Pagina 1 van 4
Ongelood 98
Geplaatst: 11 jan 2012, 17:35
door Woco
Dames, Heren,
Graag jullie mening over het tanken van BP Ultimate, Shell V-Power etc.
Ongelood 98
Geplaatst: 11 jan 2012, 19:33
door Pyro_loe
Bevalt prima, beter als euro95.
Maar ja, wel een 1.6FSI :-)
Ongelood 98
Geplaatst: 11 jan 2012, 20:39
door Romulus
98 is iets anders dan genoemde premium brandstoffen (die meestal een octaangetal van 95-97 hebben). Met 98 zou je theoretisch enig voordeel hebben. Met de premium brandstoffen heeft vooral de verkoper voordeel :mrgreen:
Ongelood 98
Geplaatst: 11 jan 2012, 20:47
door Woco
zijn de premium brandstoffen niet per definitie beter?
Ongelood 98
Geplaatst: 11 jan 2012, 21:11
door Smarty707
Jazeker, voor de bankrekening van de oliemulties.....
Ongelood 98
Geplaatst: 12 jan 2012, 07:13
door j.hoeben1
Goeie morgen,
Met mijn 1.4 benzine tank ik altijd 95, al jaren en welke, witte pomp. Ik heb het allemaal uitgeprobeerd 98,95 merken en witte. 98 Is hij misschien iets beter op het gaspedaal maar dat was voor mij te verwaarlozen. Merk en witte pomp helemaal niets. We hebben het hier over al eens gehad.
gr.
Sjors
Ongelood 98
Geplaatst: 12 jan 2012, 10:05
door audietje
[quote="Pyro_loe"]Bevalt prima, beter als euro95.
Maar ja, wel een 1.6FSI :-)[/quote]
voor een 1.6 fsi wordt het (98) geloof ik voorgeschreven.
Verschil tussen 95 en 98 octaan in een 1.4 heb ik nooit kunnen merken.
groet
audietje
Ongelood 98
Geplaatst: 12 jan 2012, 11:53
door Romulus
[quote="Woco"]zijn de premium brandstoffen niet per definitie beter?[/quote]
Nee, de premium benzines zijn dat niet op relevante eigenschappen. VARA's Kassa heeft het een jaar geleden
laten testen door de HAN. Geen betere prestaties, niet zuiniger.
Sommige premium diesels (waaronder
V-Power) bevatten een klein deel synthetische diesel (gemaakt uit aardgas) die ideale eigenschappen heeft. Daar mag je wel enig voordeel verwachten (in de grootteorde van de meerprijs).
Ongelood 98
Geplaatst: 12 jan 2012, 13:20
door j.hoeben1
Pyro_loe,
Ik dacht dat in een 1.6 verplicht 98 voorgeschreven staat!! :o
Gr. Sjors
Ongelood 98
Geplaatst: 12 jan 2012, 14:30
door pionok
nee hoor een 1.6FSI mag op beide rijden, zowel 95 als 98. Volgens mij was het zo dat een zogenaamde pingelsensor het octaangehalte in de gaten houdt en hier alles op afstemd.
Ik vind de 1.6 met 98 net iets pittiger, maar ja ook met 95 is hij pittig genoeg.
Ik kan dan ook niet meepraten met de 3L mensen hier die zo zuinig mogelijk willen rijden, al moet ik zeggen dat een gemiddelde van 1op17 prima is.
gr. rene
ps. ultimate en dat soort dingen heb ik nooit getest.
Wat ik wel aan kan raden is een keertje gebruik maken van forte reinigingsmiddel. Hier ging mijn autootje toch wel lekkerder door rijden moet ik zeggen.