AudiFanSedert1971 schreef: ↑17 jan 2018, 22:19
Het verbruik is wel degelijk te behalen hoor mijn vrouw rijdt er dagelijks ermee van almere naar amsterdam.
Soms onze dochter soms met " gestrekte " rechtervoet van Almere naar hilversum naar haar werk toe.
Onlangs heb ik zelfs met zeer vervuilde gasklep
704,6 km gereden en 41 liter getankt bij km stand 326172 km.
En was nog met gemiddelde snelheden tussen 100- 125 km per uur en enkele korte rit van 16 heen..naar Almere stad..
En dan heb ik geen eco software erop of ander chiptuning waar je vaak de hoofdprijs voor betaald ..
En bij tuning pk winst bjj de benzine motoren BBY of AUA is nihil , maar wie weet het benzine verbruik wel...
Nee gewoon veel rijden en op tijd onderhoud plegen zeg ik maar en vaker grote ritten rijden..(135- 200 of meer heen )
Het kan ook zijn je achter remtrommels de voering niet vrijkomt of zo of oudere software ?
Helaas zien wij niet meer in profiel de kmstand van je A2.
Wanneer is voor het laatst een grote beurt gedaan bougies filters ?
Wat is dan bij een grote rit 50,100 km of meer ?
Groeten,
Rolf
Hoi, Ik heb net een A2 aangekocht en mijn eerste tank leeg gereden.
Dat de tank maar 34 liter heeft en ik er maar 29 liter in kon gooien verbaasde mij de eerste keer dat ik bij de dealer weg reed. Maar goed ik wist dat hij zuinig zou zijn....
Gisteren dus de 2de keer getankt, na 1 tank leeg gereden te hebben. Weer 29 liter, maar dat al na
425 kilometer! Ik reed in mijn PT cruiser wel gemiddeld 600km op 1 tank (60 liter) Dat is stukken minder zuinig, maar wel 175km meer. De tank inhoud is dus erg klein, maar 425 km ook erg weinig vind ik. Of zie ik dat verkeerd? Zo'n kleine actieradius.
Ik las hier boven
704,6 km gereden en 41 liter getankt . Dat is even iets heel anders .
Kan ik een heel ander type moter hebben? Het is een 1.4 benzine. maar wel type exact ben ik nog niet achter.
Grt JeroenT
Ik had meer iets van 1liter op 19km verwacht.