Sinds kort heb ik een Audi A2 1.4 benzine.
Had voorheen een Volvo V50 diesel maar die werd me te duur, vergeleken met de weinig kilometers die ik jaarlijks reed. De Audi A2 werd alom geprezen om zijn zuinige verbruik en uiteraard vond ik de auto zelf ook erg mooi dus het werd de A2 1.4
Het viel mij op dat de auto helemaal niet zuinig was, integendeel, het ding zuipt als een malle! In eerste instantie dacht ik dat het aan mij lag maar ik heb het nu in de gaten gehouden en ik rij zo'n 1:10 !!! Ik heb geen bijzonder vlotte rijstijl (ik durf niet eens harder dan 100 km te rijden ivm dat slurpen!) niks mis met de bandenspanning of dat soort zaken. Ik rij niet alleen maar korte ritjes (maar zelfs al zou ik alleen maar korte ritjes rijden, vind ik 1:10 evengoed wel veel!)
De auto is onlangs uitgelezen, heeft een grote beurt gehad, nagekeken en reparaties aan uitgevoerd en toch nog dit slurp gedrag. Mijn display geeft verder geen storingen o.i.d. aan.
Wel is er, voordat ik de auto kocht, een andere motor ingezet.
Heeft iemand enig idee wat hier de oorzaak hiervan is?? Overal blijf ik lezen dat de A2 zo vreselijk zuinig is dus ik begrijp hier geen snars van!
Als ik de auto naar de dealer breng om weer uit te laten lezen, kunnen ze dan iets vinden (aangezien het display geen storing aangeeft?) of moeten ze dan de hele auto binnenstebuiten keren/ onderzoeken om de oorzaak hiervan te vinden.
Graag jullie ervaringen en tips hierin!
Alvast bedankt!
Hoog brandstof verbruik 1.4
- koop9
- Motortype: (nog) geen Audi A2
--laat ze eens de temperatuur zender controleren.
ze kunnen deze waarde uitlezen. (kan ook met andere uitlees apparatuur)
misschien dat deze steeds een zeer koude temperatuur aangeeft en dat de motor daardoor op een te rijk mengsel rijd.
--laat ze eens c.o. meten
--kijken of de lambda sondes juist werken.
--contoleer eens of je oliepeil stijgt , wellicht gaat de benzine naar de olie toe door slijtage of verkeerd inspuitbeeld.
gooi eens brandstof toevoeging er in, forté of tunap.
hou ons op de hoogte
ze kunnen deze waarde uitlezen. (kan ook met andere uitlees apparatuur)
misschien dat deze steeds een zeer koude temperatuur aangeeft en dat de motor daardoor op een te rijk mengsel rijd.
--laat ze eens c.o. meten
--kijken of de lambda sondes juist werken.
--contoleer eens of je oliepeil stijgt , wellicht gaat de benzine naar de olie toe door slijtage of verkeerd inspuitbeeld.
gooi eens brandstof toevoeging er in, forté of tunap.
hou ons op de hoogte
-
Hoi!
Bedankt voor je tips en adviezen!
Zijn erachter gekomen dat het spruitstuk of benzineverdeler van/in de motor kapot was. Deze is dus vervangen/gereinigd (sorry, heb zelf absoluut geen verstand van auto's)
Hierna heb ik zelf het idee dat hij niet meer zo zuipt gelukkig, heb ook nog brandstof toevoeging gekocht en erin gedaan, het effect hiervan nog even afwachten.
Nogmaals bedankt! En mocht er nog iets veranderen, laat ik het weten!
Bedankt voor je tips en adviezen!
Zijn erachter gekomen dat het spruitstuk of benzineverdeler van/in de motor kapot was. Deze is dus vervangen/gereinigd (sorry, heb zelf absoluut geen verstand van auto's)
Hierna heb ik zelf het idee dat hij niet meer zo zuipt gelukkig, heb ook nog brandstof toevoeging gekocht en erin gedaan, het effect hiervan nog even afwachten.
Nogmaals bedankt! En mocht er nog iets veranderen, laat ik het weten!