Marktplaats aanbieding Zwarte A2

A2 gezien op Marktplaats, Autoscout, Mobile.de, etc?
Gebruikersavatar
CVSDK
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 jun 2020, 16:09
Locatie: Spijkenisse
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

09 jun 2020, 17:16 1 x

Hoi Allemaal,

Even voorstellen mijn naam is Chester en ben momenteel nog niet in bezit van een Audi A2, maar hier kan binnenkort verandering in komen. Ik ben namelijk op zoek naar een 1.4 benzine. welke goed is onderhouden. (wie zoekt ze niet)

Nu kom je op het web een hoop tegen! zoals onderstaande marktplaats advertentie:

https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/aud ... ousPage=lr

wat zegt jullie gevoel bij deze advertentie op het eerste oogopslag?
Ik heb de km bij RDW opgevraagd en deze blijken logisch te zijn. Tevens heeft deze 13 eigenaren gehad te hebben... ik weet niet of dat veel zegt en de KM is aan de lage kant voor het bouwjaar (kan een boodschappenkar zijn geweest). ik ben erg benieuwd naar jullie ondervindingen en wie weet kennen jullie deze A2 wel.

A.s. zaterdag ga ik dit exemplaar bezichtigen ik hoop dat ik jullie dan meer kan vertellen.
Gebruikersavatar
edje13
Audi A2 clublid
Berichten: 530
Lid geworden op: 13 jan 2014, 09:52
Locatie: Sittard-Geleen
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

09 jun 2020, 17:21 1 x

Hoi welkom. Is dit niks voor je?

viewtopic.php?f=16&t=9173
Gebruikersavatar
eekhoorntje
Berichten: 3332
Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
Locatie: Duitsland
Motortype: A2 met motorombouw

09 jun 2020, 18:25 1 x

Welkom.

Flinke prijs en RDW geeft geen 13 maar 2 eigenaren aan.

Dealer of garage onderhouden? vaak is dat een controle punt, en de €2000,- met eerlijk gemelde vergrendeling en Airco is eerlijker en voordeliger.

Voor deze prijs die zij vragen is normaal garantie bij een garage mogelijk.
Er is aanbod genoeg en ga ze beide eens bekijken.... nooit 1e gelijk kopen maar vergelijken kan veel problemen besparen, en de Marktplaats, is net bij ons bekend als forum lid.
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Gebruikersavatar
Spinazie
Forum beheerder
Berichten: 982
Lid geworden op: 15 jan 2018, 11:45
Locatie: Nijmegen
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

09 jun 2020, 18:45 1 x

CVSDK schreef:
09 jun 2020, 17:16
wat zegt jullie gevoel bij deze advertentie op het eerste oogopslag?
Ik heb de km bij RDW opgevraagd en deze blijken logisch te zijn. Tevens heeft deze 13 eigenaren gehad te hebben... ik weet niet of dat veel zegt en de KM is aan de lage kant voor het bouwjaar (kan een boodschappenkar zijn geweest). ik ben erg benieuwd naar jullie ondervindingen en wie weet kennen jullie deze A2 wel.

A.s. zaterdag ga ik dit exemplaar bezichtigen ik hoop dat ik jullie dan meer kan vertellen.
Stevige prijs maar ook redelijk unieke lage km-stand en aantoonbaar goed onderhouden (mits papieren hiervan te overleggen). Een S-line is het overigens niet ondanks het stickertje, de opties die erop zitten zijn vrij standaard voor een A2.

Zoals Eekhoorntje aangeeft zou je voor dit bedrag ook bij een goede garage terecht kunnen. Of bij Jan Eenink; naar ik hoor vaak mooie exemplaren met ook een steviger prijskaartje.
Gebruikersavatar
Johan 3L
Berichten: 1203
Lid geworden op: 21 aug 2011, 23:26

09 jun 2020, 19:35 1 x

Zover ik kan zien is het een basismodel en daarom vind ik de prijs niet redelijk.
Ik zou maar eens verder zoeken.
En verdiep je ook eens in de overzichten (bijvoorbeeld even zoeken naar brochures uit die tijd) met uitrusting en opties.
Mocht je er niet uitkomen, ik heb heel veel info hierover (en gepost op een ander forum weliswaar)
Gebruikersavatar
Peter_Maathuis
Moderator
Berichten: 2538
Lid geworden op: 10 nov 2015, 20:42
Locatie: Valkenswaard
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

09 jun 2020, 20:46 2 x

Inderdaad, flink aan de prijs en geen garantie. Lage km-stand? Ja, maar ik vind 6.000 km/jaar niet direct een pluspunt.

