Hoog olieverbruik
[quote="Woco"]Wij doen dit zodra het controlelampje gaat branden.
Aangezien de pijlstok niet echt goed werkt doen we dit op gevoel en vullen we dan ongeveer 0,5 Liter bij. Is dit voldoende?[/quote]Ja, zo doe ik het tenminste ook. Je kunt ook een liter bijvullen, dan heb je natuurlijk twee keer zo lang rust.
Aangezien de pijlstok niet echt goed werkt doen we dit op gevoel en vullen we dan ongeveer 0,5 Liter bij. Is dit voldoende?[/quote]Ja, zo doe ik het tenminste ook. Je kunt ook een liter bijvullen, dan heb je natuurlijk twee keer zo lang rust.
- chipsoer
- Audi A2 clublid
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
1 liter bijvullen zou ik niet doen, hou het bij een halve liter, is altijd goed. Ben vorig jaar ook over ijverig geweest, en heb waarschijnlijk door teveel olie toevoeging een verstopte carterontluchting gehad. ik had bij een normale 0,5 lter bijvulling nooit nergens geen last van.
[quote="Thck"]Die producten zijn in iedere automaterialenzaak te koop (zelfs al bij de Praxiss). Toevoegen gaat meestal via de olievuldop en dan is het ook meestal een kilometer of 20 gaan rijden. (lees hiervoor altijd de gebruiksaanwijzing van het product)!!
Het veel gebruik op korte ritten kan zeker van invloed zijn geweest aangezien dan de motor mogelijk veelal niet goed op bedrijfstemperatuur is gekomen wat uiteindelijk kan resulteren in overmatige slijtage.
Op zich is wat extra olieverbruik in relatie tot de technische staat van de motor geen probleem, in die zin dat het niet per definitie aan nog meer schadelijke gevolgen hoeft bij te dragen mits je natuurlijk op tijd bijvult.
Theo[/quote]
Theo,
Aangezien jij toch wel de technische vraagbaak bent. Welk merk, soort raad je aan?
Het gaat om een 1.4 Benzine met 93.000 KM uit 2003
Het veel gebruik op korte ritten kan zeker van invloed zijn geweest aangezien dan de motor mogelijk veelal niet goed op bedrijfstemperatuur is gekomen wat uiteindelijk kan resulteren in overmatige slijtage.
Op zich is wat extra olieverbruik in relatie tot de technische staat van de motor geen probleem, in die zin dat het niet per definitie aan nog meer schadelijke gevolgen hoeft bij te dragen mits je natuurlijk op tijd bijvult.
Theo[/quote]
Theo,
Aangezien jij toch wel de technische vraagbaak bent. Welk merk, soort raad je aan?
Het gaat om een 1.4 Benzine met 93.000 KM uit 2003
Ik schok iedere keer als ik olie peilde.
peilstok ziet er droog uit.
gooide er dan half litertje bij.
Wacht nu tot op het centrale display een grote oranje oliespuit verschijnt.(1x meegemaakt)
Dat is waarschuwing dat minimum is bereikt dus nog tijd om bij te vullen zonder een noodstop te maken op de vluchtstrook.
Er zit nu 5W40 in. Overweeg om ook over te stappen op wat dikkere olie gezien de ervaringen van forumleden
groet
audietje
peilstok ziet er droog uit.
gooide er dan half litertje bij.
Wacht nu tot op het centrale display een grote oranje oliespuit verschijnt.(1x meegemaakt)
Dat is waarschuwing dat minimum is bereikt dus nog tijd om bij te vullen zonder een noodstop te maken op de vluchtstrook.
Er zit nu 5W40 in. Overweeg om ook over te stappen op wat dikkere olie gezien de ervaringen van forumleden
groet
audietje
- Thck
- Motortype: (nog) geen Audi A2
[quote="Woco"]ik bedoel inderdaad de toevoeging.
Voor zowel de olie, en denk dat ik ook een toevoeging aan de benzine ga doen[/quote]
Voor een toevoeging aan de olie zijn er o.a. de merken Wynns en STP de meest gebruikte.
Zie ook even de link hierbij.
http://www.wynns.nl/
Wynns Super Charge is in de oldtimer sfeer veel gebruikt.
Voor zowel de olie, en denk dat ik ook een toevoeging aan de benzine ga doen[/quote]
Voor een toevoeging aan de olie zijn er o.a. de merken Wynns en STP de meest gebruikte.
Zie ook even de link hierbij.
http://www.wynns.nl/
Wynns Super Charge is in de oldtimer sfeer veel gebruikt.
- Thck
- Motortype: (nog) geen Audi A2
Ik zou Wynns in 1e instantie proberen. Echter niet tegelijkertijd met een toevoeging aan de brandstof zoals jij van plan was aangezien je indien er een positief resultaat optreed je niet weet of dit door de toevoeging aan de olie of die aan de brandstof is gekomen!
Dus altijd één middel op zichzelf uitproberen. Eventueel resultaat heeft ook wat tijd nodig, dus niet na één week de moed opgeven.
Theo
Dus altijd één middel op zichzelf uitproberen. Eventueel resultaat heeft ook wat tijd nodig, dus niet na één week de moed opgeven.
Theo