkant geheel gespoten, dus ook alle belendede panelen, om zo geen kleur verschil te krijgen. Daarnaast heeft hij een spectraal meter gebruikt, om de veroudering van de originele lak door te berekenen in de "receptuur" voor de nieuwe lak.
Plaats reactie