worden we opgelicht???
[quote="mchaiba"]ik heb nu met een volle tank. Dus 2 keer een halve tank (volgens mijn tankwijzer) 564km gereden. Een betere indicatie zou ik met aantal liters moeten rekenen, maar het ging mij niet echt om het verbruik maar meer of de brandstoffen wel gelijk zijn.[/quote]Binnen de nauwkeurigheid van jouw meting zijn die brandstoffen gelijk. Meerdere keren aftanken en de afgelegde kilometers delen is de enige betrouwbare methode. Of je moet FIS (boordcomputer) hebben, dan kun je momentaan en gemiddeld verbruik aflezen.
564 km met ongeveer 30 liter diesel is toch wel aan de lage kant???
Ik haal met gemak met mijn benzine variant 550 km met een volle tank! Dan moet ik meestal 32 liter tanken. Ok dit is wel veel 80 km wegen en veel snelweg 110 km per uur.
Ik haal met gemak met mijn benzine variant 550 km met een volle tank! Dan moet ik meestal 32 liter tanken. Ok dit is wel veel 80 km wegen en veel snelweg 110 km per uur.
hi mister,
meestal haal ik niet eens de 564 dat komt door de chiptuned en een beetje hoe ik rijd.
ik weet niet waar je woont? maar je mag van mij een keer ervaren hoe dat is. je wordt letterlijk tegen de stoel gedrukt. ik heb geen certificaat van het aantal pk, maar de kennis van ons die het onderhoud doet heeft mij gezegd dat 105pk is en dit in combinatie met een lichte auto. heerlijk.
wat rijd een gewone diesel 1.4 tdi dan met een volle tank (32L)?
meestal haal ik niet eens de 564 dat komt door de chiptuned en een beetje hoe ik rijd.

ik weet niet waar je woont? maar je mag van mij een keer ervaren hoe dat is. je wordt letterlijk tegen de stoel gedrukt. ik heb geen certificaat van het aantal pk, maar de kennis van ons die het onderhoud doet heeft mij gezegd dat 105pk is en dit in combinatie met een lichte auto. heerlijk.
wat rijd een gewone diesel 1.4 tdi dan met een volle tank (32L)?
Ik tuf met mijn karretje 550 km en dan tank ik rond de 35 liter benzine en dat is ongeveer 1:15,5 en dat zoals men zegt rond de kerk
. Als ik er mee op vakantie ga naar zuid Europa dan is hij nog een stuk zuiniger
. Ik denk dat rijstijl heel veel doet met het verbruik :mrgreen:, trouwens ook met het onderhoud. Ik heb het daar wel eens in de garage over gehad en die vertellen dat een flinke rijstijl een stuk duurder is wat betreft remmen. Ik lees wel eens dat men blokken en schijven vervangen heeft na 65.000km terwijl de garage bij mij na 60.000 zegt dat ze er nog meer dan prima uitzien. Kwistig om gaan met dat gaspedaal is gewoon een stuk duurder op alle gebied.
Sjors

Sjors
[quote="mchaiba"]wat rijd een gewone diesel 1.4 tdi dan met een volle tank (32L)?[/quote]
Die van mij is ook getuned, ook 1.4tdi standaard 75 pk, nu dus ook rond de 100 pk. Ik rijd over 43000 km gemiddeld 1:21,7 dus met 32 liter kom ik gemiddeld net geen 700 km. Ik rij overigens ook vlot door maar ben wel erg van het uit laten rollen en niet onnodig remmen...
Die van mij is ook getuned, ook 1.4tdi standaard 75 pk, nu dus ook rond de 100 pk. Ik rijd over 43000 km gemiddeld 1:21,7 dus met 32 liter kom ik gemiddeld net geen 700 km. Ik rij overigens ook vlot door maar ben wel erg van het uit laten rollen en niet onnodig remmen...
Woow dat is niet verkeerd 700 KM,
No way dat het bij mij door de rijdstyle komt. Ik vind het fijn om in de 3e en 4e versnelling door te trekken, maar op de snelweg doe je dat ook maar een paar keer.
ik zal het zuinig rijden eens proberen en klok ik wel in bij het piepje van de brandstof.
Bij mij zit er een VW Lupo motor in! heeft het daar mee te maken?
of is dit een vraag van een blondje? :oops: dat hier om dezelfde motor gaat!
No way dat het bij mij door de rijdstyle komt. Ik vind het fijn om in de 3e en 4e versnelling door te trekken, maar op de snelweg doe je dat ook maar een paar keer.
ik zal het zuinig rijden eens proberen en klok ik wel in bij het piepje van de brandstof.
Bij mij zit er een VW Lupo motor in! heeft het daar mee te maken?
of is dit een vraag van een blondje? :oops: dat hier om dezelfde motor gaat!
