Hoe ziet een normale oliepeil stok er uit?
- Audi_gekkie
[quote="garret"][quote="mauritsvs"]Ben benieuwd wat dat kostte.
Waarom heb je niet gewoon een sloperij gebeld? Denk niet dat een oliepeilstok een erg gewild artikel is
[/quote]
€ 10,-
bij de plaatselijke dealer.[/quote]
Daarvoor ga ik niet naar de sloperij, met de kans dat binnen een maand weer de oliepeilstok korter is geworden.
Waarom heb je niet gewoon een sloperij gebeld? Denk niet dat een oliepeilstok een erg gewild artikel is

€ 10,-
Daarvoor ga ik niet naar de sloperij, met de kans dat binnen een maand weer de oliepeilstok korter is geworden.
[quote="garret"][quote="mauritsvs"]Ben benieuwd wat dat kostte.
[/quote]
€ 10,-
Voor een tientje hoef je dat inderdaad niet te laten.
Valt me alles mee van audi

€ 10,-
Voor een tientje hoef je dat inderdaad niet te laten.
Valt me alles mee van audi

- Peter_Audi_A2
- Audi A2 clublid
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
[quote="garret"]en als je nou de oude peilstok gewoon laat zitten, de nieuwe vervolgens alleen gebruikt als je de olie peilt, kan je nog jaren vooruit.
[/quote]
Breekt het puntje van de peilstok niet juist af tijdens het peilen, als je hem met moeite in het buisje weet te wurmen?

Breekt het puntje van de peilstok niet juist af tijdens het peilen, als je hem met moeite in het buisje weet te wurmen?
Audi A2 Color Storm 2003 - afneembare trekhaak - zomer 185/50/16 op 16" Style - winter 185/60/15 op 15" Pepperpot 

- Audi_gekkie
[quote="Peter_Audi_A2"]
Breekt het puntje van de peilstok niet juist af tijdens het peilen, als je hem met moeite in het buisje weet te wurmen?[/quote]
Ik lees het meer van dat wurmen, maar bij mij gaat het best soepel.
[quote="garret"]Ja, dan zou dat natuurlijk kunnen afbreken.
Ik heb het idee dat het breekt door warmtewisselingen.
Kan goed zijn dat warmte icm olie invloed heeft op de weekmakers in de kunststof.[/quote]
Zeker weten dat hierdoor het puntje afbreekt.
Om je nieuwe oliepeilstok alleen te gebruiken om te peilen is misschien niet eens zo'n gek idee
Dat stukje wat is afgebroken komt in het oliecarter? Ik neem aan dat dit dan met de volgende olieverversbeurt opgevangen kan worden.
Breekt het puntje van de peilstok niet juist af tijdens het peilen, als je hem met moeite in het buisje weet te wurmen?[/quote]
Ik lees het meer van dat wurmen, maar bij mij gaat het best soepel.
[quote="garret"]Ja, dan zou dat natuurlijk kunnen afbreken.
Ik heb het idee dat het breekt door warmtewisselingen.
Kan goed zijn dat warmte icm olie invloed heeft op de weekmakers in de kunststof.[/quote]
Zeker weten dat hierdoor het puntje afbreekt.
Om je nieuwe oliepeilstok alleen te gebruiken om te peilen is misschien niet eens zo'n gek idee

Dat stukje wat is afgebroken komt in het oliecarter? Ik neem aan dat dit dan met de volgende olieverversbeurt opgevangen kan worden.
Bij mijn A2 gaat het ook redelijk soepel. Het maakt bij mij wel verschil hoe je de peilstok weer terug steekt. Met de platte kant (het peilstukje) naar onder gericht gaat het makkelijker.
Ik heb hier ergens gelezen dat het afgebroken puntje maar zelden bij het verversen opgevangen wordt. Het wordt vermaald of het blijft gewoon rustig liggen ergens onderin het carter. Dat het geen kwaad kan kwam ik ook ergens tegen.
Ik heb hier ergens gelezen dat het afgebroken puntje maar zelden bij het verversen opgevangen wordt. Het wordt vermaald of het blijft gewoon rustig liggen ergens onderin het carter. Dat het geen kwaad kan kwam ik ook ergens tegen.
- Rinus
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
[quote="garret"]Bij mijn A2 gaat het ook redelijk soepel. Het maakt bij mij wel verschil hoe je de peilstok weer terug steekt. Met de platte kant (het peilstukje) naar onder gericht gaat het makkelijker.
Ik heb hier ergens gelezen dat het afgebroken puntje maar zelden bij het verversen opgevangen wordt. Het wordt vermaald of het blijft gewoon rustig liggen ergens onderin het carter. Dat het geen kwaad kan kwam ik ook ergens tegen.[/quote]
Klopt .
Ik heb hier ergens gelezen dat het afgebroken puntje maar zelden bij het verversen opgevangen wordt. Het wordt vermaald of het blijft gewoon rustig liggen ergens onderin het carter. Dat het geen kwaad kan kwam ik ook ergens tegen.[/quote]
Klopt .