olie bijvullen bij min symbool
Geplaatst: 04 aug 2012, 03:59
Hier een berichtje van mij na een uitstapje naar Oostenrijk aan alle a2 en a4 fans :lol:
We weten allemaal wel dat de peilstok moeilijk afleesbaar is,en dat er een hoop(veel) mensen zijn die wachten met bijvullen van de olie, tot ze het gele symbool van min olie zien.
Zo ik ook, maar het is niet altijd wat het lijkt te zijn.
Verleden jaar dus op de terug weg vanuit Oostenrijk, ging om de haverklap het symbool met min olie branden.
Klepje open en klepje dicht en weg was het min symbool weer,maar dit jaar was het bij weer anders,op de heenreis ging het min olie symbool weer branden(weet haast niet beter) en dacht ach klepje open en weer dicht en weg symbool.
Maar nu bleef het symbool branden en heb ik dus na 800 km gereden te hebben, een halve liter olie bijgevuld.
Even ter aanvulling nog dit, heb in Mei een grote beurt uit laten voeren en weet niet of ze hem afgevuld hebben met 3 of 3,5 liter olie omdat erop de rekening maar 3 liter stond.
Op de terug weg gisteren weer na een kleine 800 km weer het olie min symbool,klepje open ,klepje dicht maar ook nu kwam de melding direct weer terug,dus maar weer een halve liter aangevuld.
Ben ik gisteren dus haast thuis (nog 25 km te gaan)en ja hoor weer het min symbool op het display,klepje open en weer dicht maar ook dit keer keerde het symbool direct weer aan na het aan zetten van het contact.
Ik dacht nog na 500 km weer een halve liter er door heen gejast,ga die olie boot maar snel verkopen.(heb al vele auto's gehad maar dit nog nooit mee gemaakt).
Ben de rest van de rit rustig naar huis gereden zonder olie bij te vullen.
Vanmorgen 03-08 toen ik de hond van zijn vakantie adres moest halen, heb ik in alle rust de peistok maar eens gecontroleerd en na 3 pogingen was de peilstok tot boven aan nat,dus goed op peil.
Vandaag dus de hond gehaald en 225 km gereden zonder problemen.
Als ik hem de laatste keer dat het symbool weer ging branden,als nog een halve liter had bijgekiept was de olie tot ver boven de peilstok uit gekomen.
Ik weet dat die censor G 266 de olie temp. meet en niet het peil zelf,maar ik verdenk er nu de censor van dat de waarde die hij moet meten niet goed meet of de vooraf ingestelde waarde is verlopen is.
Zit er aan te denken op de olie er maar uit te halen en te meten wat er nu daad werkelijk uitkomt
Nieuwe sencor erin en afvullen met 3 liter olie.
Dus mijn advies om niet klakkeloos olie bij te vullen als het symbool min olie gaat branden.
pfff heel verhaal geworden......
We weten allemaal wel dat de peilstok moeilijk afleesbaar is,en dat er een hoop(veel) mensen zijn die wachten met bijvullen van de olie, tot ze het gele symbool van min olie zien.
Zo ik ook, maar het is niet altijd wat het lijkt te zijn.
Verleden jaar dus op de terug weg vanuit Oostenrijk, ging om de haverklap het symbool met min olie branden.
Klepje open en klepje dicht en weg was het min symbool weer,maar dit jaar was het bij weer anders,op de heenreis ging het min olie symbool weer branden(weet haast niet beter) en dacht ach klepje open en weer dicht en weg symbool.
Maar nu bleef het symbool branden en heb ik dus na 800 km gereden te hebben, een halve liter olie bijgevuld.
Even ter aanvulling nog dit, heb in Mei een grote beurt uit laten voeren en weet niet of ze hem afgevuld hebben met 3 of 3,5 liter olie omdat erop de rekening maar 3 liter stond.
Op de terug weg gisteren weer na een kleine 800 km weer het olie min symbool,klepje open ,klepje dicht maar ook nu kwam de melding direct weer terug,dus maar weer een halve liter aangevuld.
Ben ik gisteren dus haast thuis (nog 25 km te gaan)en ja hoor weer het min symbool op het display,klepje open en weer dicht maar ook dit keer keerde het symbool direct weer aan na het aan zetten van het contact.
Ik dacht nog na 500 km weer een halve liter er door heen gejast,ga die olie boot maar snel verkopen.(heb al vele auto's gehad maar dit nog nooit mee gemaakt).
Ben de rest van de rit rustig naar huis gereden zonder olie bij te vullen.
Vanmorgen 03-08 toen ik de hond van zijn vakantie adres moest halen, heb ik in alle rust de peistok maar eens gecontroleerd en na 3 pogingen was de peilstok tot boven aan nat,dus goed op peil.
Vandaag dus de hond gehaald en 225 km gereden zonder problemen.
Als ik hem de laatste keer dat het symbool weer ging branden,als nog een halve liter had bijgekiept was de olie tot ver boven de peilstok uit gekomen.
Ik weet dat die censor G 266 de olie temp. meet en niet het peil zelf,maar ik verdenk er nu de censor van dat de waarde die hij moet meten niet goed meet of de vooraf ingestelde waarde is verlopen is.
Zit er aan te denken op de olie er maar uit te halen en te meten wat er nu daad werkelijk uitkomt
Nieuwe sencor erin en afvullen met 3 liter olie.
Dus mijn advies om niet klakkeloos olie bij te vullen als het symbool min olie gaat branden.
pfff heel verhaal geworden......