Geen bijzondere opties, ik mis zelfs de bagageruimte afdekking...

Voor dat geld koop je een aardige A2 en heb je een flinke buffer voor de onvermijdelijke reparaties. Of je koopt er een bij een bekend bedrijf en met goede garantie.

En de echte hobbyist koopt er een tweede A2 bij als reserve, zodat ie bij pech rustig kan sleutelen :mrgreen:
Gebruikersavatar
CVSDK
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 jun 2020, 16:09
Locatie: Spijkenisse
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

10 jun 2020, 08:18 0 x

Kijk dit is waardevolle info. Ik heb besloten om eerst een bezoekje te wagen aan Jan Eenink, alvorens de advertentie te bezoeken. Ik heb in ieder geval veel argumenten om de prijs te drukken.

De kobaltblauwe A2 ziet er zeker nog goed uit, zo te zien zeker waard om de te koop aangeboden topic in de gaten te houden.
Gebruikersavatar
Johan 3L
Berichten: 1203
Lid geworden op: 21 aug 2011, 23:26

10 jun 2020, 11:32 1 x

Helemaal top
Waar het forum toch weer goed voor is!
Succes met je vorderingen en aankoop
Gebruikersavatar
CVSDK
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 jun 2020, 16:09
Locatie: Spijkenisse
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

13 jun 2020, 21:59 3 x

Vandaag was dus de dag dat mijn werkelijke zoektocht begon.

Met vol enthousiaste zijn wij 2 uur richting het oosten gereden (Spijkenisse -> Vorden) naar Jan Eenink en dit was het tripje zeker waard.

Eenmaal aangekomen bij Jan was ik enorm verrast door het enorme aanbod zeker + 15 A2tjes. Jan is echt een gepassioneerde liefhebber hebben heerlijk kunnen praten over zijn mooie anekdotes, zijn aanbod, specificaties, zijn geschiedenis etc etc. (zijn zeker wel bijna 4 uur bij Jan geweest)

Ik had direct een goed gevoel bij Jan!

Drie Koffies later toch naar een aantal specifieke A2's gekeken welke volgens mijn budget en wens waren. 1 model kwam echt naar voren en dat is een Ebonyschwarz Perleffekt 1.4 benzine uit 2001. Deze is meer dan 15 jaar onderhouden bij een Audi Dealer en de overige jaren aantoonbaar in onderhoud geweest bij een lokale garage. Ik verklap nog niet te veel over deze A2, omdat deze binnenkort verschijnt in het topic ''Even voorstellen'' (wat dus betekend dat ik mijn eerste A2 heb gekocht! :) :) ).

Na een uitgebreide testrit door het mooie landschap van Ruurlo en omgeving heb ik goed gebruik kunnen maken van de checklist in de Aankoop tip topic, ik heb dit op het gemakje stap voor stap langsgelopen.

Jan gaat nu de Auto voor me klaar maken + extra opties en dan kan ik hem volgende week zaterdag ophalen.

Bedankt allen voor de tips die ik kreeg nu al via het Forum.
4.jpg
Jan Eenink
4.jpg (252.67 KiB) 3730 keer bekeken
1.jpg
mijn A2
1.jpg (513.82 KiB) 3730 keer bekeken
Gebruikersavatar
Peter_Maathuis
Moderator
Berichten: 2538
Lid geworden op: 10 nov 2015, 20:42
Locatie: Valkenswaard
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

13 jun 2020, 22:54 2 x

Gefeliciteerd! Mooi dat je geslaagd bent. Nog een paar nachtjes slapen zonder A2, en dan kan het genieten beginnen.
Plaats reactie