Thuis in (Nederland) heb ik eigenlijk geen olie verbruik (niet noemens waardig).
Maar net als verleden jaar moest ik nu toch weer olie bijvullen na 850 km gereden te hebben,ging het lampje weer branden van min olie.
850 km en dan 1 liter olie foetsie,service klepje open dicht had nu geen effect en moest dus echt bijvullen.
Ik ben maar een leek in olie soorten en diktes maar ben wel van mening dat de olie die ik (we)
gebruiken prima is voor Nederlands gebruik (veelal rondjes rond de kerk) in vergelijking met de lange afstanden die we met de vakantie afleggen.
De 5W30 en 5W40 is volgens mij gewoon te dun als er dus langere afstanden gereden moeten worden,of wat ook kan is dat mijn motor versleten is.
Onder gewone omstandigheden zal deze olie prima zijn,maar als het motortje uren lang dus op bedrijfs temp. moet werken (komt in Nederland eigenlijk niet voor) moet er volgens mij gewoon dikkere oie in.
Dunne olie en een koude motor is prima maar bij een warme motor is dunne olie als water zo dun.
Hoor graag wat de expert"s hier van vinden
olie verbruik 5W30 en 5W40
0W30 in de Blauwe waarmee we nu kilometervreter zijn.
0 verbruik olie (ondanks het rijden op LPG)
5W30 in de Zwarte en inmiddels rond de 1500 km half litertje erbij...
denk dat er wel groot verschil in de blokjes is.
Beide auto's zijn van juli en augustus 2003
0 verbruik olie (ondanks het rijden op LPG)
5W30 in de Zwarte en inmiddels rond de 1500 km half litertje erbij...
denk dat er wel groot verschil in de blokjes is.
Beide auto's zijn van juli en augustus 2003
Dat olieverbruik op dit soort etappes aan het licht komt, is niet zo raar. Het verbruik kan hoger zijn bij hoge belasting en hoge toerentallen. Bovendien zal bij auto's die normaal korte stukken rijden mettertijd condenswater in de olie terechtkomen. Dit water kan de plek van verbruikte olie innemen. Bij langere snelwegritten verdampt het water wel, waardoor het peil afneemt.