[quote="mchaiba"]ik zal het zuinig rijden eens proberen en klok ik wel in bij het piepje van de brandstof. Bij mij zit er een VW Lupo motor in! heeft het daar mee te maken?
of is dit een vraag van een blondje? :oops: dat hier om dezelfde motor gaat![/quote]
De enige manier om het verbruik betrouwbaar uit te rekenen is om de kilometerstand van de dagteller te delen door het aantal liters dat je erin gegooid hebt. Als je berekent aan de hand van het piepje kan dat zo een verschil van + of - 2 liter zijn aangezien diesel uitzet als het warmer wordt of als je bijvooreeld met een volgeladen auto rijdt waardoor de tank enigszins scheef staat en de sensor dus op een andere plek meet...
Dat er een lupo motor in zit moet niet uitmaken, als het maar een AMF motor is. Ik neem aan dat de versnellingsbak nog wel origineel A2 is? Wat ook nog wel uitmaakt is of de distributieriem op tijd staat, en dat de verstuivers nog juist werken. En wat voornamelijk uitmaakt is of je veel korte ritjes maakt met je diesel. Bij mij zijn het vrijwel alleen maar snelwegritten van >20 km.
of is dit een vraag van een blondje? :oops: dat hier om dezelfde motor gaat![/quote]
De enige manier om het verbruik betrouwbaar uit te rekenen is om de kilometerstand van de dagteller te delen door het aantal liters dat je erin gegooid hebt. Als je berekent aan de hand van het piepje kan dat zo een verschil van + of - 2 liter zijn aangezien diesel uitzet als het warmer wordt of als je bijvooreeld met een volgeladen auto rijdt waardoor de tank enigszins scheef staat en de sensor dus op een andere plek meet...
Dat er een lupo motor in zit moet niet uitmaken, als het maar een AMF motor is. Ik neem aan dat de versnellingsbak nog wel origineel A2 is? Wat ook nog wel uitmaakt is of de distributieriem op tijd staat, en dat de verstuivers nog juist werken. En wat voornamelijk uitmaakt is of je veel korte ritjes maakt met je diesel. Bij mij zijn het vrijwel alleen maar snelwegritten van >20 km.
Ik val in herhaling...[quote="Romulus"]Op 1x tanken kun je het verbruik niet vergelijken. Pas als je het een paar maanden bijhoudt kun je er wat van zeggen, en dan nog zijn er onverklaarbare uitbijters.[/quote]De enige betrouwbare methode zonder FIS:
- vol tanken (niet bij de eerste klik stoppen, maar een paar seconden wachten en nog minstens een keer knijpen)
- betalen :mrgreen:
- dagteller reset
- rijden 8-)
- wanneer je wilt, opnieuw gaan tanken: weer vol tanken (niet bij de eerste klik stoppen, maar een paar seconden wachten en nog minstens een keer knijpen) liefst bij dezelfde pomp
- weer betalen :mrgreen:
- deel dagtellerstand door getankte liters ("1 op 20") of liters door dagteller/100 ("5 l/100 km")
- dagteller reset
- rijden 8-)
[/quote]
Dat er een lupo motor in zit moet niet uitmaken, als het maar een AMF motor is. Ik neem aan dat de versnellingsbak nog wel origineel A2 is? Wat ook nog wel uitmaakt is of de distributieriem op tijd staat, en dat de verstuivers nog juist werken. En wat voornamelijk uitmaakt is of je veel korte ritjes maakt met je diesel. Bij mij zijn het vrijwel alleen maar snelwegritten van >20 km.[/quote]
Ik zal in januari met de genoemde punten aan de slag gaan en laat dan mijn bevindingen wel weten. het enige waar ik echt een juist antwoord op heb is dat ik voornamelijk korte ritten rijd. 9 km tot m'n werk, niet dagelijks maar alleen bij slecht weer. (en dat is nu heel vaak
)
Dat er een lupo motor in zit moet niet uitmaken, als het maar een AMF motor is. Ik neem aan dat de versnellingsbak nog wel origineel A2 is? Wat ook nog wel uitmaakt is of de distributieriem op tijd staat, en dat de verstuivers nog juist werken. En wat voornamelijk uitmaakt is of je veel korte ritjes maakt met je diesel. Bij mij zijn het vrijwel alleen maar snelwegritten van >20 km.[/quote]
Ik zal in januari met de genoemde punten aan de slag gaan en laat dan mijn bevindingen wel weten. het enige waar ik echt een juist antwoord op heb is dat ik voornamelijk korte ritten rijd. 9 km tot m'n werk, niet dagelijks maar alleen bij slecht weer. (en dat is nu heel vaak