Een paar weken terug stond ik op straat mijn A2 schoon te maken, stopt er iemand met een Nissan Patrol naast me om even de weg te vragen. Ik rook meteen het bekende geurtje, dus ik vroeg ook ff of die auto toevallig op slaolie liep. Een brede glimlach en een 'nee hoor' van de bestuurder. Er zijn er dus nog genoeg die het doen. Vind het milde geurtje trouwens heerlijk. De geur ligt ergens tussen een barbecue en een net uitgeblazen kaars. 100x beter dan diesel in elk geval. Wat mij wel opvalt is dat de geur alleen vlak na het starten sterk is. Als de motor warm is ruik ik het niet meer. Dat was bij mijn Beetle op 50% gemiddeld wel zo. Misschien komt het door de lagere mengverhouding, of misschien ook door de betere verneveling van een pompverstuiver.
Op het moment neem ik meestal 6-8 flessen mee uit de super. Afhankelijk van hoeveel ruimte er nog is in de boodschappentas en de prijs waarvoor het in de schappen staat. Op 34 liter is dat ergens tussen de 20% en 30%. Heb ook een keer 50% geprobeerd. Starten bij -7°C ging nog wel, maar dan had de startmotor wel een extra slag nodig. Eenmaal lopend geen verschil in trekkracht. Maar goed, zo'n mengverhouding schiet echt z'n doel voorbij. Moet zeggen dat ik het verschil tussen 6 of 8 flessen ook niet heel erg merk.