Op vakantie geweest!!!

Discussie over brandstof, verbruik en andere vloeistoffen.
Thck
Motortype: (nog) geen Audi A2

25 jul 2012, 11:49 0 x

Hallo allen,
Sorry voor het feit dat ik op wat teentjes heb getrapt :oops:

Persoonlijk rijd ik liever in de A2, maar indien je met 2 personen op vakantie gaat dan moet je compromissen sluiten :lol: En met dit compromiss heb ik heel eerlijk gezegd niet zo'n probleem (de A4 is geen straf om mee te rijden :P ).

(overigens het houden van die A4 was bij de aankoop van de A2 al een compromiss)

Nu is het waarschijnlijk ook zo dat de meeste A2 rijders op dit forum mogelijk nog nooit met een hele mooie A4 met een 2 ltr benzinemotor hebben gereden :mrgreen:

Maar ondanks alles niets ten nadele van de A2 hoor (maar de kerk moet wel in het midden blijven staan :D ).

Theo :D
joris1980
Motortype: AMF (1.4 TDI 75pk)

04 aug 2012, 23:51 0 x

Beste A2-fans,

Inmiddels weer 2 weekjes terug van onze zomervakantie; 3 weken Spanje, 100km ten zuiden van Barcelona :D

In totaal 4700km gereden :P , waarvan 3300km heen&terugreis.

Over het algemeen ging het rijden goed, alleen noodloop meegemaakt :?
Op de heenreis 2 keer bij het rijden in de bergen vlakbij de grens naar Spanje, op de terugreis meerdere :!: keren toen we via Andorra terugreden (omrijden vanwege de bosbranden bij grensovergang richting Perpignan :( ).
Alle keren dat ie in de noodloop ging reden we bergopwaards & meestal in 4e versnelling. Geen meldingen ofzo. Stoppen, afzetten, weer starten & als vanouds :s hock:
In Spanje (en al het rijden in nederland) nergens last van.

Bij thuiskomst mn vaste monteur gebelt; hij dacht dat t met de turbodruk te maken had. Dat de turbo misch inwendig vervuilt is/was & de variabele schoepen vast zitten/slecht bewegen :s hock: (volgens mij heeft de 75pk toch geen variabele schoepen, de 90pk wel?!)
Maar zei; als ie t verder goed doet niks aan doen :?: :!:

Nu wil ik de A2 wel een keer laten uitlezen. Misch door iemand van t forum? (Monteur is op vakantie nu).

Het verbruik was 1:19.6 over de gehele reis! Dus ondanks de noodloop-gevallen n goed verbruik!
En geen olie hoeven bijvullen! :D

Groeten, Joris1980
Plaats reactie