olie wisselen

Discussie over brandstof, verbruik en andere vloeistoffen.
Plaats reactie
Rens 79

10 sep 2011, 03:51 0 x

dit lees ik op de site van Kw.kf.t elke 3 of 6 mnd olie verversen

Zie:
Met onze topkwaliteit Mobil olie krijgt uw motor een VIP behandeling. U krijgt altijd de olie die voldoet aan de specificaties van uw auto. Uiteraard wordt ook het oliefilter vervangen. Uiteraard kunt u rekenen op de laagste prijs. Bij Kwik-Fit kunt u de olie van uw auto laten verversen al vanaf 39 euro. Wij adviseren een olieverversing elke 3 of 6 maanden, afhankelijk van het aantal gereden kilometers.

Omdat ze zo goedkoop zijn zeker,laten ze je gewoon 2 x per jaar komen.
Heb snel een afspraak gemaakt. :lol:
lemoi

10 sep 2011, 11:11 0 x

dure grap: het is zo goedkoop omdat de olie rotzooi is en daarom moet je wel om de 3 maanden komen. Ofwel je bent altijd de klos: of 39 euro per 3 maanden of wel hun olie maar niet per 3 a 6 maanden wisselen en dan heb je kapotte motor omdat de olie rotzooi is. Of ze hebben nog ergens een dubieus partijtje goede olie gekocht!
:D :D :D :D :D :D :D :D
chipsoer
Audi A2 clublid
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

10 sep 2011, 11:28 0 x

WEGBLIJVEN BIJ KWIK-FIT !!

Ik heb daar in het verleden, heel slechte ervaringen opgedaan. Ging er ook heen voor een keer olie te verversen, Er was een of ander broekie de aflaatplug van het carter aan het zoeken, na 10 minuten gevonden, daarna vult hij olie bij, veel te veel, dit bleek toen hij bij het starten de vuldop was vergeten te sluiten, de olie spoot tegen de motorkap aan. Gereclameerd dat ik er nieuwe olie in wilde zodat ik ook kon zien hoeveel er daadwerkelijk bij gevuld werd, gingen ze echter niet op in. Er kon nog net sorry vanaf. Toen een klacht ingediend bij het hoofdkantoor in Harderwijk, ook daar een reactie van, "het is een stagiair" . Dan moeten ze hem beter begeleiden. Ze zijn er ook erg onvriendelijk, vindt ik. Zeker een paar jaar geleden in de vestiging Venlo. Mij zien ze er beslist nooit meer.
Thck
Motortype: (nog) geen Audi A2

10 sep 2011, 13:33 0 x

De gestelde termijn is natuurlijk heel grote onzin en op geen enkele manier te onderbouwen (niet bij veel kilometers en niet bij weinig kilometers).

Over de kwalitiet van de olie kan ik (vanachter mijn computer) natuurlijk geen oordeel vellen. Meestal hebben ze dit in in 200ltr vat zitten waaruit getapt wordt, je kunt dus niet zien welk merk en soort olie dit is.(wel of niet synthetisch, viscositeit??)
Indien het de juiste kwaliteit zou zijn moet het toch gauw rond de € 20 tot € 25,- per ltr kosten, alles wat goedkoper daar wordt aangeboden is dus niet de juiste olie voor de A2.

Links laten liggen dus.
Plaats reactie