Ebay Kleinanzeigen - Dariusz Badura

A2 gezien op Marktplaats, Autoscout, Mobile.de, etc?
Plaats reactie
fuzz
Motortype: ANY (1.2 TDI 61pk)

27 mar 2018, 10:41 0 x

Mijn turbo is aan vervanging toe (variabele schoepen zitten wat vaster). Ik zag op ebay kleinanzeigen deze man in de link. Iemand hier ervaring/bekend mee? Het lijkt erop dat hij gereviseerde turbo's (en meer 3L onderdelen) voor een schappelijke prijs aanbiedt, of is dit een kat in de zak?

https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-bes ... d=47341789
Spinazie
Audi A2 clublid
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

27 mar 2018, 21:08 0 x

Geen ervaring met de beste man, maar er zijn ook in Nederland garage die turbo's met variabele schoepen openmaken en schoonmaken. Moet je wel weten waar aangezien het voor de meeste garages minder gezeik is om een hele turbo te vervangen, de klant betaalt de rekening toch wel. In het geval van de A2's zijn het 1.2TDI's en de 90 pk diesel die variabele schoepen hebben. Ik heb er een bij Lukas gezien, en dat was een grote roetbende van binnen. Wel logisch dat die in de noodloop ging.

Paar keren vol op het gas gaan en er weer vanaf gaan kan ook helpen om de schoepen tijdelijk weer gangbaar te maken. Overigens de advertentie is niet duidelijk wat er precies "gereviseerd" wordt, vervangen assen en schoepen of alleen schoonmaken?
fuzz
Motortype: ANY (1.2 TDI 61pk)

27 mar 2018, 21:20 0 x

Spinazie schreef:
27 mar 2018, 21:08
Geen ervaring met de beste man, maar er zijn ook in Nederland garage die turbo's met variabele schoepen openmaken en schoonmaken. Moet je wel weten waar aangezien het voor de meeste garages minder gezeik is om een hele turbo te vervangen, de klant betaalt de rekening toch wel. In het geval van de A2's zijn het 1.2TDI's en de 90 pk diesel die variabele schoepen hebben. Ik heb er een bij Lukas gezien, en dat was een grote roetbende van binnen. Wel logisch dat die in de noodloop ging.

Paar keren vol op het gas gaan en er weer vanaf gaan kan ook helpen om de schoepen tijdelijk weer gangbaar te maken. Overigens de advertentie is niet duidelijk wat er precies "gereviseerd" wordt, vervangen assen en schoepen of alleen schoonmaken?
Helder verhaal. Via het 3L forum gezien dat daar goede ervaringen zijn met https://www.turbochargers.nl/. Ik ga daar eens informeren naar de mogelijkheden. Als we het doen, dan maar meteen goed.
audiJan

27 mar 2018, 21:23 0 x

goedkoop is altijd goed ....

Koop iets bij turbo hoets dan weet je dat alles goed nagekeken is .
En anders iets bij de prijspakker en kijken hoe lang dat ding fluit
Spinazie
Audi A2 clublid
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

27 mar 2018, 21:50 0 x

Zou het ook een beetje laten afhangen van hoeveel tijd (en dus geld) het de garage kost om een turbo bij een 1.2TDI uit- en in te bouwen. Als dat niet al te veel is kun je met (laten) schoonmaken waarschijnlijk een behoorlijk eind komen.

Op het 3L forum staat een beschrijving, helaas lijken de foto's verdwenen: http://www.3-liter.nl/forum/viewtopic.php?f=1&t=4327
Plaats reactie