Op vakantie geweest!!!

Discussie over brandstof, verbruik en andere vloeistoffen.
jmkoole
Motortype: (nog) geen Audi A2

22 jul 2012, 10:23 0 x

Tjonge, wat een laag verbruik!
Ja, vrouwen nemen aanzienlijk meer bagage mee dan mannen. Dat kan ik proefondervindelijk vaststellen. Zo had mijn vrouw bij de laatste caravanvakantie in Zuid Frankrijk (juni) zes paar schoenen mee en ik één paar sandalen... Kleding! Middellandse zee Zuid Frankrijk in juni; ik neem een paar shirtjes mee, twee korte broeken, zwembroek, dat soort zaken. Mijn vrouw neemt kleding mee voor zonnig weer, bewolkt, koud, warm, regen, mist, sneeuw etc. En dat alles in vier kleuren... En dan al die potjes en flesjes met allerhande lotionnetjes en crèmes; voor ieder van de 348 verschillende lichaamsdelen en -oppervlaktes een apart goedje. Want ja, stel je voor dat je handcrème ook op je droge voeten smeert, dat kan natuurlijk niet :lol: Daarnaast nog zonnebrand in zes verschillende beschermingsfactoren, ga zo maar door. Toen mijn twee kinderen nog mee gingen, had ik meer kastruimte leeg dan de laatste jaren :D

Groeten,
een gefrustreerde kampeerder ;)
VW Golf 1.5 TSI Sportsvan (2019) | VW Golf 1.4 TSI GTE (2015)
j.hoeben1

22 jul 2012, 22:57 0 x

[quote="jmkoole"]Tjonge, wat een laag verbruik!
Ja, vrouwen nemen aanzienlijk meer bagage mee dan mannen. Dat kan ik proefondervindelijk vaststellen. Zo had mijn vrouw bij de laatste caravanvakantie in Zuid Frankrijk (juni) zes paar schoenen mee en ik één paar sandalen... Kleding! Middellandse zee Zuid Frankrijk in juni; ik neem een paar shirtjes mee, twee korte broeken, zwembroek, dat soort zaken. Mijn vrouw neemt kleding mee voor zonnig weer, bewolkt, koud, warm, regen, mist, sneeuw etc. En dat alles in vier kleuren... En dan al die potjes en flesjes met allerhande lotionnetjes en crèmes; voor ieder van de 348 verschillende lichaamsdelen en -oppervlaktes een apart goedje. Want ja, stel je voor dat je handcrème ook op je droge voeten smeert, dat kan natuurlijk niet :lol: Daarnaast nog zonnebrand in zes verschillende beschermingsfactoren, ga zo maar door. Toen mijn twee kinderen nog mee gingen, had ik meer kastruimte leeg dan de laatste jaren :D

Groeten,
een gefrustreerde kampeerder ;) [/quote]

jmkoole, Jij bent niet de enigste. Wij waren aan het pakken voor de Mallorca vakantie en vroeg haar of ze dacht dat Mallorca op de noordpool lag :s hock: :lol: (het was er 30gr.), waarop ze zij, je weet maar nooit! Ongeloofelijk :?

Sjors
Romulus

23 jul 2012, 17:11 0 x

[quote="joris1980"]Maar kzal weer verslag doen als we halverwege volgende week terug zijn![/quote]Vermoedelijk ben je nu op de terugweg, Joris. Ik hoop dat je van de bosbranden niet teveel last hebt. De grensovergang Spanje-Frankrijk op de A7 is afgesloten en dat zal niet voor niets zijn. De omleidingsroute over de D914 langs de kust ziet er dan wel weer fraai uit op de kaart... goede reis!
okuki

24 jul 2012, 02:17 0 x

Iedereen is gaat of komt terug van vakantie, ben ik de enige die blijft werken :?
j.hoeben1

24 jul 2012, 08:08 0 x

[quote="okuki"]Iedereen is gaat of komt terug van vakantie, ben ik de enige die blijft werken :?[/quote]

Okuki, je hebt werk en luxe paarden 8-) :lol: :lol:

