Hoi Henk, op weg naar Remunj ? Zoals al vaker hier geschreven, zodra het gele oliekannetje begint te branden, stoppen en een halve liter olie erbij. Zo doe ik het al jaren !! bij de A2. Goede terugreis gewenst vanuit Oppe Ruiver.
p.s voor de niet Limburgers, hier zit wat dialect tussen :lol:
olie prijs Oostenrijk
- Thck
- Motortype: (nog) geen Audi A2
Een paar biertjes minder is in ieder geval goed voor de lijn :lol:Was hier al voor gewaarschuwd door thck,die zei een paar biertjes minder drinken op vakantie.
Kijk thck heeft hier niet veel last van want die heeft ook nog een a4,maar wij moeten het enkel met de a2 doen
V.w.b. die A4, het verbruik (benzine) is beduidend meer dan dat van de A2, dus ook ik moet wat biertjes minder drinken op vakantie

(heeft ook te maken met die joep joep wielen die op de A4 zitten (17" -205) :mrgreen:
Theo
Olie in Oostenrijk valt mee. Even weten waar je het haalt. Ik laat al mijn beurten in Oostenrijk doen (indien mogelijk). Ben dan goedkoper uit als in NL (ook al is de dealer in oostenrijk niet de goedkoopste van oostenrijk).
Lemoi (vanuit griekenland)
Lemoi (vanuit griekenland)
- Peter_Audi_A2
- Audi A2 clublid
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Ik heb nu ca 5000 km met de Audi gereden, heb nog geen olie bij hoeven te vullen.
Heb voor de zekerheid wel een 1 literflesje 5W-30 achterin liggen.
Ritten zijn tot ca. 60 km enkele reis.
Ben eigenlijk wel benieuwd of een langere tijd op topsnelheid rijden zoveel extra
olieverbruik op kan leveren als Rens aangeeft.
Heb voor de zekerheid wel een 1 literflesje 5W-30 achterin liggen.
Ritten zijn tot ca. 60 km enkele reis.
Ben eigenlijk wel benieuwd of een langere tijd op topsnelheid rijden zoveel extra
olieverbruik op kan leveren als Rens aangeeft.
Audi A2 Color Storm 2003 - afneembare trekhaak - zomer 185/50/16 op 16" Style - winter 185/60/15 op 15" Pepperpot 

Misschien heb ik wel een blokje waar niet al te beste zuigerveren in zitten?
En 60 km's enkele rit in Nederland vindt ik niet te vergelijken met enkele honderden km's achter elkaar met 140 en harder op de teller.
Een motor wordt met uren achter elkaar op vrij hoge snelheid natuurlijk zwaarder belast als 60 km in Nederland,waar je voor je het weet weer stilstaat voor het 1 of ander.
En 60 km's enkele rit in Nederland vindt ik niet te vergelijken met enkele honderden km's achter elkaar met 140 en harder op de teller.
Een motor wordt met uren achter elkaar op vrij hoge snelheid natuurlijk zwaarder belast als 60 km in Nederland,waar je voor je het weet weer stilstaat voor het 1 of ander.
- Thck
- Motortype: (nog) geen Audi A2
Ik kan hier wel een uitgebreid verhaal neerschrijven over olieverbruik (oorzaak en oplossing(en),
maar het wiel is al uitgevonden dus hier een verwijzing naar een heel duidelijke uitleg en mogelijke oplossing.
Dus voor al diegene die menen een "te" hoog olieverbruik te hebben kijk eens op de site via de hieronder staande link.
Geeft heel goede info over oorzaak en mogelijke oplossing middels spoelen.
http://www.nulon.nl/downloads/FS/Motorspoeling.pdf
(het is deels natuurlijk een reclame maar mij lijkt dat in dit geval ondergeschikt gezien de interessante informatie die erbij wordt verstrekt!)
Theo
maar het wiel is al uitgevonden dus hier een verwijzing naar een heel duidelijke uitleg en mogelijke oplossing.
Dus voor al diegene die menen een "te" hoog olieverbruik te hebben kijk eens op de site via de hieronder staande link.
Geeft heel goede info over oorzaak en mogelijke oplossing middels spoelen.
http://www.nulon.nl/downloads/FS/Motorspoeling.pdf
(het is deels natuurlijk een reclame maar mij lijkt dat in dit geval ondergeschikt gezien de interessante informatie die erbij wordt verstrekt!)
Theo