Op vakantie geweest!!!

Discussie over brandstof, verbruik en andere vloeistoffen.
Thck
Motortype: (nog) geen Audi A2

24 jul 2012, 15:37 0 x

Kunnen jullie mij even iets meer info geven over die "romantische strasse" ( of waar kan ik wat meer informatie hierover vinden?? klink n.l. wel interessant om ook een keer te gaan doen.

Theo
Rinus
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

24 jul 2012, 16:37 0 x

[quote="Thck"]Kunnen jullie mij even iets meer info geven over die "romantische strasse" ( of waar kan ik wat meer informatie hierover vinden?? klink n.l. wel interessant om ook een keer te gaan doen.

Theo[/quote]

In het kort... Een autoroute langs allerlei historische stadjes en dorpjes, beginnend in de stad Wurzburg (midden Duitsland) en lopend naar het zuiden naar Fussen ongeveer (tot in de zuid-duitse Alpen). De route wordt aangegeven door bruine bordjes. Google er maar eens op, dan vindt je een berg aan info.

Afbeelding

Schloss Neuschwanstein
Rinus

24 jul 2012, 16:39 0 x

[quote="j.hoeben1"][quote="Rinus"]Die romantische Strasse staat op jarenlang op het "to do" lijstje, alleen is het er nooit van gekomen. We gaan er minimaal 5 dagen voor uitrtrekken, maar het worden er waarschijnlijk 7. En gewoon elke keer een "Zimmer frei" nemen, en voor de rest niks plannen.[/quote]
Rinus, ik zou zeggen veel plezier al moet ik zeggen dat wij er niet zo'n goeie ervaring met Zimmer frei hebben gehad. In het verleden (35jaar geleden) wel eens geprobeerd maar dat viel toch tegen. Wij waren wel met 6 man maar hebben toch een nacht in de auto moeten pitten, er was nergens plaats, wel in het hoogseizoen.

Gr.
Sjors[/quote]

Zeg je wat bij, in het hoogseizien, en met z'n 6-sen. Wij gaan lekker met z'n tweetjes, en het hoort gewoon bij het "avontuur".
j.hoeben1

24 jul 2012, 19:16 0 x

[quote="Rinus"][quote="j.hoeben1"][quote="Rinus"]Die romantische Strasse staat op jarenlang op het "to do" lijstje, alleen is het er nooit van gekomen. We gaan er minimaal 5 dagen voor uitrtrekken, maar het worden er waarschijnlijk 7. En gewoon elke keer een "Zimmer frei" nemen, en voor de rest niks plannen.[/quote]
Rinus, ik zou zeggen veel plezier al moet ik zeggen dat wij er niet zo'n goeie ervaring met Zimmer frei hebben gehad. In het verleden (35jaar geleden) wel eens geprobeerd maar dat viel toch tegen. Wij waren wel met 6 man maar hebben toch een nacht in de auto moeten pitten, er was nergens plaats, wel in het hoogseizoen.

Gr.
Sjors[/quote]

Zeg je wat bij, in het hoogseizien, en met z'n 6-sen. Wij gaan lekker met z'n tweetjes, en het hoort gewoon bij het "avontuur".[/quote]

Je hebt helemaal gelijk Rinus, ik zou dat ook doen maar toen waren we met 6 personen. En dat viel niet mee. Ik weet nog dat ik s'morgens zo wat kreupel uit die auto gekropen kwam ( was geen A2 :lol: ). Maar ook dat was avontuur ;)
Sjors
j.hoeben1

24 jul 2012, 19:19 0 x

[quote="Thck"]Kunnen jullie mij even iets meer info geven over die "romantische strasse" ( of waar kan ik wat meer informatie hierover vinden?? klink n.l. wel interessant om ook een keer te gaan doen.

Theo[/quote]

Hé Theo, wil je met jouw vrouw op de romantische toer :D . Heel goed jongen ;) Als je die route tuft met je A2tje. Kun je er weer jaren tegen aan :lol: ;)

Gr. Sjors
j.hoeben1

24 jul 2012, 19:20 0 x

[quote="j.hoeben1"][quote="Thck"]Kunnen jullie mij even iets meer info geven over die "romantische strasse" ( of waar kan ik wat meer informatie hierover vinden?? klink n.l. wel interessant om ook een keer te gaan doen.

Theo[/quote]

Hé Theo, wil je met jouw vrouw op de romantische toer :D . Heel goed jongen ;) Als je die route tuft met je A2tje. Kun je er weer jaren tegen aan :lol: ;)

Gr. Sjors[/quote]

Maar zonder dollen, is kei leuk!

Sjors
Thck
Motortype: (nog) geen Audi A2

24 jul 2012, 21:35 0 x

Ik moet inderdaad nog op vakantie en we zijn er nog niet uit waarheen. We gaan de laatste jaren veel richting het voormalig Oost Duitsland (noordkant zeg maar boven Berlijn), vinden wij beide een mooie omgeving.
Maar ik ga deze route zeker een op internet bekijken.

Echter ik zal dan niet met de A2 gaan maar neem toch echt de A4, is toch wel iets aangenamer op de autobahn.

Theo
Rens 79

24 jul 2012, 22:02 0 x

Theo schreef:
Echter ik zal dan niet met de A2 gaan maar neem toch echt de A4, is toch wel iets aangenamer op de autobahn.

De meeste onder ons hebben geen keuze en moeten het in jouw ogen met de mindere a2 doen hou daar aub ook rekening mee.
Groet Rens die hardstikke blij is dat ie nog een auto kan betalen.
chipsoer
Audi A2 clublid

24 jul 2012, 22:06 0 x

Ik vinst het ook jammer dat de A2 nog altijd door Theo wordt ondergewaardeerd t.o.v een A4. Foei !! :lol: :lol:
j.hoeben1

24 jul 2012, 23:54 0 x

[quote="Thck"]

Theo[/quote]

Theo, niet op dit forum zo praten over onze tuutjes :evil: Je mag zeggen wat je wil maar dat de A2 minder aangenaam is dan een A4. Foei :evil: :cry: :lol: Maak jij die vakantierit maar snel door de Die Romantische Strasse dan kom je misschien op andere gedachten 8-) :? :lol:

Gr. Sjors
Plaats reactie