Van heet naar koud kost veel brandstof
Geplaatst: 01 jul 2015, 23:06
Na mijn werkdag stap ik in mijn inmiddels gebakken Tweety.
Gloepende heet zeg! Stuur bijna niet aan te raken en zelf mijn betrouwbare dashcam, die de hele werkdag aan blijft staan, is erg heet #-o
Ik doe de voorste ramen naar beneden en zie op FIS 33gr staan. De climate control staat op "econ" (airco uit) en breng de heet gebakken vogel naar 80km/pu en zet deze op de cruise control.
Ik zie een verbruik van 1:33. De ergste warmte is nu uit het interieur verdwenen en ik doe de ramen dicht en zet de airco aan. Het verbruik wordt nu 1:23! Dit kon ik bijna niet geloven en heb meerdere malen gewisseld tussen "econ" en airco, maar het is echt zo. Na 15-20 minuten is het interieur op de ingestelde 21,5gr gekomen en is het verbruik 1:26. Dit is altijd nog 20% meer dan zonder airco aan rijden.
Ik had eerder een meerverbruik van 10% verwacht, maar uit gaat die airco niet met deze temperaturen. [-X
Gloepende heet zeg! Stuur bijna niet aan te raken en zelf mijn betrouwbare dashcam, die de hele werkdag aan blijft staan, is erg heet #-o
Ik doe de voorste ramen naar beneden en zie op FIS 33gr staan. De climate control staat op "econ" (airco uit) en breng de heet gebakken vogel naar 80km/pu en zet deze op de cruise control.
Ik zie een verbruik van 1:33. De ergste warmte is nu uit het interieur verdwenen en ik doe de ramen dicht en zet de airco aan. Het verbruik wordt nu 1:23! Dit kon ik bijna niet geloven en heb meerdere malen gewisseld tussen "econ" en airco, maar het is echt zo. Na 15-20 minuten is het interieur op de ingestelde 21,5gr gekomen en is het verbruik 1:26. Dit is altijd nog 20% meer dan zonder airco aan rijden.
Ik had eerder een meerverbruik van 10% verwacht, maar uit gaat die airco niet met deze temperaturen. [-X