Die van mij: 1:19.4, gecorrigeerd naar tellerafwijking (+6%): 1:18.25
Die van mijn vrouw: 1:19.8, gecorrigeerd naar tellerafwijking (+6%): 1:18.6[/quote]
Ik weet niet wat voor bandhoogte jij gebruikt en hoeveel inch je velg is, maar een fabrieksafwijking van 4,99% is echt maximaal. Bijv. 185/50/16 > 195/55/16. Met een hoger percentage lopen de banden aan.
Als ik jou verbruikscijfers zie durf ik mij Tweety niet te gaan chippen, wat ik dit jaar wel van plan was.
Ik rijd voornamelijk op 80km wegen en de kleinste afstand die ik met een enkele rit doe is 37km.u
Ik rijd nooit in de stad en sta nooit in de file. Ook rijd ik de eerste kilometers nooit boven de 80km/p.u.
Op de snelwegen rijd ik 100km/p.u. alleen wanneer ik vrachtwagens inhaal en ik merk dat er verkeer achter mij zit geef ik iets gas bij om de medeweggebruiker niet te sarren.

Volgens mij had ik vorig jaar op vakantie met volle bepakking en 4 personen een verbruik van 1:19.6 waarbij ik 120 en 130km/p.u. heb gereden.
Ik vind een verbruik van onder de 1:20 teveel voor een 1.4TDI, daarvoor moest ik bij mijn Audi 90 TD (1.6 diesel) mijn best voor doen.

Staat de ontsteking van jullie beide A2's wel goed?
[quote="Peter_Audi_A2"]@Yellow Fellow
Audi-gekkie geeft aan dat hij de tank in een dag leeggereden heeft, weet niet hoeveel km dat is ...[/quote]
Hahaha, het is maar net hoe je het leest.
Nee ruim 1100km op één dag wordt mij teveel. :lol: