1,4 TDi/AMF Brandstofverbruik , RPM en overbrenging.
- Peter_Audi_A2
- Audi A2 clublid
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
@Eekastar,
Heb je het toerental afgelezen met VCDS?
Bij mijn toerenteller (1.4 16v benzine) zitten de streepjes om de 200 toeren, ik kan niet verder schatten dan plusminus
50 toeren, en dat vind ik al lastig ...
Heb je het toerental afgelezen met VCDS?
Bij mijn toerenteller (1.4 16v benzine) zitten de streepjes om de 200 toeren, ik kan niet verder schatten dan plusminus
50 toeren, en dat vind ik al lastig ...
Audi A2 Color Storm 2003 - afneembare trekhaak - zomer 185/50/16 op 16" Style - winter 185/60/15 op 15" Pepperpot 

- Audi_gekkie
@Eekastar Dit is was Jos zei en ik kwam eerder al tot die conclusie.
<i>"Je geeft inderdaad zelf antwoord, de bandenmaat heeft
geen invloed in de verhouding tussen toerental en afgelezen snelheid,
deze blijft altijd gelijk.</i><i>Jos."</i>
<i>"Je geeft inderdaad zelf antwoord, de bandenmaat heeft
geen invloed in de verhouding tussen toerental en afgelezen snelheid,
deze blijft altijd gelijk.</i><i>Jos."</i>
@Audi_gekkie:Had ik gelezen.Maar dat geldt natuurlijk NIET voor de gemeten GPS-snelheid!
- Audi_gekkie
Eerder in dit topic: <i>"@<a rel="nofollow" href="http://www.audi-a2.nl/profile/4035/Eekastar" class="Username">Eekastar</a> Dat klopt het toch.
Mijn snelheidsmeter is gelijk aan GPS. Jij meet ook met GPS, dus kom je op gelijke toerental"
</i>Doordat ik met grotere wielen rijd, is de snelheidsmeter gelijk aan de GPS.
Mijn snelheidsmeter is gelijk aan GPS. Jij meet ook met GPS, dus kom je op gelijke toerental"
</i>Doordat ik met grotere wielen rijd, is de snelheidsmeter gelijk aan de GPS.

