Beste A2 liefhebbers,
Ik rijdt normaal met dit koude weer met airco uit. Maar door de hevige regenval van gisteren en vandaag heb ik maar de airco aangedaan. Condens weg.
Alleen mijn vraag luidt:
Merken jullie ook verschil tijdens rijden met airco aan? Ik heb de volgende dingen gemerkt:
Auto reageert heel anders op koppeling. Lijkt of hij hem eerder grijpt, tijdens veranderen van versnelling heb je geen last van bokken bij welke toerental dan ook.
Ik ben nadat ik een A2 rijdt gewent aan het lichte stuur. Maar met airco aan merkte ik dat stuur zwaarder was. Of het leek zo dat weet ik niet maar het was wel alsof ik in een zwaarder/groter auto reedt. Dat was wel ff prettig.
Alleen 1 minpunt is dat auto bij stoplicht sprintjes wat trager is.
Het is eenmaal zo het een of het ander. Vaak was ik altijd 1e weg. Dat gaat straks in de zomer maanden niet lukken.
Graag hoor ik jullie ervaring hiermee. Tot nu toe rijdt ik met deze koude dagen (veel snelweg) 1 op 17. Uiteraard met airco uit. Het betreft hier een 1.4 benzine motor.
Verbruik/reactie auto bij airco aan
Dat de motor bij wegrijden anders reageert, herken ik wel. Het stationair toerental is ook hoger met airco aan, de motor heeft dan wat meer 'puf'. Verschil in besturing merk ik niet. Een verbruik van 1:17 haal ik nu ook wel, mits niet teveel korte stukjes (zie signature).
er wordt uiteraard wat vermogen van de motor weggenomen voor de aircopomp.
dus dat ga je wel merken.
1 op 17! goed bezig!
haal met m'n 1.4 1 op14,5 :-(
6km 80km weg. waar ik 90 rijd,
dan 15km snelweg (125) op cruise control
daarna 80 en 50 met enkele stroplichten
kom niet in de buurt van de 1 op 17.
dus dat ga je wel merken.
1 op 17! goed bezig!
haal met m'n 1.4 1 op14,5 :-(
6km 80km weg. waar ik 90 rijd,
dan 15km snelweg (125) op cruise control
daarna 80 en 50 met enkele stroplichten
kom niet in de buurt van de 1 op 17.
Ik rijdt op snelweg niet harder dan 120. Ik heb ook geen cruise control. Maar ik rijdt meestal 110 km/u. Kan het misschien ook aan mijn rijstijl liggen dat ik zuiniger rijdt.
Met de brandstofprijzen van nu zou ik graag 1 op 20 willen halen maar dat zit er niet in denk ik.
Maar ik zit niet ver van fabrieksopgave.
Met de brandstofprijzen van nu zou ik graag 1 op 20 willen halen maar dat zit er niet in denk ik.
Maar ik zit niet ver van fabrieksopgave.
Gisteren met mijn vrouw in de a2 naar hannover geweest en terug ongeveer 850km en 1-20 gereden
Wel zonder de airco aan en gewoon rustig aan gereden gemiddeld 100km/u( jaa ook in duitsland :oops
Maar wilde op zo'n lange rit echt eens kijken waar ik op uit kwam .
m.vr.gr.
andre

Wel zonder de airco aan en gewoon rustig aan gereden gemiddeld 100km/u( jaa ook in duitsland :oops

m.vr.gr.
andre
[quote="anplo"]Gisteren met mijn vrouw in de a2 naar hannover geweest en terug ongeveer 850km en 1-20 gereden
m.vr.gr.
andre[/quote]
Hoi anplo,
Dat is wel echt zuinig als je bekijkt dat ik vorig jaar met mijn A2 naar Italië ben gereden en na mijn eerste tankbeurt in Duitsland had ik een verbruik van ongeveer 1:15. Maar wij reden dat eerste deel s'nachts en had de cruisecontrol op 150 staan. Dus wij hebben toen wel flink de sporen gegeven maar je ziet dan toch wel een heel duidelijk verschil in het verbruik. Misschien moet ik daar toch ook maar eens over na denken als we deze zomer weer naar het zuiden tuffen.
Groet,
Sjors

m.vr.gr.
andre[/quote]
Hoi anplo,
Dat is wel echt zuinig als je bekijkt dat ik vorig jaar met mijn A2 naar Italië ben gereden en na mijn eerste tankbeurt in Duitsland had ik een verbruik van ongeveer 1:15. Maar wij reden dat eerste deel s'nachts en had de cruisecontrol op 150 staan. Dus wij hebben toen wel flink de sporen gegeven maar je ziet dan toch wel een heel duidelijk verschil in het verbruik. Misschien moet ik daar toch ook maar eens over na denken als we deze zomer weer naar het zuiden tuffen.
Groet,
Sjors