Kenner of leek

A2 gezien op Marktplaats, Autoscout, Mobile.de, etc?
wil
Motortype: Weet ik niet

02 sep 2017, 19:01 0 x

Dit las ik op een marktplaats advertentie
. Iemand van hier?

Google eens op de bijzondere audi A2, volledig van aluminium gemaakt, dus licht en sterk. Toen deze audi uitkwam stond iedereen versteld en was deze zn tijd ver vooruit. Toen een hele dure auto, nu heel betaalbaar.

Deze A2 heeft een uniek zuinige 1.6 FSI motorblok welke garant staat voor een verbruik van 1:17 - 1:20 met gemak.
" gelukkig" heeft dit type een distributieriem welke is vervangen bij de 230k km en geen ketting welke bekent staat dat ze uitrekken en klapperen.... Tevens is bij de 210k km de komplete koppeling vervangen en deze koppelt dan ook soepel en zacht zoals het hoort.

Wat wel is dat deze motoren wat rauwer klinken als wellicht gewend, maar heeft mij nooit in de steek gelaten en heeft twee gezichten... zuinig en lekker meekomen, of snel en meedoen met de grote jongens! 110pk op een goede 900 kilo gaat best van zn plek. Heel soms een typische FSI rateltje bij start omdat olie omhoog gepompt moet worden ( binnen 1 sec is geluid weg ) en heel soms een trilling bij langdurig stationair lopen. ( alle fsi hebben deze dingen, maar ik wil dit niet verzwijgen voor iemand die niet weet wat een fsi motor is ) verder een super rijdende auto!

Recentelijk is er een nieuwe voorpijp met flexibel stuk geplaatst en zijn de veerpootlagers en veerschotel vervangen. ( dit omdat we zorgeloos met de audi naar italie en weer terug wilden rijden. Wat uiteraard prima gegaan is )

De airco is zo koud dat een sterretje in het voorruit een barst is geworden ( aan de bijrijders kant dus niet in het zicht
Plaats reactie