Arghhh, wiskunde was al nooit mn sterkste kant, ik weet t ff niet meer...
Laat ik t zo zeggen dan:Ik snap niet hoe wij allebei even hard (GPS) kunnen gaan, met hetzelfde toerental op de dash waarbij jij op grotere wielen rijdt....Want met elke omwenteling van t toerental zou jij 4% verder moeten rijden... en daarmee per saldo 4% sneller (GPS) moeten zijn...Toch?!
Laat ik t zo zeggen dan:Ik snap niet hoe wij allebei even hard (GPS) kunnen gaan, met hetzelfde toerental op de dash waarbij jij op grotere wielen rijdt....Want met elke omwenteling van t toerental zou jij 4% verder moeten rijden... en daarmee per saldo 4% sneller (GPS) moeten zijn...Toch?!
- Audi_gekkie
Nee.
Ik heb dan wel grotere wielen, maar dit heeft alleen invloed op de snelheidsmeter.
Jij moet op je snelheidsmeter harder rijden om de gps-snelheid te halen. Bijv. Jij moet op je snelheidsmeter 104km/pu rijden om 100km/pu op de gps te behalen. Op die manier komen we op dezelfde toerental uit.
Snap je 'm? Ik moest ook eerst goed nadenken hoor, want eerst dacht ik ook dat ik lager uit moest komen.
Ik heb dan wel grotere wielen, maar dit heeft alleen invloed op de snelheidsmeter.
Jij moet op je snelheidsmeter harder rijden om de gps-snelheid te halen. Bijv. Jij moet op je snelheidsmeter 104km/pu rijden om 100km/pu op de gps te behalen. Op die manier komen we op dezelfde toerental uit.
Snap je 'm? Ik moest ook eerst goed nadenken hoor, want eerst dacht ik ook dat ik lager uit moest komen.
- HansJan
- Moderator
Ik weet het niet @Audi_gekkie. Het aantal omwentelingen op de aandrijfas is exact hetzelfde, maar als de omtrek van wiel A groter is dan wiel B dan zal wiel A toch meer afstand afleggen bij één omwenteling en dus ook harder gaan?
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
- jos_br
- Motortype: (nog) geen Audi A2
Wanneer de afstand op het wegdek gemeten zou worden klopt jouw redenatie Hansjan, nu blijven de assen (aandrijfassen/bak en motor) aan elkaar gekoppeld en zijn hier verder geen afwijkingen mogelijk. De enige snelheid die wijzigt is de gemeten GPS snelheid, de bakverhoudingen en motortoerental blijven gelijk, al zou je er twee keer zo grote wielen onder zetten.
Jos.
Jos.
JBAutoservice BV
- Peter_Audi_A2
- Audi A2 clublid
<p style="color: rgb(96, 96, 96); font-family: Roboto, 'Helvetica Neue', Helvetica, Arial, sans-serif; font-size: 14px; font-style: normal; line-height: 28px;"> @Audi_Gekkie,@Eekastar, ik denk dat jullie er zo nooit uit gaan komen met deze spraakverwarring, de ene heeft het over snelheid op de kilometerteller, de ander over de snelheid op de GPS ...
<p style="color: rgb(96, 96, 96); font-family: Roboto, 'Helvetica Neue', Helvetica, Arial, sans-serif; font-size: 14px; font-style: normal; line-height: 28px;">Hebben jullie al aan dit effect gedacht:
<font color="#606060" face="Roboto, Helvetica Neue, Helvetica, Arial, sans-serif">http://www.startbit.nl/images/rolweerstand1.jpg</font>
<font color="#606060" face="Roboto, Helvetica Neue, Helvetica, Arial, sans-serif">Door het afplatten zakt de band een klein beetje in en daarmee zal ook de afrolomtrek veranderen.</font>
<font color="#606060" face="Roboto, Helvetica Neue, Helvetica, Arial, sans-serif">Het zou zo maar kunnen dat de zacht opgepompte banden van @Audi_Gekkie dezelfde afrolomtrek hebben als</font>
<font color="#606060" face="Roboto, Helvetica Neue, Helvetica, Arial, sans-serif">de hard opgepompte banden van @Eekastar ... </font>
<p style="color: rgb(96, 96, 96); font-family: Roboto, 'Helvetica Neue', Helvetica, Arial, sans-serif; font-size: 14px; font-style: normal; line-height: 28px;">Buiten dat, de toerenteller in het dashboard is naar mijn mening te onnauwkeurig om het motortoerental te af te lezen, Ik denk dat je dit met een uitleesapparaat nauwkeuriger kunt.
<p style="color: rgb(96, 96, 96); font-family: Roboto, 'Helvetica Neue', Helvetica, Arial, sans-serif; font-size: 14px; font-style: normal; line-height: 28px;">edit en off-topic: nu doet het plaatje het wel, voorheen wat het alleen een link ...

<p style="color: rgb(96, 96, 96); font-family: Roboto, 'Helvetica Neue', Helvetica, Arial, sans-serif; font-size: 14px; font-style: normal; line-height: 28px;">Hebben jullie al aan dit effect gedacht:
<font color="#606060" face="Roboto, Helvetica Neue, Helvetica, Arial, sans-serif">http://www.startbit.nl/images/rolweerstand1.jpg</font>
<font color="#606060" face="Roboto, Helvetica Neue, Helvetica, Arial, sans-serif">Door het afplatten zakt de band een klein beetje in en daarmee zal ook de afrolomtrek veranderen.</font>
<font color="#606060" face="Roboto, Helvetica Neue, Helvetica, Arial, sans-serif">Het zou zo maar kunnen dat de zacht opgepompte banden van @Audi_Gekkie dezelfde afrolomtrek hebben als</font>
<font color="#606060" face="Roboto, Helvetica Neue, Helvetica, Arial, sans-serif">de hard opgepompte banden van @Eekastar ... </font>
<p style="color: rgb(96, 96, 96); font-family: Roboto, 'Helvetica Neue', Helvetica, Arial, sans-serif; font-size: 14px; font-style: normal; line-height: 28px;">Buiten dat, de toerenteller in het dashboard is naar mijn mening te onnauwkeurig om het motortoerental te af te lezen, Ik denk dat je dit met een uitleesapparaat nauwkeuriger kunt.
<p style="color: rgb(96, 96, 96); font-family: Roboto, 'Helvetica Neue', Helvetica, Arial, sans-serif; font-size: 14px; font-style: normal; line-height: 28px;">edit en off-topic: nu doet het plaatje het wel, voorheen wat het alleen een link ...
Audi A2 Color Storm 2003 - afneembare trekhaak - zomer 185/50/16 op 16" Style - winter 185/60/15 op 15" Pepperpot