Sjors
Rinus
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

24 jul 2012, 10:00 0 x

[quote="okuki"]Iedereen is gaat of komt terug van vakantie, ben ik de enige die blijft werken :?[/quote]

Ik werk ook nog steeds, hoor. Wij gaan nooit in het hoogseizoen, een voordeel als je geen kids hebt. je bent niet gebonden aan de schoolvakanties. Ik ga pas half september, dan ga ik samen met de vrouw "Die romantische Strasse" rijden in Duitsland, naar Schloss Neuschwanstein.. Maar voordat eind augustus een lang weekendje Parijs. Beide trips niet met de A2 trouwens. Parijs "par avion" en Duitsland met de Monza.
j.hoeben1

24 jul 2012, 10:51 0 x

[quote="Rinus"][quote="okuki"]Iedereen is gaat of komt terug van vakantie, ben ik de enige die blijft werken :?[/quote]

Ik werk ook nog steeds, hoor. Wij gaan nooit in het hoogseizoen, een voordeel als je geen kids hebt. je bent niet gebonden aan de schoolvakanties. Ik ga pas half september, dan ga ik samen met de vrouw "Die romantische Strasse" rijden in Duitsland, naar Schloss Neuschwanstein.. Maar voordat eind augustus een lang weekendje Parijs. Beide trips niet met de A2 trouwens. Parijs "par avion" en Duitsland met de Monza.[/quote]

Erg mooi daar Schloss Neuschwanstein. Wij zijn er een jaar of 10 geleden geweest. Daar liggen 2 van die kastelen bij elkaar. Veel plezier dan!

Sjors
audietje

24 jul 2012, 12:45 0 x

[quote="j.hoeben1"][quote="Rinus"][quote="okuki"]Iedereen is gaat of komt terug van vakantie, ben ik de enige die blijft werken :?[/quote]

Ik werk ook nog steeds, hoor. Wij gaan nooit in het hoogseizoen, een voordeel als je geen kids hebt. je bent niet gebonden aan de schoolvakanties. Ik ga pas half september, dan ga ik samen met de vrouw "Die romantische Strasse" rijden in Duitsland, naar Schloss Neuschwanstein.. Maar voordat eind augustus een lang weekendje Parijs. Beide trips niet met de A2 trouwens. Parijs "par avion" en Duitsland met de Monza.[/quote]

Erg mooi daar Schloss Neuschwanstein. Wij zijn er een jaar of 10 geleden geweest. Daar liggen 2 van die kastelen bij elkaar. Veel plezier dan!

Sjors[/quote]

Ja dat andere kasteel heet Hohenschwangau. Ik was daar ongeveer 40 jaar geleden. Toen waren die kastelen er ook al :D
Ook met een opel trouwens: Olympia, bouwjaar 1950 van mijn vader. Was een heel avontuur met zo'n opeltje: eerste versnelling was niet gesynchroniseerd. Dat is dan een uidaging als de 2e versnelling niet toereikend is voor een klim en je terug moet naar de 1e
groet
audietje (Hans)
Rinus
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

24 jul 2012, 13:48 0 x

Die romantische Strasse staat op jarenlang op het "to do" lijstje, alleen is het er nooit van gekomen. We gaan er minimaal 5 dagen voor uitrtrekken, maar het worden er waarschijnlijk 7. En gewoon elke keer een "Zimmer frei" nemen, en voor de rest niks plannen.
j.hoeben1

24 jul 2012, 15:32 0 x

[quote="Rinus"]Die romantische Strasse staat op jarenlang op het "to do" lijstje, alleen is het er nooit van gekomen. We gaan er minimaal 5 dagen voor uitrtrekken, maar het worden er waarschijnlijk 7. En gewoon elke keer een "Zimmer frei" nemen, en voor de rest niks plannen.[/quote]
Rinus, ik zou zeggen veel plezier al moet ik zeggen dat wij er niet zo'n goeie ervaring met Zimmer frei hebben gehad. In het verleden (35jaar geleden) wel eens geprobeerd maar dat viel toch tegen. Wij waren wel met 6 man maar hebben toch een nacht in de auto moeten pitten, er was nergens plaats, wel in het hoogseizoen.

Gr.
Sjors
Plaats reactie